Dag 9 en 10 - Reisverslag uit Formia, Italië van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu Dag 9 en 10 - Reisverslag uit Formia, Italië van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu

Dag 9 en 10

Door: Leo

Blijf op de hoogte en volg Leo

25 April 2022 | Italië, Formia

Zondag 24 april Fondi > Itri 16 km.

Maandag 25 april Itri > Formia 23 km. Totaal 223 km.

Het heeft geregend vannacht maar nu ik om 8 uur de wandelschoenen weer aan doe is het droog. De winkels gaan weer open de cafés /barretjes zijn al open. De groenten die in de plastic kassen staan zijn courgette en komkommer. Buiten staan in dit gebied olijf, sinaasappel en citroen bomen. Ik passeerde een stal met buffels met melk installatie voor de mozzarella productie denk.De wandeltocht gaat over de via Appia Antica verder, deze is hier wat onderhouden maar verderop is dat niet het geval en dan is het een hele klus om er doorheen te komen. Er is laaghangende bewolking waardoor het moeilijk is om de vergezichten te bewonderen da's jammer. Vandaag op zondag heb ik een korte etappe en ben ik om 13 uur ben ik in Itri de eindbestemming. Het lichaam voelde nog wel vermoeiend van het klauteren gisteren dus dat komt goed uit. Wel te vroeg voor de B[e-38]B daar kan ik doorgaans om 15.00 terecht. Ik zoek een leuke plek om wat te drinken en maak daar dit verslag en aanschouw van alles om mij heen, oa mensen die elkaar op zondag in en bij de barretjes ontmoeten. Hier op een rostpunt is 800 jaar geleden een kasteel gebouwd wat er nog prima bij staat. Na de dagelijkse douchebeurt heerlijk overigens zie ik dat ik mooi even de Formule 1 op tv kan mee pikken, en Max behoudt zijn eerste plaats tot de finish in Imola, het thuis circuit van Ferrari.

Maandag bewolkt later een zonnetje. De hele dag op asfalt, tis wel opletten voor de auto's maar is goed te doen. Gisteren wat last gekregen van mijn linker dijbeen, maar ik loop het er uit lijkt het. In Gaeta aan de boulevard steek ik op met een dolce bij de koffie, om 11 uur. Dit is een alleraardigste plaats aan een punt in zee. Variatie te over op mijn pelgrimstocht. Langs de boulevard en jacht en vissers haven door naar Formia. Aan de drukke doorgaandeweg de Via Vitrovio is mijn B[e-38]B voor deze avond met balkon en uit zicht op zee. Op het balkon videobellen met het thuisfront kan zo ik alles meteen delen. De techniek staat voor niks tegenwoordig.Onderweg is het handig met de etappes vast leggen en bij problemen met de route gebruik ik een andere app. De hoogte volg ik met weer een andere app. Straks ga ik weer wat overnachtingen proberen te regelen voor 2 tot 4 dagen vooruit wat tot nu toe goed lukt.


  • 26 April 2022 - 14:13

    Evert & Kira:

    Het zijne mooie verhalen om te lezen wat je er allemaal beleefd, tussen de landschappen door ook genieten van La dolce Vita. Eerdaags maar even video bellen met opa in Italie

    Liefs, Evert, Sara & Kira

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leo

Actief sinds 19 Feb. 2014
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 56004

Voorgaande reizen:

16 April 2022 - 27 Mei 2022

Via Francigena del Sud

19 Augustus 2019 - 24 Oktober 2019

Via Francigena

18 Juni 2019 - 28 Juni 2019

De muur van Hadrianus

02 Maart 2014 - 02 Juli 2014

Camino Santiago de Compostella

Landen bezocht: