Dag 31 en 32 - Reisverslag uit Vetralla, Italië van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu Dag 31 en 32 - Reisverslag uit Vetralla, Italië van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu

Dag 31 en 32

Blijf op de hoogte en volg Leo

19 September 2019 | Italië, Vetralla

Woensdag van Bolsena naar Viterbo 35 km

Donderdag van Viterbo naar La Botte 25 km totaal 928 km.

Woensdag om 6.30 loop ik want het gaat vandaag over de 30 km. Ik doe 2 relatief korte etappes op een dag. Na Montefiascone kom ik op een stuk pad te lopen met geschiedenis. De Via Cassia Antica een 1500 jaar oude Romeinse heirweg. Het bestaat uit grote platte kasseien. Een pad bestemd voor leger verplaatsingen. Ik vind dit heerlijk om te ervaren. Het heeft al tijden niet geregend dus het pad stuift als er een auto voorbij komt maar als ze mij ontdekken gaan ze altijd stapvoets rijden, heel attent. Maar als ik op de rand van de weg loop scheren ze rakelings langs mij heen. Het landschap is bijna vlak nu met wat kleinschalige akkerbouw.

Donderdag Het weer is prima dus door de stad Viterbo en aan de andere kant kom ik op een voor deze tocht verrassend pad. Het lijkt op een tunnel, hoge onregelmatige zijwanden slingerde eigenlijk door de grond. Het enigzins zacht korrelig gesteente. Voor mij een mooi moment om er foto's van te maken. Hier in de buurt zouden ook nog Etruskische tombes zijn maar ik kan ze niet vinden. Ook loop ik op een goed moment middenin bloemkolen velden van nog jonge plantjes tot volgroeide. Onder de middag kom ik door Vetralla waar ik mijn lunch nuttig. Op het laatste stukje begint het weer om te slaan met onweer als gevolg, ik ben net op tijd binnen. In La Botte staat mijn bed vandaag. Hier is al een vrouwelijke pelgrim díe aan biedt om vanavond eten te bereiden, voor 1 of 2 maakt niet zoveel uit. Zo gezegd zo gedaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leo

Actief sinds 19 Feb. 2014
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 56030

Voorgaande reizen:

16 April 2022 - 27 Mei 2022

Via Francigena del Sud

19 Augustus 2019 - 24 Oktober 2019

Via Francigena

18 Juni 2019 - 28 Juni 2019

De muur van Hadrianus

02 Maart 2014 - 02 Juli 2014

Camino Santiago de Compostella

Landen bezocht: