Dag 25 en 26 - Reisverslag uit Ponte d'Arbia, Italië van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu Dag 25 en 26 - Reisverslag uit Ponte d'Arbia, Italië van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu

Dag 25 en 26

Blijf op de hoogte en volg Leo

13 September 2019 | Italië, Ponte d'Arbia

Donderdag 12 - 9 van Monteriggioni naar Siena 24 km.

Vrijdag 13 - 9 van Siena naar Ponte d'Arbia 30 km totaal 755 km

Donderdag op naar Siena. Met de Palazzo Pubblico, Torre del Mangia en de Fonte di Fontebranda op een plek in het centrum. Maar eerst de wandeling er naar toe. Opeens mis ik de druiven, want die proef ik elke dag wel even. Er staat bij de wijnhuizen dat het gratis wijn proeven is, nou dat begint bij de druiven! De landerijen zíjn leeg het koren is hier al lang geoogst, en op de heuvels staan nu bomen. Dat geeft een heel ander beeld dan de dagen hiervoor. Om 14.30 meld ik mij bij de zusters van monesteri van Santa Maria in het centrum van Siena. Waar ik voor 20.30 binnen moet zijn en om 6.30 het ontbijt klaar staat. Na het dagelijkse heerlijke douchen zoek ik een terrasje op op het voornoemde Palazzo, en bestel een lekkere cappuccino. Zegt de bediening dat ze dat nu niet maken, alleen doen ze nu aperitiefjes, ik wijs hem op de naam van deze uitspanning waar de naam Caffe in voorkomt. Dus je begrijpt Leo krijgt z'n bakkie.

Vrijdag weer een ander beeld tijdens de wandeling. Kale golvende vlaktes klaar om ingezaaid te worden. Ook zie ik nog wat druiven staan. Ik vind het pad interessant met slingerde landweggetjes. Op een goed moment hoor ik iemand die mij soort van roept achter een groen scherm wat hier veel gebruik wordt om de honden op eigen terrein te houden. Ik wacht hem op, de man heeft een draadje in zijn hand en in de andere een naald met z'n gaatje in de kop, of ik de draad er even doorheen wil doen maakt hij mij duidelijk. Nou dat lukt, die man blij en ik verrast. Uiteindelijk kom ik uit bij Ponte d'Arbia. Brug over de rivier de d'Arbia. Een kleine plaats met een drukke doorgaande weg. Een pizzeria, en daar gaan de pelgrims straks gezamenlijk aan het pelgrims menu a € 15, 3 gangen inclusief water. Het was een geslaagde dag, Rome komt in zicht.  


  • 14 September 2019 - 16:04

    Carlyn:

    Haha ik zie het terrasje bij caffe zo voor me! Die koffie heeft je extra lekker gesmaakt gok ik! Wat een kilometers heb je al gemaakt zeg. Hou vol

  • 14 September 2019 - 19:50

    Evert & Kira :

    Ja Leo krijgt dat wel geregeld! Extra van genieten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Ponte d'Arbia

Leo

Actief sinds 19 Feb. 2014
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 56003

Voorgaande reizen:

16 April 2022 - 27 Mei 2022

Via Francigena del Sud

19 Augustus 2019 - 24 Oktober 2019

Via Francigena

18 Juni 2019 - 28 Juni 2019

De muur van Hadrianus

02 Maart 2014 - 02 Juli 2014

Camino Santiago de Compostella

Landen bezocht: