Dag 13 en 14 - Reisverslag uit Alife, Italië van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu Dag 13 en 14 - Reisverslag uit Alife, Italië van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu

Dag 13 en 14

Door: Leo

Blijf op de hoogte en volg Leo

29 April 2022 | Italië, Alife

Donderdag 28 april Sessa Aurunca > RoccaRomana 37 km.

Vrijdag 29 april RoccaRomana > Alife 24 km Totaal 331 km

Om 7.45 loop ik richting Sessa Aurunca wat zoals vaak hier op een hoger punt in het bergachtige gebied ligt. Even wat proviand inslaan en op weg voor veel km's vandaag. Ik voel mijn maag wat door het zelf gebakken brood van de B[e-38]B van donderdag morgen, gezond maar zwaar op de maag. Dus om 11 uur ik denk ik neem míjn yoghurtje. Zoek een mooie plek en leg er mijn zitvel en mijn fleece vest op en pak mijn yoghurt uit de rugtas een lepel en wat muesli, dan denk ik heb het en ga op mijn klaar gemaakte zetel zitten. Wordt mijn broek nat en ga gauw staan, zit ik op mijn yoghurtje !! Fleece vest en mijn broek onder de yoghurt @#$%[e-38]. Inmiddels loop ik niet meer in de provincie Lazio maar in Campania. Dit merk ik ook aan de route aanwijzingen in Lazio was dat toch wel op orde, nu zie ik nagenoeg niets op de route. Ik ga nu uit van de app. Heb vandaag 1.5 etappe en morgen ook. Het is17.30 en zoek mijn adres van de organisatie van de Via Francigena del Sud op voor de overnachting. Dit is een buitenhuis van een familie uit Napels. Deze wil wat voor de Via Francigena del Sud doen door het open te stellen voor de pelgrims.

Vrijdagmorgen met de was droog en schoon op pad. Was wel een pittige etappe gisteren maar ik ben goed opgestaan. Goed en wel op pad kom ik in een Statgliano een klein dorpje waar ik geen internet heb en sta voor een splitsing zonder mijn app te kunnen gebruiken. In de bar die normaal dicht is s'morgens kan ik even online om de app te kunnen gebruiken. De uitbater is bekend met de Via Francigena del Sud en biedt mij een gratis koffie en flesje water aan. Wel bijzonder geen mobiel internet en de straat hier en op andere plekken ligt open om glasvezel uit te rollen. In Alife aangekomen ben ik best wel moe wellicht nog van gisteren. Kan om 15.30 uur bij mij B[e-38]B terecht en fris mijn heerlijk even op en neem wat rust. Later bekijk ik Alife dat al in 300 v C bestond waar de stadsmuren deels nog intact zijn. Leuk omdat zo vroeg in de avond te bezoeken, ik scoor daar ook gelijk een pizza


  • 30 April 2022 - 11:24

    Faelien:

    Opa wij waren op Kos ook bij zulke oude muren van 2500 jaar geleden! Knuffel en kus

  • 30 April 2022 - 12:08

    Sylvia :

    Wat een mooie verhalen en die foto's dan zie dat Italië toch een mooi land is.
    Succes Leo.

  • 30 April 2022 - 22:19

    Marg:

    Leo, we genieten weer van je verhalen en mooie foto’s, goed dat je s’avonds nog puf hebt om te schrijven!
    Wij zijn ook in Italië, nu in Livorno en morgen naar Corsica, lieve groeten van Jan en Marg!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leo

Actief sinds 19 Feb. 2014
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 55989

Voorgaande reizen:

16 April 2022 - 27 Mei 2022

Via Francigena del Sud

19 Augustus 2019 - 24 Oktober 2019

Via Francigena

18 Juni 2019 - 28 Juni 2019

De muur van Hadrianus

02 Maart 2014 - 02 Juli 2014

Camino Santiago de Compostella

Landen bezocht: