De eerste 3 dagen 73 km - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu De eerste 3 dagen 73 km - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu

De eerste 3 dagen 73 km

Door: leo

Blijf op de hoogte en volg Leo

04 Maart 2014 | Nederland, Amsterdam

Zo de kop is er af !!
De route ging van Lisse via Noordwijkerhout naar Lisse 19 km. Lisse naar Haarlem 23 km. Haarlem naar Amsterdam 31 km.
Kosten zijn tot nu toe € 25.
Aller eerst wil ik iedereen die mij een Buen Camino hebben toe gewenst en oa hebben gereageerd op dit medium hartelijk danken.
Ik ben nu in Vredeskerk Amsterdam waar ik de nacht door breng.
Morgen ochtend maak ik de Aswoensdag rituelen mee hier buiten op het kerkplein waar door de pastoor dennen takken worden verbrandt om aan as te komen voor het askruisje.
Vandaag heb ik in Haarlem in de Hagestaat het Sint Jacobus Godshuis bezocht, dit geldt als een startpunt voor veel pelgrims richting Santiago de Compostela.
Zodoende heb ik daar ook een stempel in mijn pelgrims paspoort gekregen.
Eergisteren toen ik op mijn gemeente grens liep kwam er in een miezerig regentje een wandelaar aan, deze had een houten wandelstok bij zich.
Ik hield hem aan en we raakte aan de praat, hij was ook onderweg naar Santiago de Compostela en wel in 100 dagen !!
Dit vond ik heel apart omdat er per jaar 750 pelgrims te voet of met de fiets naar Santiago de Compostela vertrekken van uit Nederland. En dat ik er dan zo kort een ontmoet!!
Ik heb ging lichamelijke klachten gelukkig en het weertje werk lekker mee.

Als er mensen zijn die vragen of opmerkingen hebben op mijn verslagen zie ik dat graag in de reacties.

Groet pelgrim Leo

  • 04 Maart 2014 - 20:08

    Matty:

    Hij gaat goed zo te horen.
    Hoop dat je goed slaapt straks.
    Morgen weer lekker lopen, succes xxx

  • 04 Maart 2014 - 20:17

    Barry & Carlyn:

    Wat leuk Leo een eerste update. Heel bijzonder dat je zo snel al een lotgenoot tegenkomt. Veel zonnige en veilige kilometers gewenst! Liefs van ons

  • 05 Maart 2014 - 07:34

    Wim:

    Hoi Leo,

    Je zit al goed in je ritme. Met mooie dagafstanden en een wonderlijke ontmoeting.
    We zijn elkaar afgelopen maandag misgelopen. Ik vind het daarom leuk dat we elkaar in de omgeving van Amsterdam alsnog even zouden ontmoeten, zodat ik je persoonlijk een goede tocht kan toewensen.
    Als je dat ook vindt en het niet te veel een inbreuk maakt op je dagindeling, mail me dan een lokatie en tijd op vandaag 5 maart. Ik fiets met anderhalf uur naar Amsterdam, e. o.

    Groet Wim

  • 05 Maart 2014 - 10:04

    Kira:

    Mooi verhaal papa, het topje van de kop is eraf. Nu het land induiken :) xx

  • 05 Maart 2014 - 19:02

    Marjan:

    Hey Leo,
    Wat fijn dat je Wim nog hebt gesproken en gezien in Oudekerk a/d Amstel!
    Ik ga je volgen en heb enorme bewondering voor je. Heb het goed!!
    Liefs, Marjan

  • 07 Maart 2014 - 12:54

    Anneke:

    Het gaat goed gelukkig, nog effe volhouden dan maar.

  • 07 Maart 2014 - 12:55

    Anneke:

    Ik vind 73 km op de fiets al veel, laat staan met de benenwagen, ik heb bewondering voor je

  • 07 Maart 2014 - 17:27

    Martin:

    Goedemiddag Leo,

    Goed om te horen van je dat het begin voorspoedig verloopt, maar: Ik zie dat je richting Noorden gaat...
    Portugal is toch de andere kant op? ( grapje )
    Ik wens je nogmaals heel veel succes en plezier toe op je reis.

    Gr Martin

  • 07 Maart 2014 - 19:31

    Ma En Pa V Eeden :


  • 08 Maart 2014 - 19:48

    Ans:

    Dag Leo, al kennen wij elkaar niet, geweldig dat je dit doet vanuit Lisse, bijna jaloers. Vorig jaar vanuit Saint JPdePort naar SdC gewandeld, een prachtige ervaring, maar vanaf je voordeur te starten, top en wens je dan ook een Buen Camino. Groete Groet van ansaandewandel.waarbenje.nu

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leo

Actief sinds 19 Feb. 2014
Verslag gelezen: 755
Totaal aantal bezoekers 56080

Voorgaande reizen:

16 April 2022 - 27 Mei 2022

Via Francigena del Sud

19 Augustus 2019 - 24 Oktober 2019

Via Francigena

18 Juni 2019 - 28 Juni 2019

De muur van Hadrianus

02 Maart 2014 - 02 Juli 2014

Camino Santiago de Compostella

Landen bezocht: