Dag 33 en 34 - Reisverslag uit Campagnano di Roma, Italië van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu Dag 33 en 34 - Reisverslag uit Campagnano di Roma, Italië van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu

Dag 33 en 34

Blijf op de hoogte en volg Leo

21 September 2019 | Italië, Campagnano di Roma

Vrijdag van La Botte naar Sutri 22 km.

Zaterdag van Sutri naar Canpagnano di Roma 28 km totaal 988 km.

Vrijdag het heeft dus geregend de paden stuiven nu even niet. Het is toch wel verbazingwekkend dat ook nu weer onverwachts het een en al hazelnoten bomen zijn die dit stuk interessant maakt. Het is in de hazelnootplantage van Matrino. Daar loop ik de hele tijd tussen en de hazelnoten liggen allemaal op de grond. Ze worden door een soort opveegmachine van de grond gehaald en dan geschoond. Na Capranica wat een mooi plaatsje is voor de lunch gaat het langs een watertje in bosachtig gebied met gelukkig na de regen goed begaanbaar pad. Wel kom ik een auto tegen die in de modder is blijven staan, de bestuurder is hevig aan het bellen. Op de eindbestemming ontmoet ik een Italiaans gezin op de fiets. Ze zijn afgelopen zondag begonnen in Siena en komen morgen in Rome aan. Bij vader achterop zit een ventje van 3 te slapen en op een eigen fiets fietst een jongen van ik schat 8 a 9 jaar. Best knap van z'n ventje zulke einde fietsen.

Zaterdag na de heerlijke wandeling van gisteren ga ik weer op pad, nog 3 etappes dan is Rome bereikt. Ook nu weer volop het gewroet van de everzwijnen in de kant van de weg. Ik zie dat de golfterreinen ook worden bezocht door ze. Op zaterdag moet ik het pad vaak delen met wielrenners en mountainbikers. De bewoners noemen hun boerderij met veelal paarden een ranch. Het landschap heeft er wel wat van weg. In de route is ook een Romeinse waterval te bezoeken. Ik vind het niet zo bijzonder, maar zo op zaterdag trekt het wel behoorlijk wat Italianen. Het plaatsje waar ik door kom en de eindbestemming zijn op een hoge heuvel kam opgetrokken in vroeger tijd. In de Oratorio San Giovanni Battista waar ik overnacht heb ik gelukkig een warme douche. Gisteren bleef die koud en daar had ik geen zin in. Ook kan ik de kleding slecht wassen in koud water en voor drogen was geen gelegenheid. Dus ze konden mij op afstand ruiken! 


  • 22 September 2019 - 09:28

    Carlyn:

    Rome komt inzicht Leo! Dat zal wel even anders zijn in de stad, na alle natuurpaden. Geniet er van! Liefs Carlyn

  • 22 September 2019 - 10:06

    Evert En Kira:

    Nutella bomen!!! Haha. Knap allemaal. Bijna 1000 kilometer..

  • 22 September 2019 - 14:30

    Bea En Huub:

    Hoi Leo,
    Bijna 1000 km erop zitten en bijna in Rome.
    Het moet een hele mooie ervaring zijn , die je voor de
    rest van je leven mee neemt.
    Ga je nog op audiëntie bij de paus?
    Jou kennende niet.!
    Oké ,mooie reis verder, en we volgen je.
    Groetjes Huub en Bea.

  • 22 September 2019 - 19:56

    Marijke:

    Hoi leo.
    Heb net met ma je verslagen weer gelezen
    Het gaat goed met je en de kilometers tellen op
    Op naar Rome
    Groet ma en marijke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Campagnano di Roma

Leo

Actief sinds 19 Feb. 2014
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 56035

Voorgaande reizen:

16 April 2022 - 27 Mei 2022

Via Francigena del Sud

19 Augustus 2019 - 24 Oktober 2019

Via Francigena

18 Juni 2019 - 28 Juni 2019

De muur van Hadrianus

02 Maart 2014 - 02 Juli 2014

Camino Santiago de Compostella

Landen bezocht: