Dag 35 en 36 - Reisverslag uit Martano, Italië van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu Dag 35 en 36 - Reisverslag uit Martano, Italië van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu

Dag 35 en 36

Door: Leo

Blijf op de hoogte en volg Leo

21 Mei 2022 | Italië, Martano

Vrijdag 20 mei Torchiarolo > Lecce 23 km.

Zaterdag 21 mei Lecce > Martano 29 km. Totaal 895 km.

Vrijdag loop ik om 7 uur al in de natuur die ik hier had verwacht. Dan betekent wat dor en zo hier en daar wat begroeiing en olijfbomen, weinig in cultuur gebracht maar ook geen beschermde natuur. Heel anders als gisteren toen ik naar Torchiarolo toe liep. Ik kom om 11.30 in Surbo een plaats net voor Lecce waar ik een cappuccino bestel in een barretje. Het is 13 uur als ik mijn broodje eet voor de Porta Napoli van Lecce, 1 vd 3 nog bestaande poorten. Er is heel wat oude bebouwing te zien vandaar de vele toeristen. Het is het Florence van het zuiden zegt men. Ik ga mij ook verdiepen in wat er zoal te zien is. Het Romeinse amfitheater, en nog een theater wat recent is blootgelegd en diversen kerken een Basilica en kathedraal. Castlello Carlo V uit de 15e eeuw. Veel Palazzo's, het is een gezellige stad met 95000 inwoners en stamt uit de 7e eeuw v C, gesticht door de Grieken en ook hier zijn de Noormannen geweest. Kortom de middag wel besteed aan wat anders dan mijn pelgrimstocht. Het weer leende zich er prima voor, 25 gr met zon en lichte bries.

Zaterdag weer vroeg uit de veren, het wordt de komende dagen zo rond de 30 graden. De vuilnismannen en vrouwen zijn hard bezig Lecce weer toonbaar te maken, ze rijden af en aan met 3 wielige Piaggio's tot wat grotere vuilniswagens. Het loopt heerlijk zo in de frisse ochtend uren. De vorige 3 wandel dagen had ik geen dorpjes op de route, nu wel dat is ook fijn dan hoef ik weinig proviand voor de dag mee te nemen. Als ik zo loop te wandelen zet ik wel eens een poosje wat muziek op mijn gehoorapparaat, dat helpt bij het dagdromen en door wat saaie stukken heen te komen. Ik kom door Merine, Struda en Vernole allemaal leuke camino plaatsjes. Het was een fijne wandeling die om 14.30 eindigt in Martano. De ontvangst bij de B[e-38]B is uitstekend en krijg zelfs een maaltijd aan geboden omdat alles nu dicht is ivm siësta. Vis met rijst en champignons erdoor, en fruit uit eigen tuin. Ik doe weer een wasje en pulk al het mee genomen zaad en strooisel uit mijn sokken en schoenen, want dat gaat irriteren en geeft kans op blaren.


  • 22 Mei 2022 - 09:53

    Anneke Van Der Niet:

    Heerlijk dat je fijn kan wandelen in de vroege ochtend, niet zo warm dus en wat fijn dat je een goeie ontvangst hebt gehad bij je B&B. Je foto’s zien er weer fantastisch uit. Nog even en dan weer naar het drukke Nederland.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leo

Actief sinds 19 Feb. 2014
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 56004

Voorgaande reizen:

16 April 2022 - 27 Mei 2022

Via Francigena del Sud

19 Augustus 2019 - 24 Oktober 2019

Via Francigena

18 Juni 2019 - 28 Juni 2019

De muur van Hadrianus

02 Maart 2014 - 02 Juli 2014

Camino Santiago de Compostella

Landen bezocht: