Dag 3 en 4 - Reisverslag uit Cori, Italië van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu Dag 3 en 4 - Reisverslag uit Cori, Italië van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu

Dag 3 en 4

Door: Leo

Blijf op de hoogte en volg Leo

19 April 2022 | Italië, Cori

Maandag 18 april Castel Gandolfo > Velletri 22 km.

Dinsdag 19 april Velletri > Cori 23 km. Totaal 84 km.

Vandaag 2e paasdag een voor mij passend ontbijtje met yoghurt en eigen muesli een appel en 2 broodje met smeer kaas, goed verzorgd hier en niet onbelangrijk goed geslapen maar dat kan ook niet anders na z'n wandeldag gisteren. De Italianen gaan erop uit het is ook heerlijk weer en ook voor hun is het 2e paasdag ik kom ze wandeld en mountainbikend tegen maar ze groeten zelden.

Mooi pad van het Lago Albano naar het Lago Di Nemi. Nu even aan een bakkie op het dorpsplein van Nemi. Ik scoor zo een forchetta voor onderweg. Nou das lastig want toen ik hier aankwam was er geen rij maar nu staat er een rij op het dorpsplein allemaal voor z'n heerlijke forchetta. Ik zoek een ander zaak en daar kan ik aan een forchetta pork kom en voor € 4. Als ik deze even later aan een bospad wil opeten smaakt hij heerlijk maar te groot voor 1 maal dus morgen de rest. Het bos in en daar gaat het pittig omhoog tot bíjna 600 meter van 300 meter af. Het klimmen is zwaar maar levert wel mooie vergezichten op. Ik kan rechts Rome zien en links Terracina waar ik vrijdagavond hoop aan te komen, midden voor mij een bewolkte vlakte met aan de horizon de zee. Om 16.00 uur ben ik na 200 meter dalen in Velletri waar ik het Seminaro Don Orione heb gemaild een paar dagen terug of ze voor deze pelgrim een plaatsje hebben. En dat hebben ze dus zo heb ik ook vandaag weer onderdak. Hier kan ik ook mee eten aan de gezamenlijke avondmaaltijd. Er zijn hier 7 studenten die een jaar hier studeren om in de toekomst priester te worden.

Dinsdag 19 april ga ik om 7 uur ook naar de mis met aansluitend het ontbijt wat ik net als de eerdere keren als erg simpel kan omschrijven. Het is weer heerlijk weertje dus om 8.30 neem ik afscheid en ga richting Cori. In dit gebied wordt groenten binnen en buiten geteeld. Het pad gaat uiteindelijk 350 meter omhoog en 350 meter omlaag over de westflank van Appeninen. Bij het Lago di Giulianello is een helikopter aan het oefenen met een waterzak, water schepen en weer lozen. De aanwijzingen worden minder waardoor ik na Giulianello mooi 250 meter de verkeerde weg volg. De aanwijzingen die er zijn vertrouw ik minder als er meerdere wegen op een punt uit komen kan ik volgens de aanwijzingen soms 3 kanten op !! Ik moet dus even meer op mijn mini tablet kijken of ik nog op de route ben. Er bestaat van deze pelgrimstocht een Italiaanse app die er 3 jaar geleden nog niet was, ik heb dus mazzel dat ik deze tocht nu pas loop. Ik loop het laatste stuk langs een wat drukkere weg waar ik goed moet opletten dat ze mij zien lopen op het randje van de weg !! Hier staan behoorlijk wat olijfbomen die ze aan het snoeien zijn. De uitzichten zijn geweldig, ik zie goed waar ik ben begonnen vanmorgen Velletri en waar ik even gestopt ben Giulianello en ook mijn eindpunt van vandaag Cori. Om 16.00 zoek ik mijn B[e-38]B op Ninerva Domus waar ik wordt opgewacht door de dochter Camillavan de eigenares Laura. Mooi pand in het oude centrum met dakterras. Mooie plek om bij te komen en waar ik probeer onderkomen te regelen voor vrijdag en zaterdag as.


  • 19 April 2022 - 21:27

    Sylvia :

    Leo prachtige foto's en mooie routes.
    Succes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leo

Actief sinds 19 Feb. 2014
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 56022

Voorgaande reizen:

16 April 2022 - 27 Mei 2022

Via Francigena del Sud

19 Augustus 2019 - 24 Oktober 2019

Via Francigena

18 Juni 2019 - 28 Juni 2019

De muur van Hadrianus

02 Maart 2014 - 02 Juli 2014

Camino Santiago de Compostella

Landen bezocht: