Dag 9 en 10 - Reisverslag uit Orio Litta, Italië van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu Dag 9 en 10 - Reisverslag uit Orio Litta, Italië van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu

Dag 9 en 10

Blijf op de hoogte en volg Leo

28 Augustus 2019 | Italië, Orio Litta

Dinsdag 27 - 8 van Gropello Cairoli naar Belgioioso 36 km

Woensdag 28 - 8 van Belgioioso naar Corte Sant Andrea 32 km. Totaal 292 km.

Dinsdag, het slapen gaat best wel, lig in een dunne lakenzak. Zo als Kira al aangaf in een reactie, het lijkt nu net Nederland met dijken om oa de rivier Ticino en de Po waar Ticino in uit komt. Inmiddels loop ik in de regio Lombardia vanuit Piemonte.

Als je een plaats nadert kom je als het cimitero aan jouw kant staat eerst tegen en ongeveer 1 km verder is dan de plaats. Een Cimitero is eigenlijk een plek omheind met kleine familie kapelletjes naar binnen toe gebouwd. Daar staan de urns in van die familie omdat volgens de Katholieke overtuiging wel gecremeerd mag worden, maar niet uitgestrooid mag worden. Dit ivm met de wederopstanding. Mooi afwisselend wandel gebied, maar het ontbreekt aan water raakpunten zoals ik voorheen gewend was. In de middag kom ik door Pavia met een mooie overdekte brug Ponte Coperto uit de 14e eeuw en een soort kathedraal Duomo. Op het Piazza vlei ik mij neer voor een mooie cappuccino met appelbeignet voor de prijs van € 2,40.

Kom dan ook zonder nog 1 druppel water bij me aan in Belgioioso, de stopplaats van vandaag.

Maar mopper niet wat thuis schijnt het warmer te zijn.

Woensdag, als ik mijn wasje wil halen van buiten want s'avonds is nog niet alles droog, is het nog nat erger nog het is natter want het blijkt te hebben geregend, dan maar op de rugtas onderweg drogen! De hele dag de zon achter de bewolking en af en toe een spetter en een heerlijk windje. Het landschap wordt wat heuvelachtig zie weer druiven maar de maïs heeft de overhand. Mooie paden het bevalt mij wel. Op z'n tijd kom ik makkelijk aan mijn bakkie cappuccino komen. Ik loop vandaag zelfs wat meer dan mijn plan was want ik lette niet altijd goed op en dan moet je terug om toch op de juiste plek uit te komen! Al de wat grotere plaatsen hebben een heel lang verleden wat terug voert van de oude Romeinse tijd en daarvoor de Etrusken maar hebben net als bij ons wel ander benamingen gekregen. 


  • 31 Augustus 2019 - 09:10

    Carlyn:

    Fijn dat de dagen goed gaan Leo! De foto’s zijn gelukt zie ik! Mooi om te zien. Liefs

  • 04 September 2019 - 17:50

    Marijke:

    Hoi leo
    Een week geleden een laatste bericht naar jouw toe
    Ma doet de groeten
    Ze eet bij ons vanavond ,
    Alvast gefeliciteerd met Matty

    Verder is het hier herfst geworden
    Vorige week nog puffen met 34 gr

    Succes met je wandel tocht
    Ik ga verder lezen met ma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leo

Actief sinds 19 Feb. 2014
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 56080

Voorgaande reizen:

16 April 2022 - 27 Mei 2022

Via Francigena del Sud

19 Augustus 2019 - 24 Oktober 2019

Via Francigena

18 Juni 2019 - 28 Juni 2019

De muur van Hadrianus

02 Maart 2014 - 02 Juli 2014

Camino Santiago de Compostella

Landen bezocht: