Dag 15 en 16 - Reisverslag uit Benevento, Italië van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu Dag 15 en 16 - Reisverslag uit Benevento, Italië van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu

Dag 15 en 16

Door: Leo

Blijf op de hoogte en volg Leo

01 Mei 2022 | Italië, Benevento

Zaterdag 30 april Alife > Telese Terme 35 km.

Zondag 1 mei Telese Terme > Benevento 35 km Totaal 401 km.

Even een woordje van dank voor de reacties op mijn verhalen, in het bijzonder Faelien ons eerste kleindochter dankjewel lieverd, kusje van Opa. De eerste blaar heb ik te pakken, ik doe er een compeed pleister op. De temperatuur vandaag zaterdag loopt op tot 25 graden. Veel langs de weg, niet veel verkeer dus is goed te doen maar warm op het asfalt zelf. Na Faicchio gaat het mis. Ik zie in de verte het te lopen pad omhoog in de bossen. Om de autowegen te mijden is de route soms wat om of wat meer omhoog en omlaag. Zo gebeurd het dat ik het bos in en omhoog en omlaag gestuurd wordt, ik volg de route die pittig omhoog gaat maar mijn app geeft een íets ander pad aan wat ik niet kan vinden nou ja dan ga je terug of ik het gemist heb en zo ga ik heen en weer om het juiste pad te vinden. Na een halfuur geef ik me gewonnen en ga helemaal terug naar de weg, het pad liep dood. Wat later kan ik de etappe weer op pikken. Dan krijg ik een berichtje terug op mijn bericht hoe laat ik bij de B[e-38]B ben, dat er een probleem is met mijn geboekte verblijf. Of ik het goed vindt om een alternatief verblijf te aanvaarden. Dat blijkt later 2 km van de route en uit Telese Terme te zijn. Ook is het duurder waar ik niet mee acoord ga. Het adres blijkt tevens onduidelijk te zijn. Was me een dagje wel zo ! Uiteindelijk is het goed gekomen maar zonde van de inspanning en tijd. Als het hier donker wordt heb ik gegeten en lig ik uit te rusten en neem ik de dag van morgen door.

Zondag 1 mei ga ik wat eerder op pad er staat net als gisteren een lange etappe voor. Toen ik gisteren namiddag aankwam werd ik aangesproken door een Italiaan die mij wat te drinken aanbood omdat ik de Via Francigena del Sud loop. In dat barretje wil ik vanmorgen vroeg even een cappuccino nemen, staat die zelfde Italiaan naast me en betaald weer! Ik neem een gemakkelijke route die wat minder zwaar is zo na de dag van gisteren. Op die route staan zelfs aanwijzingen op de officiële route bijna niet. De blaar van gisteren is onder controle, de rechter wandelschoen op de neus wat losser geknoopt dan knelt het minder net als linker. Van de automobilisten is één derde wat met zijn of haar mobiel aan het doen terwijl hij of zij rijdt, voor mij betekent het dat ik bijna elke auto goed in de gaten hou die in mijn buurt komt. De vallei staat vol met druiven en ook wat grasland voor de buffels en vleeskoeien. De honden houden aan met blaffen en vervelend zijn. Mijn dazer is kapot, heb nieuwe batterijen geprobeerd maar helaas, ik heb hem weg gegooid. Nu val ik terug op mijn stok en basta roepen en stampen met mijn voeten. Tis weer een lange etappe maar voelde lichter aan. Wasje gedaan kwam gisteren niet van. Morgen wat minder km's.


  • 01 Mei 2022 - 22:51

    Anneke Van Der Niet:

    Getsie, valt dan wel tegen die extra gelopen kilometers die niets opleveren. Voorzichtig maar met al die bellende automobilisten, offf ook daar dus. Morgen weer veel loopplezier

  • 03 Mei 2022 - 10:15

    Bea Van Duuren:

    Hoi Leo. We zijn wat laat met reageren. Maar we lezen trouw je verhalen. Het is toch een hele onderneming, met ups en downs maar het gaat je zeker lukken.
    We blijven je volgen en veel succes nog .
    Heel veel groeten van ons.
    Bea en Huub.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leo

Actief sinds 19 Feb. 2014
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 56007

Voorgaande reizen:

16 April 2022 - 27 Mei 2022

Via Francigena del Sud

19 Augustus 2019 - 24 Oktober 2019

Via Francigena

18 Juni 2019 - 28 Juni 2019

De muur van Hadrianus

02 Maart 2014 - 02 Juli 2014

Camino Santiago de Compostella

Landen bezocht: