Dag 11 en 12 - Reisverslag uit Chiaravalle della Colomba, Italië van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu Dag 11 en 12 - Reisverslag uit Chiaravalle della Colomba, Italië van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu

Dag 11 en 12

Blijf op de hoogte en volg Leo

30 Augustus 2019 | Italië, Chiaravalle della Colomba

Donderdag 29 - 8 van Corte Sant Andrea naar Motale 31 km.

Vrijdag 30 - 8 van Motale naar Chiaravalle della Colomba 28 km. Totaal 351 km

Donderdag, waar ik vannacht heb geslapen was wel weer bijzonder. Ik was de enigste in een achterste gedeelte van de kerk ter ere van Sant' Andrea waar alles picco bello in orde was. In het plaatsje was niks, er wonen 11 mensen. Een keuken met alles gevuld en gebruiks klaar. Ook de ruimtes waren vol met pelgrims info. Radio, tv, airco, wasmachine noem maar op. Ik heb bij het enigste gezin met opa en oma erbij spaghetti gegeten, heel bijzonder. Vandaag de grens over naar regio Emilia Romagna. Je hier vandaan met een speciale boot over gezet worden, ik kies hier niet voor omdat ik onmiddellijk weet dat het op zijn Italiaans gaat en zomaar niet doorgaat. Wat mijn mede pelgrim Giorgio uit Milaan die ik dus nog steeds in mijn buurt weet, overkwam. Ik kies dus voor de dijk om de rivier de Po in bedwang te houden af te lopen. Nou das ook geen makkie 18 km later 11.30 komt het einde in zicht en de cappuccino en schaduw dichterbij.

Piacenza waar ik onder de middag ben valt tegen, maar ontmoet wel toevallig een Nederlandse pelgrim. Janette waarvan ik zag dat ze wat had opgeschreven in het gastenboek van de afgelopen overnachting. Zij loopt al van Juni vanuit Nederland naar Rome. De slaapplaats is weer een kerk gedeelte met ongeveer 10 pelgrim, niet zo opvallend maar een bijzonderheid ik slaap onder de kerkelijke klokken.

Vrijdag, de klokken niet meer gehoord. Heb wel wat onrustig geslapen. Had een bijzonder plekje op mijn rug dacht aan een tekenbeet. Maar was vanmorgen al wat rustiger een klopt niet met de beschrijving van een tekenbeet op internet. Maar hou het wel in de gaten. Ook de blaar van de tweede dag blijft steeds last geven, maar wordt niet erger. De eerste honden aanval kunnen afslaan, was een Casina voorbij en hoorde ze aankomen 3 tegelijk. Niemand in de buurt of iemand die denkt daar is iets aan de hand ! Met mijn tazer een knappe stok kwam ik als winnaar uit de bus. In de tijd van het Romeinse rijk was de hond het beest wat de ratten uit huis hield, maar de ratten zijn nu uit huis denk ik zo maar nu moeten ze de boel "veilig" houden. Net aangekomen in de Abbazia di Chiaravalle in Chiaravalle della Colomba. Een nog open in met monniken van Sint Bernardus die het nu runnen als oa conference-en studieoord.

Het is gesticht in 1135 door Sint Bernardus van Clairvaux als abdij.

Dit is dus een sober onderkomen, maar dat is voor mij geen probleem, ik pas me aan. 


  • 30 Augustus 2019 - 19:15

    Anneke Van Der Niet:

    Hoi Leo, vandaag voor het eerst een mail van jou, de eerste 11dagen heb ik niets van je gekregen, haha wij gaan zondag naar Kenia dus zal ik je niet echt volgen, sorry. Heel veel plezier nog en ik ga je andere dagen ook nog even lezen.

  • 30 Augustus 2019 - 21:23

    Willem Van Der Meer:

    Hoi Leo. Mooi man stukkie wandelen.Heb net ook met de hond gelopen. ( die luisterde trouwens wel naar mij ) krijg vandaag jouw eerste bericht binnen. Leuk ! Hou mij op de hoogte. Dan staken wij wel voor jouw ! Wil niet vlotten de nieuwe cao. Hou je taai en heel en geniet er van. Groetjes Willem.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Chiaravalle della Colomba

Leo

Actief sinds 19 Feb. 2014
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 56007

Voorgaande reizen:

16 April 2022 - 27 Mei 2022

Via Francigena del Sud

19 Augustus 2019 - 24 Oktober 2019

Via Francigena

18 Juni 2019 - 28 Juni 2019

De muur van Hadrianus

02 Maart 2014 - 02 Juli 2014

Camino Santiago de Compostella

Landen bezocht: