Dag 5 en 6 - Reisverslag uit Vercelli, Italië van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu Dag 5 en 6 - Reisverslag uit Vercelli, Italië van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu

Dag 5 en 6

Blijf op de hoogte en volg Leo

24 Augustus 2019 | Italië, Vercelli

Vrijdag van Ivrea naar Santhia 40 km.

Zaterdag van Santhia naar Vercelli 29 km. Totaal 161 km.

Vandaag vrijdagmorgen loop ik de eerste meters aanzienlijk soepeler dan gisteren. Dat komt mooi uit want er staat tegen de 40 km op het programma. Om 10 uur zit ik aan een cappuccino en heb digitaal contact met Matty die ook aan de koffie zit, zo zitten we samen aan een bakkie. Vanmorgen bij het wakker worden vertelde mijn kamer genoot dat hij gisteren bij het begin van zijn wandeldag volgens de route naar boven werd geleid. Boven aangekomen was hij toch de route kwijtgeraakt, en besloot weer af te dalen, zo was híj na 2.5 uur weer bij het startpunt terug. Ja het blijft opletten ! De gewassen die hier verbouwd worden zijn oa granaatappel, kiwi, vijgen, erwten, rijst en maïs. Einde van de middag kom ik aan bij de Ostello ( Italiaanse voor pelgrims herberg) deze heb ik via mail gevraagd mij te kunnen ontvangen, wat dús goed was. In tegengestelde richting komen 2 groepen Romeinen aan gelopen richting het noorden dus. Dat was 2000 jaar geleden ook het geval, ik hoop dat het dit keer mee valt.

Zaterdag, ik voel enkel de blaar van een paar dagen terug nog wat maar verder geen problemen over gehouden van de pittige afstand van gisteren. Ik denk mijn ontbijtje doe ik straks tussen de rijstvelden, weer eens wat anders. Tot ik even verder denk dat ik dan niet alleen ben want het wemeld van de muggen. Dus het eerste bankje is van mij. Na de middag wordt het wel zwaarder, 30 graden, geen wind, vol zon en geen bomen. Dat vreet wel aan het gestel. De blaar moet wat serieuzer worden behandeld, wat ik onder de bijna enigste boom doe. Het gaat beter na de zorg. Het Ostello lijkt wel een ontmoetingsplaats van oude bekende ( eerder ontmoette pelgrims). Vanavond om 20.00 uur gezamenlijke eten wat door de herberg verzorgers wordt klaargemaakt. Spaghetti. Ook het ontbijt wordt verzorgd, dit alles donativo, maar ze gaan er gebruikelijke van uit dat je wat in de pot doet. Daarna op bed aan, voor het eerst een boven bed. Ik zal wel dromen van de rijstvelden die als enig gewas links en rechts stonden, zo van welk soort was dat nou Risotto, Basmati, Zilvervlies, volkoren, snelkook enz rijst.


  • 25 Augustus 2019 - 11:52

    Leo Van Eeden:

    Hij gaat goed. Doorgaan zo Leo.

  • 25 Augustus 2019 - 15:09

    Plonie Jelsma:

    Hoi Leo, erg leuk om weer een pelgrimsverhaal van jou te lezen! Mooi dat het goed gaat. Succes verder!!

  • 26 Augustus 2019 - 16:29

    Marijke En Je Moeder:

    Hoi,

    Ik zit met ma aan een biertje op vakantie en lees net jouwreisverslagen voor aan haar
    Wat een belevenis weer
    We zijn er zeker van dat je het gaat volbrengen
    We lezen je verslagen graag

    Groeten van ons
    Succes

  • 26 Augustus 2019 - 22:03

    Kira:

    klinkt goed papa, je maakt aardige afstanden zo!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leo

Actief sinds 19 Feb. 2014
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 56080

Voorgaande reizen:

16 April 2022 - 27 Mei 2022

Via Francigena del Sud

19 Augustus 2019 - 24 Oktober 2019

Via Francigena

18 Juni 2019 - 28 Juni 2019

De muur van Hadrianus

02 Maart 2014 - 02 Juli 2014

Camino Santiago de Compostella

Landen bezocht: