Dag 11 en 12 - Reisverslag uit Sessa Aurunca, Italië van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu Dag 11 en 12 - Reisverslag uit Sessa Aurunca, Italië van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu

Dag 11 en 12

Door: Leo

Blijf op de hoogte en volg Leo

27 April 2022 | Italië, Sessa Aurunca

Dinsdag 26 april Formia > Minturno 22 km.

Woensdag 27 april Minturno > Sessa Aurunca 25 km. Totaal 270 km.

Boulevardje pikken zo op dinsdag met ook hier en daar strand. Volop zon maar langs de zee geeft verkoeling. Vlakke etappe geen extra inspanning, weinig foto's gemaakt door minder interessante omgeving. Op het strand ontmoet ik een enthousiaste Italiaan Massimo hij vraagt of ik de Via Francigena del sud loop. Zelf heeft hij de Camino in Spanje en Portugal gedaan. Híj vindt het zo leuk dat ik hier loop in zijn Italië dat we telefoonnummers uitwisselen voor als ik hulp nodig heb, ik vindt het prima je weet nooit. Bij Minturno verlaat ik het strand en ga landinwaarts en begin hier mee de oversteek naar de Adriatiche Zee. Enkele dagen terug de overnachtingen geregeld. Bij Teatro Romano hotel aan de Via Appia Antica, het was de enigste optie aan dit eindpunt, maar wel voor € 81. Ik heb aangegeven dat ik met pelgrimstocht ben van Rome naar Santa Maria di Leuca. Stuurt de eigenaar een sms dat ik voor € 40 incl. ontbijt terecht kan, dat lijkt mij een prima deal! Er tegen over ligt het Teatro romano di Minturnae, gebouwd in 296 BC op de hoek via Appia Antica en de Garigliano River. De jaren na de bouw is het uitgebreid met een forum muren er omheen en een tempel. Ben er even heen gelopen en het geheel bekeken. Het blijft fascinerend dat ik daar loop op een stukweg en kijk naar bebouwing van 2300 jaar terug. Bij terugkomst is er in het hotel een groep Italianen aangekomen die de Via Francigena del sud lopen richting Rome.

Woensdag koningsdag in Nederland. Na een ontbijtbuffet met croissants, broodje kennen ze hier niet echt. Het Italiaanse ontbijt is espresso of cappuccino met een zoet gevulde croissant. Ik doe één shirt aan het wordt de warmste dag tot nu toe. Broekspijpen kunnen in de loop van de ochtend ook omlaag. Tis hier genieten van de dorpjes de akkers en de paden ertussendoor. De akkers staan vol met pruimenbomen. De ondergrond is zanderig want de paden zijn op verschillende plaatsen uitgespoeld en liggen lager dan de akkers. Als de route het dorp uit is ga ik van asfaltweg met stoep naar asfaltweg zonder stoep, dan naar smalle slechte asfaltweg enz. tot dus net als vorige week soms een bergpad. En als het niveau van de weg/pad weer beter wordt dan weet ik dat ik in de buurt kom van een dorp. Zo rond 16 uur ben ik bij de B[e-38]B Monte Ofelio net voor Sezza Aurunca. Het is hier vandaan nog ruim 2 km naar het centrum en dalen en stijgen dus blijf ik hier en vraag ik of ik hier wat kan eten en dat kan dus deze dag ook weer rond.


  • 28 April 2022 - 20:30

    Kevin:

    Mooie verhalen en fotos pap!!! Heel leuk om je avontuur zo mee te beleven!! Prachtig land!! Ga zo door!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leo

Actief sinds 19 Feb. 2014
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 59020

Voorgaande reizen:

16 April 2022 - 27 Mei 2022

Via Francigena del Sud

19 Augustus 2019 - 24 Oktober 2019

Via Francigena

18 Juni 2019 - 28 Juni 2019

De muur van Hadrianus

02 Maart 2014 - 02 Juli 2014

Camino Santiago de Compostella

Landen bezocht: