Dag 3 en 4 - Reisverslag uit Ivrea, Italië van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu Dag 3 en 4 - Reisverslag uit Ivrea, Italië van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu

Dag 3 en 4

Door: Leo

Blijf op de hoogte en volg Leo

22 Augustus 2019 | Italië, Ivrea

Woensdag 21-8, 36 km van Chatillion naar Donnas
Donderdag 22-8, 29 km van Donnas naar Ivrea. Totaal 92 km.
Na het gezamenlijke diner heeft de groep het idee om morgen gezamenlijk de mis van 7 uur te volgen en daarna gezamenlijke te ontbijten en dan te gaan lopen. Nou je begrijpt het al Leo past daar voor. Om 7.30 ga ik heerlijk op eigen initiatief en snelheid op pad. Ben de ganze dag geen pelgrims tegen gekomen. Voor de middag is het bergwand op en dan weer af, wat ik best wel zwaar vind. Het weer is helder dus de zon doet zijn werk, inmiddels 26 graden. Net na Saint Vincent zie ik 2 babbelende Italiaanse dames, ik heb mijn slaapplek voor vanavond nog niet geregeld. Ik kan geen Italiaans spreken, dus moet ik daar in dit geval deze dames voor " gebruiken " en dat lukt !. Ik kan donativo terecht bij parochie San Pietro in Donnas. Rond 13.00 uur neem ik het er even van rust uit en eet wat yoghurt en sap, dit moet mij door de middag heen helpen. Het water wat zo hier en daar langs mij naar beneden komt wordt ingenieus op weg naar het dal gestuurd. Ik zie aangelegde watervallen, lavendra's met de nodige schuiven, slangen, betonnen pijpleidingen enz. Dit ten behoeve van de druiven, grasvelden en de ruim aanwezige waterreservoirs met ook stromend water voor de mensen in de buurt. Het lopen in de middag gaat inderdaad goed, wat ook helpt is dat het aanzienlijk vlakker is, met ook even langs de Dora Baltea rivier, welke gisteren en vandaag rechts in het dal meandert.
Donderdag merk ik dat het lichaam wat stijfjes is, wat ook logisch is. Ben om 8.15 langzaam op pad gegaan richting Ivrea. De Aosta Vallei uit maar de Po vlakte. Het weer is prima 24 graden en de zon achter de bewolking. De route aanwijzingen zijn nu wat minder dan de eerste 2 dagen, toen hoefde ik niet te checken of het klopte. Nu heb ik toch een deel van een andere route gelopen wat resulteerde in 2 km meer dan mijn plan was !! Was op dezelfde manier aangegeven maar nu langs een uitspanning, dat zal wel de reden zijn geweest. Gegeten met een mede pelgrim welke ook dezelfde route fout had gelopen. Door wat bos gelopen waar de muggen mij wel hebben weten te vinden ook s'avonds bij het eten, vergeten de deet mee te nemen. Nu ben ik in de regio Piemonte. De Italiaanse regering is gevallen maar daar merk ik niks van bij de Italianen.
Helaas wil het niet lukken om wat foto's bij de verslagen te plaatsen !!

  • 23 Augustus 2019 - 14:21

    Carlyn:

    Fijn om zo je route mee te kunnen volgen Leo. Heel veel succes en genieten!

  • 24 Augustus 2019 - 18:17

    Sjaak:

    Je bent lekker bezig Leo

  • 28 Augustus 2019 - 12:13

    Stephanus Smulders:

    Hallo Leo,

    Ken je ook de Via degli Abati? Dat is een aftakking van de Francigena en die komt vlak bij ons langs ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leo

Actief sinds 19 Feb. 2014
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 56000

Voorgaande reizen:

16 April 2022 - 27 Mei 2022

Via Francigena del Sud

19 Augustus 2019 - 24 Oktober 2019

Via Francigena

18 Juni 2019 - 28 Juni 2019

De muur van Hadrianus

02 Maart 2014 - 02 Juli 2014

Camino Santiago de Compostella

Landen bezocht: