Dag 29 en 30 - Reisverslag uit Monopoli, Italië van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu Dag 29 en 30 - Reisverslag uit Monopoli, Italië van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu

Dag 29 en 30

Door: Leo

Blijf op de hoogte en volg Leo

15 Mei 2022 | Italië, Monopoli

Zaterdag 14 mei Bari > Mola di Bari 25 km.

Zondag 15 mei Mola di Bari > Monopoli29 km. Totaal 734 km.

Heb zaterdag wat kleding achter gelaten op mijn overnachtings adres van 26 mei hier in Bari. Dat is de avond voor mijn terug vlucht. Ik heb wat kleding niet meer nodig ivm het warmer weer. Loop het eerste deel op de boulevard en over het strand naar Torre A Mare. Langs de weg aan het strand zijn verschillende verse vis winkels waar het best wel druk is. Hier en daar zijn de kleine zandstranden tussen de rotsen, goed bezet met Italiaanse zon aanbidders. Het is zaterdag dan is het drukker net als in Nederland. Het tweede deel gaat wat meer het land in, waar nu ook plaats is voor druiven onder plastic, het voelt bloedheet onder dat plastic. De olijfbomen maken in deze regio de dienst uit met 90 miljoen stuks. Om 14.30 uur bereik ik Mola di Bari wat een leuke plaats is met lichte kleur huizen aan smalle straten. Het wegdek is van beige grove keien die glimmen in het zonlicht. In de namiddag zoek ik het centrum op om wat te eten, er zijn gelegenheden genoeg maar pas om 19.30 open, dat ben ik niet zo gewend maar dat is Italië.

Zondag, maak ik mijn ontbijtje klaar en gelijk ook 2 broodjes voor onder de middag. Ben steeds vroeger wakker wat resulteert in ook eerder beginnen aan de wandeldag. Al gauw ben ik via een fietspad waar best wel wat mensen op joggen zijn in Cozze. De volgende plaats is San Cito waar ik een bakkie doe aan een rustig tafeltje. Kom ik met mijn koffie naar buiten zijn er aan de tafel naast me 6 vrouwen gaan zitten. Nou heb ik gelukkig een gehoorapparaat dus die kan flink wat zachter zetten. Want als Italianen met elkaar gaan praten dan gaat het luid op hard. In Polignano a Mare is het erg druk met toeristen. Er is best wel wat te zien. Een kloof met zandstrand en restaurant vanaf een brug. En aan de zeekant is deze plaats deels op overhangende rots punten gebouwd, bijzonder gezicht is dat. In mijn overnachtings plaats Monopoli kom ik in een processie terecht. Vol overgave wordt het beeld van de heilige door de stad gedragen. De vertegenwoordigers van de andere kerken in Monopoli lopen mee. Veel toeristen ook hier om de oude stad te bezoeken en een terrasje te pakken, ik kan me prima vermaken zo.


  • 15 Mei 2022 - 23:58

    Marg De Graaf:

    Leuk om het gewone leven in Italië zo mee te maken, idd luidruchtig zijn ze wel, die Italianen! Lieve groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leo

Actief sinds 19 Feb. 2014
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 55992

Voorgaande reizen:

16 April 2022 - 27 Mei 2022

Via Francigena del Sud

19 Augustus 2019 - 24 Oktober 2019

Via Francigena

18 Juni 2019 - 28 Juni 2019

De muur van Hadrianus

02 Maart 2014 - 02 Juli 2014

Camino Santiago de Compostella

Landen bezocht: