Dag 15 en 16 - Reisverslag uit Pontremoli, Italië van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu Dag 15 en 16 - Reisverslag uit Pontremoli, Italië van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu

Dag 15 en 16

Blijf op de hoogte en volg Leo

03 September 2019 | Italië, Pontremoli

Maandag 2 - 9 van Sivizzano naar Berceto 25 km.

Dinsdag 3 -9 van Berceto naar Pontremoli 30 km. Totaal 468 km.

Maandag gaat het definitief de Appenijnen op. Het weer werkt mee 22 graden en dun zonnetje. Er zitten pittige stukken tussen, passeer enkele kleine berg dorpjes. Ik spuit wat anti muggen middel op mijn armen en benen om te voorkomen dat ik teveel gestoken wordt, want daar reageer ik wat heftig op. s'middags zit ik op 700 meter als ik mijn broodje nuttig met een prachtig uitzicht over de Appenijnen. Toch apart dat als ik terug kijk geen richting kan vinden waar ik vandaan kom, na elke bocht of hoogte verandering ben je het overzicht kwijt. Gelukkig ben ik dankzij een goede digitale kaart en routeboek niet het juiste kwijt geraakt. Om 15.30 kom in in Berceto aan waar ik de enigste pelgrim ben, het voelt wel wat eenzaam, in het begin van mijn tocht 2 weken terug kwam ik er wel enkele tegen. Dat geeft wel wat meer gezelligheid. Wellicht gaat het verderop richting Rome weer beter.

Dinsdag de afdaling naar Pontremoli wat op 250 meter ligt. Dit gaat door ruig en bebost gebied wat ivm mijn blaar en de vele muggen waar ik nogal heftig op reageer niet mijn ding is dus kies ik voor asfalt. Het eerste stuk gaat nog naar 1100 meter waar het mistig is. Ook in mijn hoofd is het wat "mistig" het wandelen gevoel van 5 jaar terug wil nog niet lekker doorkomen. Dan gaan allerlei gedachte door je hoofd hier mee om te gaan. Toch wel wat fietsers die mij voorbij sjezen richting Rome. Het weer wordt naar beneden toe warmer. Inmiddels loop ik in de regio Toscane. In Pontremoli mijn stop voor vandaag zijn diverse oude Romeinse bruggen. De rivier Fiume Marga komt hier in de Marga dat is van vroeger uit een strategisch punt. Het is dus ook voor de pelgrims meer dan 1100 jaar een prettig en veilig rustpunt. 


  • 04 September 2019 - 19:04

    Marijke:

    Hoi leo,

    Leuk weer even gebeld met elkaar
    En je moeder gezien en gesproken

    Ik zal je weer berichten als ik bij ma ben of ma hier is
    Succes en groeten
    Ma en marijke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leo

Actief sinds 19 Feb. 2014
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 56311

Voorgaande reizen:

16 April 2022 - 27 Mei 2022

Via Francigena del Sud

19 Augustus 2019 - 24 Oktober 2019

Via Francigena

18 Juni 2019 - 28 Juni 2019

De muur van Hadrianus

02 Maart 2014 - 02 Juli 2014

Camino Santiago de Compostella

Landen bezocht: