Dag 17 en 18 - Reisverslag uit Sarzana, Italië van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu Dag 17 en 18 - Reisverslag uit Sarzana, Italië van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu

Dag 17 en 18

Blijf op de hoogte en volg Leo

05 September 2019 | Italië, Sarzana

Woensdag 4 - 9 van Pontremoli naar Aulla 27 km.

Donderdag 5 -9 van Aulla naar Caniparola 25 km totaal 520 km

Woensdag, eerst maar even een bedankje naar de reactie schrijvers en in het bijzonder Faelien ons kleinkind van de herhaal vraag waarom in Italië lopen! Ik draag de door haar gegeven mascotte bij mij. Het resultaat van even uit de bossen en oneffen paden heeft zijn resultaat. Geen last van de oude blaren vandaag. De wandeltocht is in het dal van de rivier de Marga, wat mooie vergezichten geeft achter mij de Appenijnen en voor mij de lagere uitlopers ervan. De Middellandse zee nog niet gezien. Als ik denk dat ik er ben vraag ik bij de plaatselijke toerist info of ze voor mij de overnachting voor morgen willen bellen met de vraag of ze mij kunnen hebben morgen. Blijkt dat ik een plaats te vroeg ben, ik "moet" nog bijna 3 km voor ik bij mijn slaapplaats ben! Leuke plaats Aulla met diverse oude pelgrims aanknopingspunten. Neem de markies van Toscane Adalberto I die in 884 de oprichter is van een abdij gewijd aan Santa Maria. Het Ostello van di San Caprasio raakt aardig bezet.

Donderdag, de laatste Appenijn wordt vandaag bedwongen. Ik kies het ruige pad, de voeten zijn hersteld en de mede pelgrims doen ook allemaal dat pad. Het bevalt prima,mooie bergdorpjes door en het hoogste punt op 550 meter heeft mooie vergezichten. Even later ook de eerste blik op de Middellandse zee bij La Spezia. Als ik later mijn aandacht word getrokken door een uit de bocht gevlogen aanhanger met boot enkele jaren terug, ik dacht eerst dat het een 3 wiel Piaggo was. Stopt achter mij op dit smalle grindpad, raam gaat open en in het Italiaans wordt ik aan gesproken waar ik in het Italiaans altijd vraag of het in het Engels kan, zegt die man het mag ook in het Nederlands! Vervolgens nodigd hij mij uit om bij hem in zijn vakantie woning even verderop wat te drinken. Hij en zijn vrouw komen uit Oude Wetering, da's enig sinds bij ons in de buurt. Da's wel een leuke onderbreking zo.


  • 05 September 2019 - 21:03

    Evert En Kira :

    Mooie foto's en verhalen weer pap! Grappig dat je een stel uit de buurt tegen bent gekomen. Lief dat ze je hebt uitgenodigd.

  • 07 September 2019 - 13:04

    Sjaak:

    Hoi Leo proost op Matty haar verjaardag

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leo

Actief sinds 19 Feb. 2014
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 55998

Voorgaande reizen:

16 April 2022 - 27 Mei 2022

Via Francigena del Sud

19 Augustus 2019 - 24 Oktober 2019

Via Francigena

18 Juni 2019 - 28 Juni 2019

De muur van Hadrianus

02 Maart 2014 - 02 Juli 2014

Camino Santiago de Compostella

Landen bezocht: