Dag 4 t/m dag 8. 150 km - Reisverslag uit Vught, Nederland van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu Dag 4 t/m dag 8. 150 km - Reisverslag uit Vught, Nederland van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu

Dag 4 t/m dag 8. 150 km

Door: Leo

Blijf op de hoogte en volg Leo

09 Maart 2014 | Nederland, Vught

De route van de laatste 5 dagen was van Amsterdam - Baambrugge 28 km, Baambrugge - Utrecht 28 km, Utrecht - Wijk bij Duurstede 31 km, Wijk bij Duurstede - Bruchem 35 km, Bruchem - Vught 28 km.
Kosten tot nu toe € 193
Alle overnachtingen van dit stuk zijn bij mensen die een slaapplaats met ontbijt aanbieden. Die zijn lid van de vereniging vrienden op de fiets. De kosten zijn beperkt tot € 19 p.p. Soms komen er aan de ontbijttafel hele verhalen los, mooie en minder mooie. Op een slaapadres vertelt de gastheer over het overlijden van zijn vrouw aan de wel bekende K ziekte. Kort geleden en veel te jong. Hij blijft over met 2 kinderen. Waarvan 1 kind een achterstand heeft op leren dus extra hulp nodig heeft en dan ook nog mij over de vloer.
Maar wel goed om te zien dat het een plaats heeft gekregen. Op zo'n ochtend ga je dan later op pad.
Het was een mooie gebeurtenis om mee te maken de Aswoensdag viering in de Vredeskerk. Het past een mijn tocht. Met een askruisje op mijn voorhoofd ging ik op pad door de Fredinand Bolstraat en de Albert Cuyp naar het Rokin. Daar pikte ik de route weer op waar ik hem gisteravond had verlaten. Zonnebril op !!!! Het is een mooie route.
Hij gaat langs de Amstel, Waver, Winkel, Angstel, Vecht, Kromme Rijn,
Linge, Kone en de Dieze. Allemaal stroom opwaarts dus heb ik het juiste pad van het neder land naar het hoger land.
Ik had een toevallige ontmoeting was in Wijk bij Duurstede Vrijdagmiddag. Ik had die dag een belletje gekregen van mijn gastvrouw van mijn overnachting dat ze pas zo rond 8 uur thuis zou zijn
Dus na een lange wandeldag was ik toe aan een biertje en als ik een lekker plekje vind op de Markt wil ik er ook wel een hapje eten. Ik zie een uitspanning "de Engel" ik naar binnen.
Zit ik mijn ding te doen komt er een man aan mijn tafel en informeert naar mijn reis omdat hij mij met een rugtas met schelp zag.
Ik kijk er niet van op dat dit gebeurd want veel mensen zien mij zo wandelen en raken geïnteresseerd in mijn reis.
Wat blijkt hij (Harry Weezeman) is ook lid van de besloten fansite op Facebook van het genootschap. Daar kon hij mij vaag van. Een en al herkenning en nodigde mij bij hem thuis te komen eten. Harry gaat dit jaar 4 maal naar Spanje om diversen Camino's te wandelen.
De wandel etappe's zijn mijn eigenlijk net iets te lang. Ik denk dat het komt door mijn werk. Daar wordt hoog ingezet op doorlooptijden. Ik hoop op korte termijn van het bedrijfsvirus af te zijn !!!!
Vandaag kreeg ik dus wel wat last van mijn de buitenkant van mijn hielen, morgen wat licht intapen.
Heb inmiddels 8 mooie stempels van o.a. de St Jans Kathedraal en mijn Doopkerk.

Gr Leo.

  • 09 Maart 2014 - 21:25

    Marijke:

    erg leuk om te lezen leo, vrienden op de fiets is erg makkelijk om te doen.
    nog 2 dagen dan ben je in belgië .
    en ben je uitgezwaaid door matty, alvast gefeliciteerd de 11 de.
    ik neem dan een borrel op je
    succes verder en ik hoor weer van je
    groetjes marijke

  • 09 Maart 2014 - 21:33

    Barry, Carlyn En Sylvia:

    Met bewondering lezen wij jouw belevenissen. Fijn dat je lekker op weg bent en genoeg aanspraak hebt! Freundliche grussen aus Austria. Hier ook erg zonnig, skibrillen staan al op de gezichtjes!

  • 09 Maart 2014 - 21:34

    Geert:

    Hoi Leo ,
    Je maakt inderdaad flinke stappen , luister goed naar je lichaam zou ik zeggen.
    Ben je al gewend aan je rugzak iedere dag ?

    Succes en ik blijf je volgen en kan niet wachten om zelf weer op stap te gaan.

    Geert

  • 09 Maart 2014 - 23:03

    Pieter:

    Leo,
    zo te lezen heb je het prima naar je zin en ik lees en volg je met plezier. Dat staat buiten kijf.
    Ga zo door en overloop jezelf niet. Aan blessures heeft niemand iets.
    Zal je een dag later aankomen, nou en ...

    groetjes vanuit A'dam.

  • 09 Maart 2014 - 23:56

    Anneke:

    Hej Leo, doe voorzichtig aan dat je geen blessure krijgt, dat zou echt jammer zijn.
    Super dat je van die aardige mensen ontmoet, Ik kijk elke dag of je wat geschreven hebt, ben echt nieuwsgierig hoe het je allemaal vergaat, top man, klasse.

  • 10 Maart 2014 - 00:57

    Lia Van Nobelen:

    Hoi Leo, ik hoorde het van Anneke, Albert en ik wensen je alle goeds toe op deze fantastische tocht.
    Groetjes van ons twee.


  • 10 Maart 2014 - 00:57

    Lia Van Nobelen:

    Hoi Leo, ik hoorde het van Anneke, Albert en ik wensen je alle goeds toe op deze fantastische tocht.
    Groetjes van ons twee.


  • 10 Maart 2014 - 07:44

    Eugene Uiting:

    Hoi leo leuk je te volgen dat woord doorlooptijden waar ken ik dat toch van? Fijne voorzetting vele ont-moetingen. Buen camino peregrino

  • 10 Maart 2014 - 08:30

    Kira:

    Mooie foto's weer pap, ook bijzonder dat je een andere pelgrim tegenkomt die je bij hem thuis uitnodigt. Dat bedrijfsvirus schud je vast wel van je af. Voorlopig hoef je er niet heen :) Wandelse xx

  • 10 Maart 2014 - 10:12

    Leo Van Eeden:

    Je maakt mij nieuwsgierig Eugene die doorlooptijden ??

  • 10 Maart 2014 - 10:14

    Leo Van Eeden:

    Lief Kira, ik ga het van mijn afschudden !!

  • 10 Maart 2014 - 17:19

    Sieneke Langelaan:

    hé Leo wat tref je het met het weer!!!


  • 10 Maart 2014 - 18:01

    Barry Schaefers:

    Leo je begint met geweldig mooi weer,geniet van deze mooie reis en vergeet de doorloop tijden(behalve je leuke collega) en we volgen je verder,succes.piet en barrie

  • 10 Maart 2014 - 19:42

    10 Maart Ma Van Eeden :

    hoi leo gefeliciteerd voor morgen leuk matty er ook is nu en morgen het land uit
    een goede voort zetting en geniet van de wandeling
    ik leef alle dag met je mee
    veel liefs
    groetjes pa ma

  • 11 Maart 2014 - 09:11

    Dirk Van Duijn:

    Leuk om jouw reis te volgen Leo. Geniet er van!

    Groetjes Dirk

  • 11 Maart 2014 - 09:38

    Plonie Jelsma:

    Hoi Leo,
    Gefeliciteerd met je verjaardag! Fijne wandelverjaardag. Leuk om je verslag te lezen!

  • 11 Maart 2014 - 09:45

    Gerry :

    gewoon doorlopen Leo laat die doorloop tijden maar zitten het belangrijkste is dat je er komt Ha Ha

    veel succes verder Groetjes Gerry Thelosen


  • 11 Maart 2014 - 10:01

    Leo Van Eeden:

    Wat een leuke reacties van iedereen.
    Dank daar voor, ik ga vandaag richting Postel

  • 11 Maart 2014 - 10:38

    Joost En Elly Piggen:

    Geniet weer van de zon vandaag en groetjes aan je vrouw. Wij denken aan je.
    Nogmaals bon camino en pace e bene.
    Wij vonden het fijn jullie op de pelgrimshoeve te mogen ontvangen.
    Groetjes Joost en Elly

  • 11 Maart 2014 - 11:00

    Joost En Elly:

    P.s. We genieten nog van jullie lekkere taart.Joost en Elly

  • 11 Maart 2014 - 11:28

    Jan En Marg:

    Leo, van harte gefeliciteerd , we volgen je wandeling met veel belangstelling.
    Een hele fijne dag samen met Matty, groetjes!!

  • 11 Maart 2014 - 12:06

    Liana:

    Ik had op FB van je ontmoeting gelezen. Toeval?
    Ik geniet van je belevenissen en hoop dat de komende maanden ook te kunnen doen.
    Jacobus heeft je al gewaarschuwd, via je hielen, om naar je lichaam moet luisteren. ;)
    Negeer hem niet, je moet nog een tijdje mee :)
    Bon courage


  • 11 Maart 2014 - 16:41

    Ton:

    Hoi Leo,

    ik lees via de reactie's dat je vandaag jarig ben? Leo, van harte gefeliciteerd nog veel wandelplezier gewenst .
    leuk in je nieuwe levensjaar zo'n pelgrimstocht te maken , veel bewondering voor jou missie.
    mooi om je zo te volgen via deze site en reactie's te lezen.
    ik neem aan dat je nu in Postel (BE) bent , ik zou zeggen neem een lekker abdijbiertje op je verjaardag!!
    een goede tocht verder, groet Ton.

  • 11 Maart 2014 - 17:25

    Anne-Marie:

    Happy Birthday Leo! From what I am reading it sounds like everything is going well so far. Be happy you are not hiking through Ontario...we still have 2 meters of snow on the ground and 20-30cm more expected tomorrow.

  • 11 Maart 2014 - 18:56

    Wim En Marjan:

    Van harte gefeliciteerd! Goede voortzetting!
    Groetjes, Wim en Marjan

  • 12 Maart 2014 - 14:06

    Andrys:

    Hoi Leo,
    Ik kom je tegen op deze site, doordat je "Pelgrimeert" achter je naam hebt staan: dat maakt mij direct nieuwsgierig. Je hebt geweldig weer, is het niet te warm om te lopen?
    Ik zelf vertrek over bijna een week in Sint Jacobi-Parochie in Friesland, maar doe twee jaar over de etappes in Nederland: in 2016 wil ik dan in één keer door naar SdC. Als je het niet erg vind blijf ik je volgen.

    Buen Camino, Andries Tromp, Helden.

  • 27 Juli 2015 - 12:23

    Jan En Maria Van Hemmen Uit Schijndel:

    hallo Andries

    ook weer terug in nederland? wij zijn op 8 juli aangekomen in Santiago en 18 juli in schijndel. wat moet ik met je boekjes doen,zal ik ze onder rembours opsturen.bij ons is alles goed gegaan en hopelijk bij jou ook. Dick uit boxtel stond ons op te wachten met zijn vrouw bij de kathedraal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leo

Actief sinds 19 Feb. 2014
Verslag gelezen: 890
Totaal aantal bezoekers 55964

Voorgaande reizen:

16 April 2022 - 27 Mei 2022

Via Francigena del Sud

19 Augustus 2019 - 24 Oktober 2019

Via Francigena

18 Juni 2019 - 28 Juni 2019

De muur van Hadrianus

02 Maart 2014 - 02 Juli 2014

Camino Santiago de Compostella

Landen bezocht: