Dag 27 en 28 - Reisverslag uit Radicofani, Italië van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu Dag 27 en 28 - Reisverslag uit Radicofani, Italië van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu

Dag 27 en 28

Blijf op de hoogte en volg Leo

15 September 2019 | Italië, Radicofani

Zaterdag van Ponte d'Arbia naar San Quirico d'Orcia 28 km

Zondag van San Quirico d'Orcia naar Radicofani 34 km totaal 817 km.

Zaterdag van even na zessen tot tegen zeven uur gaan de pelgrims geruisloos inpakken en op pad. Onderweg kom je elkaar weer soms tegen en einde middag zeker ook in de plaats van bestemming. Op het pad zijn we niet de enigste ik zie ook hagedissen sprinkhanen vlinders en slakken. Ook ben ik dode ratten tegen gekomen langs de rijweg! De huizen hier hebben bijna allemaal uitstekende daken waardoor er voor de zwaluw onder de dakrand ruimte zat is om te nestelen. Zeker buiten de dorpen zie ik ze er heerlijk op uit vliegen. Ik kom langs een heel mooie wijn huis Caparzo met z'n mooie oprijlaan met aan weerszijden cipressen. De druiven hangen vrij van blad gemaaid in de zon, deze laat ik maar hangen misschien zijn ze ook wel geteld! Vandaag dus weer mooi landschap. In de ochtend is het wat fris nu maar s'middags wordt het makkelijk 28 gr met volop zon.

Zondag vandaag wordt het wat afzien omdat de etappe niet ingekort kan worden ivm geen overnachting onderweg.

Geen voorzieningen dus het gisteren daarop ingespeeld met de boodschappen. Een lange en op het einde naar 800 meter hoogte. Om 6.30 loop ik en om 15.30 ben ik op de top in het plaatsje Radicofani. Mooi Toscaanse heuvelachtig landschap. Met de nodige mooi optrekjes met privé oprijlaan naar het heuvel topje in een rondom geploegd landschap.

Ik stop de nodige keren om een foto te maken en wat te eten. Dit moet ik bij houden om op krachten te blijven de hele dag. Op de laatste kilometers krijg ik steun en denk ik dat ik ook steun geef aan een Fransman Silver. Deze heb ik de eerste dag ontmoet en tot gisteren niet meer gezien. Hij is op pelgrimstocht van Cantebery naar Rome. Het is de eerste keer dat ik met iemand oploop. 

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leo

Actief sinds 19 Feb. 2014
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 56028

Voorgaande reizen:

16 April 2022 - 27 Mei 2022

Via Francigena del Sud

19 Augustus 2019 - 24 Oktober 2019

Via Francigena

18 Juni 2019 - 28 Juni 2019

De muur van Hadrianus

02 Maart 2014 - 02 Juli 2014

Camino Santiago de Compostella

Landen bezocht: