Dag 23 en 24 - Reisverslag uit Canosa di Puglia, Italië van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu Dag 23 en 24 - Reisverslag uit Canosa di Puglia, Italië van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu

Dag 23 en 24

Door: Leo

Blijf op de hoogte en volg Leo

09 Mei 2022 | Italië, Canosa di Puglia

Zondag 8 mei Stornana > Cerignola 19 km.

Maandag 9 mei Cerignola > Canosa di Puglia 22 km. Totaal 582 km.

Verschillende keren wakker geworden van de regen in de nacht van zaterdag op zondag. Het weer is prima dus op pad om 8 uur. Olijfbomen en druiven op de akkers nu na Cerignola staan er meteen andere gewassen. Om 11 uur begint het te spetteren. Richting 12 uur wordt het regen. Ben aardig op weg maar het pad van zand met wat klei, begint wel lastig te belopen of beter gezegd het wordt glijden. Op 3 km voor mijn eindbestemming voor vandaag Cerignola ben ik weer op een asfaltweg. Op dat moment stopt het met regenen en wordt het een wolkbreuk van 13 uur tot goed 15 uur en dat stond niet in mijn weer app's! Gelukkig kan ik wat schuilen onder een klein portiek. Er komt nog hagel bij en het onweert ook de hele tijd. Ik ga het proberen maar de weg loopt wat af en is een rivier verandert richting Cerignola. Dus weer tot mijn liezen nat en door maar de B[e-38]B voor vanavond. Onderweg zie ik diverse mensen vegen en moppen om bij hun het overtollige water weg te werken en de boel schoon te maken. Rond 16.30 heb ik alles te drogen hangen ook de haarfohn heb ik aan het werk gezet. Ik heb vanaf mijn B[e-38]B uitzicht op de Basiliek San Pietro. s'Avonds staan de mannen met elkaar op diverse plekken te kijken en te praten het lijkt net of er iets staat te gebeuren, maar dat is niet zo het gaat elke avond zo. Ik hou het voor gezien was een zware enerverende dag.

Maandag naar de winkel voor de batterijtjes tbv mijn gehoorapparaat maar is niet op de aangegeven plek, verhuist dus, wat navraag levert het nieuwe adres op dus dat is geregeld. Nog wat te nuttigen voor onderweg bij de supermarkt en dan ben ik op pad naar Canosa di Puglia. Goed weer, ik hou de mogelijke regen vanmiddag scherp in de gaten. Blijf op het asfalt ivm slecht begaanbare zand/klei paden door de hevige regenval. Zie onderweg behoorlijk wat schade van de hoosbuien van gisteren. Vlak voor Canosa di Puglia ligt er een oude Romeinse brug, vind ik altijd leuk, zo'n stuk geschiedenis. Canosa di Puglia is een alleraardigste plaats. In de avond een afspraak met de plaatselijke organisatie van de Via Francigena del Sud om mij van een stempel in mijn pelgrims paspoort te voor zien. Leuk gesprek met van mijn kant de problemen op de route die ik tegen kwam tot nu toe. Hun met vragen waarom ik loop en over het afval overal. Als je binnen ben moet je het afval scheiden in 3 fracties, maar buiten is het gewoon gooi maar neer waar je bent.


  • 09 Mei 2022 - 21:57

    Anneke Van Der Niet:

    Vervelend van die regen maar gelukkig heb je een föhn.
    Jammer dat het afval buiten zomaar weggegooid wordt, snap de mensen niet echt goed als ze dat doen. Lekker slapen zo en morgen weer met frisse moed verder. Groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leo

Actief sinds 19 Feb. 2014
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 56012

Voorgaande reizen:

16 April 2022 - 27 Mei 2022

Via Francigena del Sud

19 Augustus 2019 - 24 Oktober 2019

Via Francigena

18 Juni 2019 - 28 Juni 2019

De muur van Hadrianus

02 Maart 2014 - 02 Juli 2014

Camino Santiago de Compostella

Landen bezocht: