Dag 17 en 18 - Reisverslag uit Faeto, Italië van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu Dag 17 en 18 - Reisverslag uit Faeto, Italië van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu

Dag 17 en 18

Door: Leo

Blijf op de hoogte en volg Leo

03 Mei 2022 | Italië, Faeto

Maandag 2 mei Benevento > Buonalbergo 26 km.

Dinsdag 3 mei Buonalbergo > Faeto 25 km Totaal 452 km.

Op maandag sta ik om 7 uur buiten het heeft tot mijn verbazing geregend. Het voelt heerlijk verfrissend z'n buitje. Ik kom vandaag geen winkels of cafés tegen tijdens het lopen dus doe ik wat boodschappen wat lastig is het is nog vroeg maar het lukt me. Het gaat weer regenen als ik Benevento uit loop. In de poncho. Later wordt het droog gelukkig, dat loopt toch veel fijner je kan tenminste om je heen kijken. Ik doe de regenponcho's af en doe ze tussen een elastiek op mijn rugtas kunnen ze drogen. Kom ik voor Buonalbergo nog in een regenbui terecht. Weer toch even de regenponcho's aan. Helaas het waren er 2 maar nu nog 1. De beste ben ik dus verloren, helaas ik ga nog wel naar vervanging kijken maar dat moet in een grotere plaats met wat winkels. Het terrein waar ik loop is glooiend met felle klimmetjes hierdoor maak ik heel wat klim meters. Ben nu op 500 meter hoogte. Bijna halverwege de oversteek naar de Adriatische zee. Ik zit dit verslag te schrijven in een café in Buonalbergo met een cappuccino en wat water. Zie ik een pelgrims een biertje nemen. Komt de mevrouw van de Casa del Pellegrino bij hem gaan zitten. Even later maken we contact, ik had de mevrouw al ontmoet in de Casa. Komt de pelgrim naar mij toe met de vraag of deze van mij is!Hij laat mijn verloren regenponcho zien !! Vol verbazing pak ik hem aan. Hij blijkt dus de zelfde etappe te hebben bewandeld en mijn poncho gevonden en mee genomen. De meeste Italianen dumpen afval weg maar deze raapte "afval" op en nam het gelukkig mee.

Dinsdag na een goed ontbijtje bestaande uit thee 2 plakken cake en wat maria koekjes van de hospilaris weer op pad en de lucht is helder. Het landschap is voor een Nederlander prachtig met valleien onderin vaak een waterloopje en vol groen van grasland en graan akkers. Als ik daar zo doorheen loop is het mooi maar als je net boven ben uit een dal van soms wel 150 meter diep en zie voor me de volgende afdaling met zicht op de overkant waar ik soms 3 weggetjes zie. De lastigste die bijna recht omhoog gaat is vaak voor mij, de andere lopen rustig de vallei uit of slingerd omhoog. Die inspanningen bij z'n stijl pad omhoog val mij zwaar dus schakel terug en stop vaker. Vals plat is geen probleem. Tot nu toe vandaag de meeste klim meters 860. Ben ook op het hoogste punt van mijn pelgrimstocht 870 meter. Waar ik nu ben staat het op de toppen vol met honderden windmolens. De Appeninen heb ik na vandaag achter mij liggen. In Faeto waar ik een B[e-38]B heb gevonden daar kan gekookt worden dus ga ik een supermarkt opzoeken om wat in te slaan. Zit lekker pasta vlinders met spinazie te eten yoghurt toe, morgenochtend 2 eitjes een yoghurt met muesl das andere koek.


  • 03 Mei 2022 - 20:09

    Evert & Kira:

    Mooi verslag weer (o)pa. Jeetje wat een geluk dat de andere pelgrim de poncho heeft gevonden. Pasta met spinazie is altijd lekker, goed voor de spieren.
    Succes weer morgen en voor zo weltrusten.
    Liefs Evert, Sara & Kira

  • 03 Mei 2022 - 20:41

    Marijke:

    Hoi leo

    Hier weer eens een berichtje van ons
    Je ontbijt is niet groot
    Heb je ook iets van koeken voor tussendoor ?
    Wat maak je weer een mooie reis
    Heerlijk zo , om verder niets aan je hoofd te hebben
    Mooie foto’s erbij

    Succes
    T gaat je lukken
    Groetjes Hans en marijke

  • 04 Mei 2022 - 19:17

    Anneke Van Der Niet:

    Je loopt weer een aardig eind weg, mooie plaatjes geschoten en gelukkig je poncho weer terug, scheelt toch weer zoeken naar een andere. Lekker slapen vannacht en morgen weer verder. Groetjes, Johan en Anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leo

Actief sinds 19 Feb. 2014
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 55993

Voorgaande reizen:

16 April 2022 - 27 Mei 2022

Via Francigena del Sud

19 Augustus 2019 - 24 Oktober 2019

Via Francigena

18 Juni 2019 - 28 Juni 2019

De muur van Hadrianus

02 Maart 2014 - 02 Juli 2014

Camino Santiago de Compostella

Landen bezocht: