Dag 19 en 20 - Reisverslag uit Castelluccio dei Sauri, Italië van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu Dag 19 en 20 - Reisverslag uit Castelluccio dei Sauri, Italië van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu

Dag 19 en 20

Door: Leo

Blijf op de hoogte en volg Leo

05 Mei 2022 | Italië, Castelluccio dei Sauri

Woensdag 4 mei Faeto > Troia 20 km.

Donderdag 5 mei Troia > Castelluccio dei Sauri 26 km. Totaal 498 km.

Woensdag de dag dat we stil staan bij de slachtoffers van WO 2. Wat ik zoal op mijn pad tegen kom tot nu toe zijn talloze hagedissen een vosje, everzwijnen en één stekelvarken en één mol deze laatste twee zag ik dood liggen naast de weg. Van Faeto ga ik via de weg naar Castelluccio Valmaggiore als ik de Appeninen achter mij laat. Het landschap wat voor mijn ligt heeft wat weg van het Toscaanse invloeden. Mooi glooiend valleilandschap met akkerbouw. Ben rond 14 uur in Troia waar ik de Italiaanse pelgrim die mijn regenponcho had gevonden tegen kom. We nuttigen gezamenlijke wat, hij gaat nog 10 km verder, gisteren had hij 40 km gelopen en 3 keer verkeerd en gaf af op zijn routeboek. Hij loopt de route van een ander organisatie. Hij lijkt mij wat gehaast te zijn. Deze plaats ligt hoog op een heuvel. De hoofdstraat is recht met allemaal kleine korte smalle zijstraten. Het ontstaan van Troia gaatz'n 2500 jaar terug met als naam Aecae er staat in het midden een kathedraal uit de 12 eeuw. Sinds gisteren ben ik uit de regio Campania Apulia in gelopen, de laatste regio van deze pelgrimstocht.

Donderdagochtend mijn aangeboden ontbijtje wat verrijkt met vruchtensap en yoghurt. Dan daal ik de heuvel af en volg sinds de passage van Benevento de route van de Via Traiana die in 109 n C. werd aangelegd door keizer Trajanus, als kortere route naar Brindisi. De Via Appia blijft wat meer in de Appeninen maar eindigt ook in Brindisi om van daar uit de oversteek te maken naar Griekenland. Het zonnetje blijft achter de wolken, prima loop weertje dus. Ik denk als ik zo in vrijheid loop aan de bevrijdings festiviteiten in Nederland en geniet van de vrijheid! Het lijkt wel het weggetje door tussen het koren door, zo ver het oog rijkt graanvelden en enkele velden met zonnepanelen. In de middag komt er een ander product bij de Pomadorie tomaat deze zijn ze aan het planten met de machine achter de trekker. Er worden gelijk bewaterings slangen bij geplaatst. Het is vrij wel vlak alleen naar Castelluccio dei Sauri moet ik wat klimmen. Dit is tevens de eindbestemming voor mij. De plaats is niks aan. Gelukkig heb ik net buiten Castelluccio dei Sauri een hotelkamer met alle verzieningen incl het diner.


  • 05 Mei 2022 - 20:44

    Carlyn:

    Je zit alweer op (bijna) 500km!! Ga zo door Leo

  • 07 Mei 2022 - 19:06

    Anneke Van Der Niet:

    Mooi groen landschap zo te zien, heel veel verschillende kleuren groen, de natuur is bewonderenswaardig.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leo

Actief sinds 19 Feb. 2014
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 55995

Voorgaande reizen:

16 April 2022 - 27 Mei 2022

Via Francigena del Sud

19 Augustus 2019 - 24 Oktober 2019

Via Francigena

18 Juni 2019 - 28 Juni 2019

De muur van Hadrianus

02 Maart 2014 - 02 Juli 2014

Camino Santiago de Compostella

Landen bezocht: