Dag 5 en 6 - Reisverslag uit Sonnino, Italië van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu Dag 5 en 6 - Reisverslag uit Sonnino, Italië van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu

Dag 5 en 6

Door: Leo

Blijf op de hoogte en volg Leo

21 April 2022 | Italië, Sonnino

Woensdag 20 april Cori > Sezze 30 km.

Donderdag 21 april Sezze > Capocroce 27 km. Totaal 142 km.

Op woensdag ga ik vroeg op want er staan 2 etappes op mijn programma. De etappe stop en start plaats uit de hele route hanteer ik want dan kan ik daar makkelijker overnachten en eten, het zijn altijd wat grotere plaatsen Het ontbijt is uitgebreid 2 eitjes, koffie, yoghurt, vruchtensap enz. Top dus. Cori is een typische plaats op een bergkam. Ik moet door de catacomben van Cori naar beneden en ga 3 keer verkeerd, ik let goed op maar is dus best lastig trappetje steegjes onder bebouwing door enz.

Gisteren nog niet beschreven maar ik kon met medewerking van een vrouw van de familie met los lopende honden een hond van me afhouden met mijn stok en de dazer. 3 huizen met honden waarvan er bij een de hond dus los liep. Vandaag in 3 plaatsen Norma, Sermonneta en Sezze bij het begin en einde van dit soort plaatsen hebben ze bijna allemaal honden tot wel 5 stuks. Ik dazer er lustig op los. De honden kunnen er niets aan doen het betreft de bazen die het ook niet tegen gaan dat geweld, ze kijken wat af !

In Norma op 11 km zit ik aan een cappuccino op een terrasje aan het dorpsplein en zie zo het dorpse gebeuren van oudjes die elkaar luidkeels begroeten of aan de espresso gaan een ander doet een boodschap en die wandelt met de kinderwagen de bus draait net langs de terras stoelen voor de kerk langs dat hij zo weer het dorpsplein af kan ook de chauffeur neemt een koffie. Het gaat zo al lang denk ik en gaat nog jaren op de zelfde manier door. 6 km voor Sezze lijk het wel wat voor Floortje Dessing waar de bewoner van het enigste huis met een koeienschuur dat ik in de ruime omgeving tegen kom. Een Duitser uit Stuttgart die hier vleeskoeien houd. Hij zegt dat het er wel drukker wordt met wandelaars die net als ik deze pelgrimstocht lopen. Ben blij dat het droog is want het pad is onbegaanbaar als het nat is want dan glij je alle kanten op. Na 850 klim meters en dezelfde meters naar beneden meters kom ik behoorlijk uitgewoond aan in de B[e-38]B hier in Sezze waar ik het hele huis tot mijn beschikking heb. Op naar de buurtsuper een zelf een pasta gerecht gemaakt met tiramisu toe !!

Donderdag is de route naar beneden op bijna zee niveau, eerste nog een stuk tot Priverno door de zijkant van de Appeninen. De op bergkammen gebouwde dorpjes zijn wat rommelig en ik vind ze niet mooi van binnen. Er ligt overal vuil, niet veel maar het ligt er wel. Het is wel knap van de bewoners want als hier de doorgang één Fiat Panda breed is dan gaat er gewoon geregeld een door. Dus overal in de dorpen moet ik ze ruimte geven voor de zekerheid dat het met mij goed afloopt. De zon is er wel maar achter de bewolking. Ik spreek wat mensen 1 Amerikaans stel en 2 Italiaanse vrouwen die mij de weg naar Fossanova, een oude abdij waar ik uit kom vandaag, uitleggen maar ik versta het natuurlijk niet wat niet erg is wat ik heb mijn route er naar toe. Het laatste stukje loop ik langs het Fijne Amaseno kanaal. Met een stevig windje tegen maar ik vindt het wel oké z'n vlak stuk. Bíjna bij de B[e-38]B van vandaag komt de abdij van Abbazia di Fossanova in zicht. Een abdij die rondhet jaar 1000 gebouwd is op de restanten van een oude Romeinse villa. De B[e-38]B is toch wat in het buitengebied en daar doet zeg het verwachte probleem voor dat er weinig eet tentjes zijn. Ik probeer een Pizzeria maar die hebben alleen in het weekend pizza en op de vraag ik of ze bij andere tent hier in de buurt wat hebben is ook het antwoord alleen in het weekend. Dus meen ik 2 koude stukjes pizza mee en ik had nog een yoghurtje over dan eet ik die erbij dat moet lukken zo.


  • 22 April 2022 - 08:28

    Carlyn:

    Wat maak je alweer veel kilometers zo in een paar dagen Leo! Aan ervaring en verhalen niets te kort. Heel leuk om zo jouw loop mee te maken. Ga zo door!

  • 23 April 2022 - 11:39

    Anneke Van Der Niet:

    Ik zal deze week weinig of niet reageren Leo, wij zijn met het hele gezin aan het kamperen. Volgende week ben ik weer thuis. Succes en veel plezier met wandelen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leo

Actief sinds 19 Feb. 2014
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 55993

Voorgaande reizen:

16 April 2022 - 27 Mei 2022

Via Francigena del Sud

19 Augustus 2019 - 24 Oktober 2019

Via Francigena

18 Juni 2019 - 28 Juni 2019

De muur van Hadrianus

02 Maart 2014 - 02 Juli 2014

Camino Santiago de Compostella

Landen bezocht: