Dag 7 en 8 - Reisverslag uit Fondi, Italië van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu Dag 7 en 8 - Reisverslag uit Fondi, Italië van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu

Dag 7 en 8

Door: Leo

Blijf op de hoogte en volg Leo

23 April 2022 | Italië, Fondi

Vrijdag 22 april Capocroce > Terracina19 km.

Zaterdag 23 april Terracina > Fondi 23 km. Totaal 184 km.

De B[e-38]B in Capocroce vindt ik niet zo prettig, de eigenares heb ik niet gezien dus was afwezig bij de LMKincheck. Via foto's per Whatsapp moest ik mij toegang verschaffen tot het B[e-38]B gedeelte van haar woning. Vrijdag begon ik te lopen met omweer en regen, de regen hield gelukkig zo rond 11 uur op. Nog prettig onthaald tijdens de regen toen ik 1.5 uur onderweg was bij een bar. Een oud baasje was de barman en zijn vrouw deed de rest. Half uurtje bij gekomen van de regen. Ze vonden het knap zo in de regen z'n tocht ook wees hij mij de Via Francigena del sud route, die was hem bekend. Ik heb mij uitstekend droog kunnen houden, rugtas in z'n eigen hoes, poncho over mijn heen en rugtas op en daar weer een grote poncho overheen. Kom nu weer op de Via Appia Antica te lopen met Romeinse grafwerken waar gewoon woningen omheen gebouwd zijn, er schijnt wel bij gebouwd te mogen worden maar de oude bouwwerken moet ongeschonden blijven. Om 13.00 ben ik op mijn bestemming aangekomen. Terracina, gebouwd op een verre uitloper van de Appeninen die rechtstreeks in de Tyrreense Zee uitkomt. Hier loopt de Via Appia Antica dus net omheen om daarna wat landinwaarts te gaan via Benevento de Appeninen over naar Brindisi. In deze plaats is nog veel te zien van de Romeinse stad die het vroeger was en waar het huidige Terracina in en omheen is gebouwd.

Een pittiger wandeldag zaterdag, het begon wat stijgend maar na een uur lopen Terracina uit, ging het pad verder over een eigenlijk onbegaanbaar pad met losse stenen en grote steen blokken scherp omhoog en omlaag en dat z'n 4 uur lang. Het was ook nog op de zuid flank van de bergrug dus ik heb het heet door inspanningen en de zon. Om 13.00 eindelijk aan een verdiende rust pauze in Monte San Biagio. Daar ook mijn wond verzorgd die ik bij onderuit gaan had opgelopen. Een gaatje in mijn handpalm. Maar wel mooie vergezichten een autotunnel onder mij door diverse campings en de volgende bergrug voor overmorgen om te slechten en het Loga di Fondi. Het gebied zit in gesloten als een V tussen 2 bergruggen en de zee. Er wordt in plastic kassen groenten geteeld. Na de pauze gaat de route over asfalt wat voor nu een verademing is. Als ik even rust die een driesprong voor het eten van een banaan en yoghurt zie dat er al díe tijd alleen maar typisch Italiaanse 3 wiel bakautojes ( Piaggio Ape ) de zelfde weg in gaan naar de kwekerijen al daar. Het herstel in de middag van de ochtend inspanningen voelt lekker aan en het weer werkt mee. In Fondi aangekomen eerst boodschappen gekocht want in de B[e-38]B kan ik koken. Heb in het centrum een heel appartement voor mij alleen. Tis een leuke plaats met een aantrekkelijk oud centrum met diverse oud Romeinse bebouwing. Net nog even eropuit maar de Italianen zijn volop aan het flaneren tis ook zaterdagavond hè.


  • 24 April 2022 - 14:19

    Sjaak:

    Mooie foto.s Leo. Hopelijk een voorspoedig herstel van je wond. Groet, Sjaak

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leo

Actief sinds 19 Feb. 2014
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 55999

Voorgaande reizen:

16 April 2022 - 27 Mei 2022

Via Francigena del Sud

19 Augustus 2019 - 24 Oktober 2019

Via Francigena

18 Juni 2019 - 28 Juni 2019

De muur van Hadrianus

02 Maart 2014 - 02 Juli 2014

Camino Santiago de Compostella

Landen bezocht: