Dag 53 en 54 - Reisverslag uit Flavignac, Frankrijk van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu Dag 53 en 54 - Reisverslag uit Flavignac, Frankrijk van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu

Dag 53 en 54

Door: Leo

Blijf op de hoogte en volg Leo

24 April 2014 | Frankrijk, Flavignac

Route ging van Aureil - Limoges 14 km en van Limoges - Flavignac 30 km.
Totaal 1450 km
Het weer woensdag zonnig. 18 gr. En donderdag zonnig daarna regen. 20 gr.
Na een prima nacht ben ik op weg naar Limoges. Onderweg doe ik een boodschap in een grote Super U. Daar is ook een schoenmaker om mijn wandelschoenen te voorzien van nieuwe hakken. Helaas hij had niet de bijpassende maat. Bij het verlaten van de winkel laat ik een oud vrouwtje voor zo ben ik !!. Is dat vrouwtje mijn gastvrouw van gisterenavond.
12 uur kom ik aan na een voor mijn gevoel taaie wandeling in Limoges.
Hier op zoek naar een schoenmaker bij het 2e adres is het raak. Hij zet er een stevige dikke nieuwe hak op die mee moet gaan tot het einde van mijn Camino. Ik ben nieuwsgierig of dat lukt.
Ik meld me bij de zusters Franciscanessen bij de kathedraal en laat mijn rugtas daar achter het is nog te vroeg om de kamers vrij te geven.
De St. Stepen's Cathedral of Limoges is een plaatje deze staat niet in de steigers zoals de voorgaande kathedraals.
Zo en nu naar de kapper voor het eerst op mijn Camino.
Donderdagochtend loop de route over de Jacobs schelpen door Limoges. Wordt ik aan gesproken door een enthousiaste studente die vraagt of ik naar Santiago de Compostela wandel. Ze vindt het geweldig want ze gaat over 3 maanden, na schooltijd van hieruit naar Santiago de Compostela wandelen. Met een brede glimlach vervolg ze haar weg en ik de mijne.
Als ik Limoges uit wandel ook nog via de overdekte markthal is het apart om uit een drukke stad de rust van het platteland te ervaren. De wandel etappe gaat door de vallei van de Aixette rivier waar meerdere oude Moulins zich aan bevinden. Die zijn niet meer als zodanig in werking het zijn nu woningen die niks meer te maken hebben met water.
Onderweg kom ik Dinie en William weer tegen in een cafetaria aan de koffie. Wel toevallig dat ik daar ook naar binnen ga voor een bakkie.
Zoals Carlyn zich al afvroeg of ik op de helft van mijn Camino ben. Inderdaad ik schat zo in dat ik nu net over de eerste helft heen ben.
Vlak voor voor aankomst begint het te regenen.
Vanavond slapen we ook op hetzelfde adres. Een gemeentelijke gite in Flavignac.

Gr Leo

  • 25 April 2014 - 12:15

    Anneke:

    Dat is dan fijn dat je weer goeie schoenen hebt, toch wel belangrijk!!! Waar zijn de foto"s, niks moois gezien onderweg, jammerrrrr.

    groetjes, Anneke

  • 27 April 2014 - 16:03

    Anneke:

    Bedankt voor de foto"s, toch weer mooi om dat allemaal te zien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leo

Actief sinds 19 Feb. 2014
Verslag gelezen: 410
Totaal aantal bezoekers 56057

Voorgaande reizen:

16 April 2022 - 27 Mei 2022

Via Francigena del Sud

19 Augustus 2019 - 24 Oktober 2019

Via Francigena

18 Juni 2019 - 28 Juni 2019

De muur van Hadrianus

02 Maart 2014 - 02 Juli 2014

Camino Santiago de Compostella

Landen bezocht: