Dag 21 en 22 - Reisverslag uit Gambassi Terme, Italië van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu Dag 21 en 22 - Reisverslag uit Gambassi Terme, Italië van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu

Dag 21 en 22

Blijf op de hoogte en volg Leo

09 September 2019 | Italië, Gambassi Terme

Zondag van Lucca naar Ponte a Cappiano 31km

Maandag van Ponte a Cappiano naar Gambassi Terme 36 km totaal 657 km

Zondag Lucca uit wandelend denk ik aan de eerste Toscanesche stadje dat wel een aparte sfeer heeft. Als het pad onder mijn voeten achter mij langer wordt en voor mij korter zie ik op de lantaarnpalen A4tjes met foto's van stellen die gisteren op zaterdag zijn getrouwd. Bijna alles wordt via pamflets gemeld. Als er gebouwd wordt en bij overlijden en ook bij overheids mededelingen enz. Ik maak de laatste tijd keuzes uit het routeboek van De weg van de Franken en de officiële Italiaanse instantie Via Francigena welke route ik gebruik de komende dag. De laatste gaat erg door bossen en over hoogtes, het boek gaat weer wat over de autowegen. Onderweg kom ik nog geen typisch Toscaanse plaatjes tegen.

Ik sluit een lekker wandeldag na een natte start af met een Italiaans Birra met Pizza bij Il Ponto in Ponte a Cappiano, waar ik in de brugpoort slaap.

Maandag vannacht schrik ik wakker van vuurwerk en zware knallen en weet nu nog niet wat het was. Ik schreef dit verslag aan tafel buiten bij de Ostello Sigerico in Gambassi Terme met een collega pelgrim uit Nederland. We genieten van het contract omdat er bijna geen Nederlanders op deze tocht zijn. We gaan straks met 10 a 15 pelgrims aan tafel. Voor ik hier naar binnen mocht moest eerst de rugtas ontsmet worden en ik moet hem hier de hele tijd in een plastic zak houden. Er zijn in een vorige Ostello bedwantsen ontdekt. Dit na een heerlijke wandeldag door het Toscaanse landschap. Heb wel erg veel foto's gemaakt. Op veel heuveltoppen staat hier wel een kerk of klooster een in z'n klooster overnacht ik vaak. De laatste 25 km van vandaag was zonder dorpjes of buurtjes, gelukkig wel een watertappunt na 12 km. Ik heb eigenlijk te veel gelopen maar de slaapplaatsen onderweg komen soms niet goed uit vandaar de afstands verschillen. Ben wel de overnachtingen wat verder vooruit aan het reserveren dit ivm dat het nu drukker is en dus soms al vol is waar ik wil reserveren. 


  • 09 September 2019 - 21:17

    Evert & Kira:

    Prachtige plaatjes weer pap en je hebt aardig de vaart er in qua kilometers zo te zien. Toppertje

  • 10 September 2019 - 10:23

    Plonie Jelsma:

    Hoi Leo,
    Het blijft mooi om jou te volgen op je pad! Mooie foto's ook. Petje af dat je nu al 3 weken elke dag zo'n gigantische afstand loopt!
    Groetjes en veel loopplezier verder.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Gambassi Terme

Leo

Actief sinds 19 Feb. 2014
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 56010

Voorgaande reizen:

16 April 2022 - 27 Mei 2022

Via Francigena del Sud

19 Augustus 2019 - 24 Oktober 2019

Via Francigena

18 Juni 2019 - 28 Juni 2019

De muur van Hadrianus

02 Maart 2014 - 02 Juli 2014

Camino Santiago de Compostella

Landen bezocht: