Dag 33 en 34 - Reisverslag uit Torchiarolo, Italië van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu Dag 33 en 34 - Reisverslag uit Torchiarolo, Italië van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu

Dag 33 en 34

Door: Leo

Blijf op de hoogte en volg Leo

19 Mei 2022 | Italië, Torchiarolo

Woensdag 18 mei Torre Santa Sabina > Brindisi 31 km.

Donderdag 19 mei Brindisi > Torchiarolo 26 km. Totaal 843 km.

Op woensdag loop ik met het windje in de rug en onder een wolkendek richting Brindisi. Hier zie ik ipv olijfbomen bijna allemaal druiven staan. Heb onderweg gehoopt op een bakkie maar er zijn wel strandtenten maar die zijn allemaal dicht, wel zijn er mensen aan het onderhoud bezig voor het nieuwe seizoen. Om 13 uur bereik ik een hotel wat aan de snelweg E55 ligt. Via een appartement wijk van 6 hoog kom ik aan in Brindisi. Het was geen spannende wandeldag, veel rechte lange asfaltwegen en wat van de kust af. Daar gaat tijdens het wandelen het hoofd van aan het denken en "dagdromen" dat is prima, om dingen te over denken en ordenen. De zee is duidelijk onrustiger dan afgelopen dagen ivm de wind. Brindisi is het eindpunt van de Via Traiana en Via Appia. De wandelschoenen heb ik even schoon gemaakt en in gesmeerd met vet voor de laatste wandel week. De rugtas is inmiddels ook wat lichter aan het worden, de hoeveelheid medicijnen neemt af. Heb een prima B[e-38]B direct achter de Basiliek. In de Basiliek ben ik om 20.30 gaan kijken en luisteren naar een repetitie van een koor met orkest en tenor. Het klonk uitstekend.

Het ontbijt op donderdagochtend is om 9 uur maar dan ben ik al z'n 2 uur aan het stappen, dus ik krijg mij geld terug. Vandaag door afwisselend gebied met meloenen, artisjok courgette en tuinbonen. De olijfbomen zijn er veel minder en die er staan zijn op sterven na dood. Ik heb al eens vernomen dat het slecht gaat met de olijfbomen onder in Italië, nou dat klopt. Ik zag dat ze professioneel opgeruimd werden met een kraan en grote versnipperaar. Op de percelen ernaast stonden mooi druiven velden, dat lijkt dus beter te gaan. Windje in de rug, en de rust pauze's hou ik op een steen of zoiets en in de schaduw. Geen bebouwing onderweg. Het is 14 uur als ik aankom in Torchiarolo waar alles dicht is ivm siësta. Deze plaats doet mij aan de sfeer denken van veel plaatsen op het Spaanse stuk van mijn pelgrimstocht naar Santiago de Compostela in 2014. Kan wel terecht bij mijn overnachtings adres, waar ik een prima kamer heb met badkamer plus keuken. Dus als om 17 uur de siësta over is ga ik wat boodschappen doen voor het avondeten en voor morgen onderweg.


  • 19 Mei 2022 - 23:00

    Carlyn:

    Je maakt weer een super tocht! Laatste week Leo, succes. Je kunt het!

  • 20 Mei 2022 - 00:32

    Anneke Van Der Niet:

    Lekker gelopen dus, ben benieuwd wat je gegeten heb vanavond. Succes de laatste week

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leo

Actief sinds 19 Feb. 2014
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 55980

Voorgaande reizen:

16 April 2022 - 27 Mei 2022

Via Francigena del Sud

19 Augustus 2019 - 24 Oktober 2019

Via Francigena

18 Juni 2019 - 28 Juni 2019

De muur van Hadrianus

02 Maart 2014 - 02 Juli 2014

Camino Santiago de Compostella

Landen bezocht: