Dag 1 en 2. - Reisverslag uit Châtillon, Italië van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu Dag 1 en 2. - Reisverslag uit Châtillon, Italië van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu

Dag 1 en 2.

Door: Leo

Blijf op de hoogte en volg Leo

20 Augustus 2019 | Italië, Châtillon

Maandag 19-8, 6 km van Lisse naar Aosta.
Dinsdag 20-8, 31 km van Aosta naar Chatillion. Totaal 37 km.
Vandaag maandag 19 augustus ga ik aan de via Francigena beginnen. Vlieg s'morgens vroeg naar Genève. Daar aangekomen loopt ik naar de bushalte van de Flixbus aan het meer van Genève. Blijkt dat ik de vroege bus makkelijk kon halen. Er gaat er een om 9.45 en de middag bus om 14.40. Nou ja dan maar wat rond kijken aan het meer van Genève. Genève is een plaats met veel sjieke hotels en sieraden en horloge winkels. Met de middag bus door de Mont Blanc tunnel van 11.5 km, wat een smalle tunnel. Een weghelft heen en een terug door een tunnelbuis. Aosta is een oude Romeinse plaats vlak voor de Alpen vanaf Rome gezien. Gesticht in het jaar 25 BC. Hier is niet zoveel van toen te zien op een mooie triomfboog van Augustus na. De Italianen flaneren er heerlijk op los bij 25 graden. Zelf heb ik online een overnachting geregeld omdat ik te laat aan kom in Aosta de startplaats van morgen van mijn Via Francigena waar ik mijn éérste stempel in mijn pelgrims paspoort krijg bij de toeristen info.
Op dinsdag zijn de weersvooruitzichten matig, motregen. Ben om 6.45 wakker en ga mij voor bereiden op de eerste echte wandeldag. Langs de Carrefour voor de dagelijkse boodschappen wat yoghurt, sla en drinken. Het traject gaat langs de noordelijke kant van de Aosta Vallei. Op ongeveer 150 meter boven de bodem van de vallei.
Al gauw kom ik een groep van 5 pelgrims tegen die 8 dagen lopen op de Via Francigena, het zijn Italianen.
Later maak ik ook kennis met enkele pelgrims die alleen op weg zijn naar Rome. Als ik bijna in Chatillion ben begint het echt te regenen. Met de poncho over mij heen kom ik redelijk droog aan op mijn door een Engels sprekende pelgrim geregeld overnachtingen. Bij de Monastero Francescani. Met 3 pelgrims op de enige kamer. Om 20.00 uur trekken we er op uit om te gaan eten, en ze bestellen allemaal hamburger's die Itallianen toch met hun pizza's en pasta's .

  • 20 Augustus 2019 - 23:19

    Marg:

    Hoi Leo, heel veel plezier en succes bij deze mooie wandeling en natuurlijk mooi weer!


  • 21 Augustus 2019 - 12:59

    Ton Van Holland:

    Hallo Leo,
    Goed te lezen dat je een goede reis gehad hebt en dat de nodige km gelopen zijn.
    Hoop voor jou dat je het een beetje droog houdt de komende tijd en niet te warm.
    Succes met je pelgrimstocht , wacht alweer op je volgende verslag.
    Groet Ton v Holland

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leo

Actief sinds 19 Feb. 2014
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 55956

Voorgaande reizen:

16 April 2022 - 27 Mei 2022

Via Francigena del Sud

19 Augustus 2019 - 24 Oktober 2019

Via Francigena

18 Juni 2019 - 28 Juni 2019

De muur van Hadrianus

02 Maart 2014 - 02 Juli 2014

Camino Santiago de Compostella

Landen bezocht: