Dag 13 en 14 - Reisverslag uit Sivizzo, Italië van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu Dag 13 en 14 - Reisverslag uit Sivizzo, Italië van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu

Dag 13 en 14

Blijf op de hoogte en volg Leo

01 September 2019 | Italië, Sivizzo

Zaterdag van Chiaravalle della Colomba naar Costa Pavesi 31 km.

Zondag van Costa Pavesi naar Sivizzano 31 km. Totaal 413

Zaterdag, zo even door gehaald gisteren avond in het plaatselijke café, Caffe Centraal. Hier werd ik uitgenodigd om de Italiaanse wijn te proeven, dan kan je geen nee zeggen. Bij het verlaten van het café ging er een applaus voor mij, nou ja die Italianen !

Mooi want dan blijkt dat de taal niet echt een probleem is. Tot na de middag heerlijk gelopen mooi landschap van akkerbouw met Pomadorie tomaat. Maïs weer en gras afgewisseld met lucerne wat voor de veeteelt wordt gebruikt. Dat vee staat trouwens op stal, hier loop geen vee buiten, te warm denk ik. Knappe grote boerderijen. Na tweeën wordt het drukkend warm, het loopt op naar 37 graden. En om 2 uur was ik nog niet op het overnachtings aders. Costa Pavesi. Het landschap wordt glooiend wat wel weer mooie uitzichten op levert. Het is 17.00 uur als ik aankom. De gebruikelijke dingen te doen zoals wassen kleding en me zelf natuurlijk. Helaas ook een blaar verzorgen. Zit om18.30 aan een Italiaans biertje, begint het toch te regenen, heel snel mijn wasje en schoenen in veiligheid brengen. Dat lukte verder binnen drogen.

Zondag, de Appeninen komen inzicht en ga ze nu al voelen want ik loop vandaag in de uitlopers van deze bergrug die van Turijn naar helemaal in de "laars" uitstrekt.

Zondag het begin voelde zwaar aan. Last van een blaar vlak naast de plek op mijn linker hiel waar ik er een op de 2e dag opliep. Ook gaat het meteen in het bos even steil omhoog, maar al denkend aan deze beklimming kom ik er achter dat ik de Po vlakte achter mij hebt gelaten en "overwonnen ". Op een goed moment draai ik het genoemde bos uit een krijg ik als cadeau een werkelijk prachtig uitzicht van glooiend landschap met akkers en boerderijen en de ochtend dauw er tussen, en daar mag ik dan doorheen wandelen. Ik neem een extra stuk vlak ipv de heuvels weer in om mijn voeten te ontzien. Zo rond 16.00 uur nader ik de overnachting, als het weer op borrelt met onweer en wind net als gisteren maar nog geen regen ! Hoe meer in bergen hoe instabieler het weer. Het was een dag om te genieten van de uitzichten. Morgen de Apenijnen op. Zit dit te schrijven als ik op mijn pizza wacht in het enigste restaurant in dit plaatsje. 


  • 02 September 2019 - 05:17

    Martin Van Martien Van Martien Van Eeden:

    Leo, toevallig zag ik dat je aan de wandel gegaan bent, in Italie, dat zal wel heet zijn, hopelijk kan je door wat beboste gebieden lopen, dat minder heet zal zijn, wat is jouw eindpunt, in welke plaats kom je aan ??
    We wensen je veel plezier op je trip, en met de determinatie van een van Eeden zal je het zeker goed doorkomen , en hoeveel dagen heb je nog te doen ??? Groeten van je neef in Canada......en familie ook

  • 03 September 2019 - 19:55

    Bea En Huub:

    Hoi Leo, Heel leuk om je verhalen te lezen.
    We blijven je volgen op je wandelpad. Hou vol en heel veel plezier
    met je reis.
    Groetjes van Bea en Huub.

  • 04 September 2019 - 11:48

    Faelien:

    Opa Leo je foto’s zijn mooi! Kusje en een knuffel van Faelien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leo

Actief sinds 19 Feb. 2014
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 56022

Voorgaande reizen:

16 April 2022 - 27 Mei 2022

Via Francigena del Sud

19 Augustus 2019 - 24 Oktober 2019

Via Francigena

18 Juni 2019 - 28 Juni 2019

De muur van Hadrianus

02 Maart 2014 - 02 Juli 2014

Camino Santiago de Compostella

Landen bezocht: