Dag 37 en 38 - Reisverslag uit Vignacastrisi, Italië van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu Dag 37 en 38 - Reisverslag uit Vignacastrisi, Italië van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu

Dag 37 en 38

Door: Leo

Blijf op de hoogte en volg Leo

23 Mei 2022 | Italië, Vignacastrisi

Zondag 22 mei Martano > Otranto 27 km.

Maandag 23 mei Otranto > Vignacastrisi 26 km. Totaal 948 km.

Zondagochtend begint de tocht over een stuk uit gekarde rotsachtig ondergrond. Het zijn 3 sporen dicht bij elkaar, het is niet van 3 wielige Piaggio's geweest, het is van vroegee tijd. In Carpignano Salentino aangekomen zie ik dat er een man naar de overkant van de straat loopt waar hij bloemen plukt. Ik hoor ook een luide vrouwen stem die de man begeleidt. Als hij bezig is krijgt hij de volle "laag" van de vrouw die in de deuropening is komen staan, althans zo komt het op mij over. Ik loop door en bij de kerk waarvan de klokken luiden stapt een vrouw uit een auto waarvan de motor nog draait. De man is de bestuurder en gaat niet naar te kerk, de vrouw wel. Ik loop achter haar aan, de auto staat er nog dat hoor ik. Draait de vrouw zich om en beveelt al zwaaiend de man weg te rijden met de auto. Ik denk ze zwaait nog even ofzo. Aan de emancipatie hoeft hier niet meer gewerkt te worden!! Het lopen gaat prima toch is het nu al warmer als gisteren om deze tijd. Wel wat last van muggen, voor het eerst. Bij Giurdignano kom ik wat groepjes fietsers tegen met na genoeg nieuwe elektrische fietsen. Ik raak in gesprek met wat fietsers, blijken ze uit België te komen. Daar kan je zo'n reis boeken, Een week fietsen op huurfietsen in het puntje van de hak van zuid Italië. Kan denk ook in Nederland maar die kwam ik niet tegen. Tegen 15 uur kom ik uit op het strand van Otranto, er ligt een cruiseschip in de haven, boulevard en strand druk met mensen. Als ik om 19 uur de badplaats ga verkennen laat iedereen zich van zijn mooiste kant zien, zeker ook de jongere want die zijn goed vertegenwoordigd.

Maandag kan ik wat slecht op gang komen het pad is ook niet prettig, wat klauter werk langs de kust. Je heb er wel eens zo'n dag tussen zitten. Zonnetje wat achter de bewolking en een lekker windje. Het is een afwisselend uitzicht onderweg met boundaries akkertjes met wat hooiland, groenten en olijven. Af en toe wat last van een teennagel die telkens tijdens elke pelgrimstocht blauw wordt omdat hij tegen de neus in de schoen drukt, die gaat er vd zomer vanzelf af. Wat muggen bulten opgelopen van gisteren. Tegen het middaguur gaat het weer in een lekker tempo richting Vignacastrisi. Na wat aardig dorpjes die ik passeer kom ik nog een Nederlands stel tegen uit Naaldwijk, dat hier een week rond rijdt in een huurauto. Ben weer rond 15.30 bij de B[e-38]B voor vanmiddag. Hier nestel ik me en doe buiten in de tuin mijn schoenen uit en mijn inleg zooltjes haal ik er altijd uit en zet ze tegen mijn schoenen in de zon. Wat later kom ik met mijn was naar buiten en denk hoe kan nou een schoen omliggen en waar zijn mijn inleg zooltjes er staat hier geen wind! Ik ga verhaal halen bij de verhuurder, wat blijkt loopt hier ook een hond rond in de tuin. En die vond mijn inleg zooltjes heerlijk dus die heeft ze naar z'n holletje meegenomen.


  • 23 Mei 2022 - 20:12

    Kira :

    Ojee hopelijk heeft Hap de Hond je zooltjes niet opgegeten...

  • 23 Mei 2022 - 21:37

    Carlyn:

    Haha Italiaans temperament dus

  • 23 Mei 2022 - 21:37

    Carlyn:

    Succes met de laatste loodjes Leo!

  • 24 Mei 2022 - 11:16

    Bea En Huub Van Duuren :

    Hoi Leo.
    De laatste loodjes nog te gaan.
    We vinden het elke keer weer een hele prestatie.!!!
    De verhalen en foto’s waren heel leuk en goed te volgen.
    Chapeau!!!!!
    Groetjes Bea en Huub

  • 24 Mei 2022 - 22:47

    Marijke :

    Hoi leo

    Nog 2 dagen te gaan

    Wat een prestatie leg jij neer
    Werkelijk wat een doorzettingsvermogen heb jij
    Respect leo

    Straks weer fijn bij matty thuis en de reis in laten dalen

    T gaat je lukken

    Tot gauw. Groetjes marijke


  • 25 Mei 2022 - 08:09

    Hansjörg Gabler And Ruth Jähne, Freiburg:

    Hansjörg Gabler:

    Dear leo van eeden,
    We met on your day 31, the camping after monopoly, and you even posted a picture of us.
    I found your name in the b&b in torquiarolo and with your name i found yor blog.
    You are travelling a bit faster than us, we will reach otranto today.
    It was nice meeting you and i wish you 'buon camino!'.
    Greetings from
    Hansjoerg and ruth

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leo

Actief sinds 19 Feb. 2014
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 56012

Voorgaande reizen:

16 April 2022 - 27 Mei 2022

Via Francigena del Sud

19 Augustus 2019 - 24 Oktober 2019

Via Francigena

18 Juni 2019 - 28 Juni 2019

De muur van Hadrianus

02 Maart 2014 - 02 Juli 2014

Camino Santiago de Compostella

Landen bezocht: