Dag 51 en 52 - Reisverslag uit Aureil, Frankrijk van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu Dag 51 en 52 - Reisverslag uit Aureil, Frankrijk van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu

Dag 51 en 52

Door: Leo

Blijf op de hoogte en volg Leo

22 April 2014 | Frankrijk, Aureil

Route ging van Benevent I'Abbaye - Les Billanges 30 km en van Les Billanges - Aureil 35 km
Totaal 1406 km
Het weer maandag regen daarna zonnig 14 gr. Dinsdag zonnig 16 gr.
Goedemorgen, ik ga op pad en merk aan de bedrijvigheid om mij heen dat het 2e Paasdag is. Het autoverkeer is minimaal. Het enigste soort winkel wat even open gaat is de bakker. Maar meer heb ik nu ook niet nodig. Als ik een pauze neem doe ik gelijk mijn regenkleding uit en berg het op in mijn rugtas. Ik zie de top van de bergrug waar ik overheen moet daar ligt het plaatsje St-Goussand. De heuvelrug is bijna 700 meter hoog maar het valt wel mee want ik loop de laatste dagen al op ongeveer 400 meter hoogte. Ik kijk er wat naar maar zie niet dat hij wat lager wordt dus na een broodje en wat drinken ga ik erop af.
De etappe is weer een mooie. Het is nu meer bos met ook naaldbomen en de paden gaan meer omhoog en omlaag.
Heb Dinie en William vanmorgen bij het ontbijt nog gezien daarna niet meer. Zij namen een andere route. Die niet zo hoog over de heuvelrug lag. Ik hou me zoveel mogelijk aan de route volgens het routeboek, daarom loop ik nu wat naar rechts om in St-Leonard-de-Noblat te komen waar de pelgrims vroeger ook doorliepen voor ze naar Limoges gingen.
Het is 16.30 als ik mij meld aan het hek van Chez Françoise. Een mooi adres, wordt hartelijk ontvangen en ze laat mij mijn slaapplaats zien. Ze maakt spaghetti op haar wijze en die smaak uitstekend.
Om 21.30 rol ik mijn slaapzak uit en kruip erin en niet veel later zzzzzzzz Dinsdagmorgen begint mijn etappe met goede zin en ben van plan door te lopen na St-Leonard-de-Noblat en dan net voor Limoges te overnachten. Ik heb er een lekker tempo in.
Ik loop van het departement Greuse over naar Haute-Vienne.
Als het 13.30 uur is loop ik St-Leonard-de-Noblat in en ga de Koninklijke kapittelkerk uit de 11e eeuw bekijken. Er is een mooi verhaal over Leonard uit de 5e en 6e eeuw. Als jullie het leuk vinden om het te lezen kijk dan op het www.
Ook het middeleeuwse centrum van de stad is mooi met allerlei leuke winkels. Het zal hier zomer's best druk zijn. Als ik mij meld op het slaapadres en overleg met de gastvrouw mijn plan om nog 10 km door te lopen ze vindt dit geen probleem en bied zelfs een Cola aan. Ze wil ook voor mij het adres bellen waar ik heen wil lopen. De gastvrouw is niet te bereiken maar ze spreekt een bericht in. We spreken af dat ik ga lopen en als ik aankom op het slaapadres en er niemand tref dat ik de gastvrouw in St-Leonard-de-Noblat bel om mij op te halen. Het is 15.00 uur als ik de route richting Aureil op pik. Over een oud Romeinse brug en het bos in omhoog. Nou dat valt zwaar zeg en krijg ook nog 2 maal last van een slap gevoel een soort honger klap en eet bijna mijn nood voorraad op om een beetje door te kunnen lopen. Uiteindelijk lukt mij dat.
Om 17.30 zo laat ben ik nog niet op mijn Camino aangekomen op mijn overnachtings adres.
Maar wat een prachtig adres zeg eigen oprijlaan de deur staat open er ligt een briefje op tafel dat de gastvrouw zich vanzelf meld en dat ik mijn gang kan gaan.
Binnen ziet het er uit als of ik zo in een Western stap maar ik mis alleen de Can Can Girls. Boven staan ongeveer 30 bedden. Verder is er een keuken met alles erop en eraan 2 wasmachines. Als de gastvrouw zich meldt geef ik complimenten voor het onderkomen en zij maakt voor mij het eten in haar eigen verblijf een kasteel aan de andere oprijlaan. Daar woont ze nu alleen haar man is verleden. Aan het begin van de avond komt ze met de auto om een mand eten te brengen inclusief een fles wijn.
Geweldig slaap verzekert.

Gr Leo

  • 22 April 2014 - 21:25

    Barry & Carlyn :

    Klinkt allemaal goede nog steeds mooi weer. Wanneer verwacht je op de helft te zijn?

  • 23 April 2014 - 11:22

    Ma En Pa:

    hoi Leo
    bedankt voor hetgeen je naar Matty heb op gestuud
    ben heel vereerd met het kleinnood en wel bij Bennedet van daan bedankt
    het gaat je goed met de wandeling of looppas fiijn alles goed gaat

    pretiege voortzetting groetjes Pa Ma liefs

  • 24 April 2014 - 14:53

    Anneke:

    Leo,

    Het vergaat je nog steeds goed in Frankrijk, je schiet al aardig op naar de helft, super knap man.
    Je had het er over dat je de Can Can dames mist, je had het niet aangekund jongen, als je je slap voelt en ook nog een hongerklap krijgt kun je de dames niet aan hoor, haha

    Succes verder

  • 24 April 2014 - 17:51

    Tom Kauffman (zwager Van Je Collega Piet):

    Hallo,

    Zo te lezen geniet je er goed van en dat is mooi. Je zult merken, dat het steeds mooier wordt en dat er kleine gebeurtenissen zullen passeren, die helemaal passen in de Camino."Ernstige zaken" uit het gewone leven thuis zul je gaan relativeren, misschien wel blijvend. Zo een uitwerking kan een pelgrimage hebben op je leven.
    Wij waren op dag 56 in Les Billanges en jij, op vrijwel dezelfde route vanuit je woonplaats, op dag 52, dus we lopen aardig gelijk op. In Spanje volgden wij de prachtige route langs de noordkust, de Ruta del Norte en uiteindelijk deden we er in totaal 123 dagen over. Je bent bijna op de helft en het wordt alleen maar mooier. En warmer.
    Ultreia!

  • 24 April 2014 - 20:30

    Jose Uit Schijndel:

    Dag Leo,

    Ik heb even op me laten wachten met reageren maar je snapt hoe dat gaat. (Ik, 1 van de 2 dames uit Schijndel)heb zojuist je verslagen gelezen, Hartstikke leuk, en wat loop je goed. Wel hard.................vergeet niet te genieten onderweg, want het is zo voorbij. Omdat je zo'n grote dagetappes maakt herken ik niet elke plaats en slaapplek, maar wel diverse. Ook erg leuk de foto's te zien van bijzondere plekjes, huisjes, weggetjes. Volop herinnering roept het op. Fijn dat je na Vezelay bij l'esprit du chemin mocht slapen. Zal vast net zo een bijzondere plek worden als de herberg in St.Jean Pied du Port. Ik blijf je volgen en wens je elk moment, stap voor stap, bon camino.Hartelijke groet Jose

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leo

Actief sinds 19 Feb. 2014
Verslag gelezen: 485
Totaal aantal bezoekers 56080

Voorgaande reizen:

16 April 2022 - 27 Mei 2022

Via Francigena del Sud

19 Augustus 2019 - 24 Oktober 2019

Via Francigena

18 Juni 2019 - 28 Juni 2019

De muur van Hadrianus

02 Maart 2014 - 02 Juli 2014

Camino Santiago de Compostella

Landen bezocht: