Dag 7 en 8 - Reisverslag uit Gropello Cairoli, Italië van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu Dag 7 en 8 - Reisverslag uit Gropello Cairoli, Italië van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu

Dag 7 en 8

Blijf op de hoogte en volg Leo

26 Augustus 2019 | Italië, Gropello Cairoli

Zondag 25 -8 van Vercelli naar Mortara 38 km

En Maandag 26-8 van Mostafa naar Gropello Cairoli 27 km Totaal 224 km

Arborio rijst is het, ik werd vanmorgen wakker en wist het. De Arabieren die het via Sicilië hebben het hier geïntroduceerd in 1400. De Cistercienzermonniken hebben het toen verder uit gewerkt met oa het nog steeds aanwezig en werkend irrigatie systeem. Verder gaat komen er wel weer wat maïsvelden voorbij. Ga vandaag 2 officiële etappes op 1 dag doen. Het zijn betrekkelijk korte afstanden, en ga vroeg uit de veren ivm warmte. Om 12 uur heb ik de eerste etappe af. Er is zelfs sprake van een windje wat ik gelukkig tegen heb en daardoor dus extra lekker aan voelt. Als om 16.00 uur aankom op de eindbestemming, Mortara zie ik op een elektronische infopaneel 33 graden. Maar ik kon er vandaag goed tegen.

Nog even via de Lidl naar de overnachting, Abbazia die S'Albino. Het verhaal gaat dat deze Abdij is gesticht door Karel de Grote in 773 om de soldaten die omkwamen bij de strijd tussen de Lombardische en Frankische leger hier op zijn Ara Mortis, het altaar van de dood ! Zeker is dat het al vanaf de middeleeuwen een pleisterplaats voor pelgrims naar Rome.

Ik wordt ontvangen door Franka de " baas" van de pelgrims opvang! Ik krijg hier een pelgrimsmaaltijd en ontbijt voor € 15.

Maandag, na het checken van mijn rugtas nog wat hoger afgesteld omdat ik op mijn heupen last kreeg en over de schouders geen. De verdeling moet qua gewicht ongeveer 60/70 % op de heupen. Kijken of de lasten nu gelijkmatiger zijn verdeeld. Over de temperatuur heb ik het niet want thuis is het hetzelfde. Om 12.00 uur als ik in Garlasco ben neem ik de tijd om mijn meegenomen lunch te verorberen. Stukje pizza vruchtensap yoghurt en een kiwi. Heerlijk in de schaduw met uitzicht over het Piazza Republica plein. Het blijft mooi om te zien hoe ze hier de waterlopen hebben uit gewerkt tot een prachtig irrigatie systeem. Voor oa de rijstvelden en maïsvelden. Ik kom nu af en toe in de schaduw te lopen onder een bomenrij. s'avonds in de pelgrims opvang van Parrocchia San Giorgio ben ik door toeval weer samen met Giorgio uit Milaan, die 2 weken loopt tot vrijdag. Hij heeft ook voor mij en hem zelf gebeld voor reservering voor de volgen dag.

We lopen niet samen maar komen wel steeds op dezelfde overnachtings plek aan.

• 26 Augustus 2019 - 22:04

Kira:

sommige foto's lijken wel in nederland genomen zo op de dijk

• 27 Augustus 2019 - 22:21

Marijke En Moeder:

Hoi leo,

Je had gister ma aan de telefoon , was fijn
    Net even dag 7 en 8 voor gelezen aan ma

Veel belevenissen en een dubbele route

Je doet het gewoon

Heb vandaag met ma op een boot trip geweest was ook fijn met 34 gr op de thermometer

Nou truste en wandelse morgen
    Groet ma en marijke