Dag 77 en 78 - Reisverslag uit Los Arcos, Spanje van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu Dag 77 en 78 - Reisverslag uit Los Arcos, Spanje van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu

Dag 77 en 78

Door: Leo

Blijf op de hoogte en volg Leo

18 Mei 2014 | Spanje, Los Arcos

De route ging Puente la Reina - Estella 23 km en van Estella - Los Arcos. 22 km
Totaal 2109 km
Het weer zaterdag zon 20 gr en zondag zon en wind 22 gr.
Ik word rustig wakker na een goede nacht slapen. Het is een rustige herberg. De etappe is steeds in de buurt van een snelweg dan is hij links dan weer rechts dus van de natuur genieten is er niet bij vandaar.
Ik kom Claire uit Ierland per dag enkele malen tegen ze loopt na een tip van mij om met 2 stokken te lopen een heel stuk beter en kan zodoende door gaan met haar Camino.
Ergens onderweg komt er een Duitse te vallen. Dan gebeurt er voor mij iets aparts een aantal Zuid-Koreaanen om ons heen schieten er naar toe en de rugzakken worden geopend en het verbinden begint. Van ons krijgen ze een applaus als de zaak is verpleegd. s' Avonds kom ik haar man nog tegen en vroeg naar de toestand van zijn vrouw en die was goed.
De zon is behoorlijk sterk aan het eind van de ochtend merk ik. De energie wordt uit me getrokken. Ben blij om zo rond 14.00 aan te komen op mijn eind bestemming.
Dit maal Estella oud gezellig stadje. Waar ik getuigen ben van een foto sessie op de trap bij de kerk van een trouwerij. Het leven gaat door !!!
Er wordt op het stadsplein een oud gevecht na gespeeld met in oude kostuums gestoken militairen en burgers.
Ik ga het pelgrims menu eten gezamenlijk met wat pelgrims. Als ik daarna naar de kerk ga om wat rond te kijken blijkt er net een pelgrims mis te beginnen. Daar blijf ik even voor in de kerk en tegen het eind van de mis moet ik met enkele aanwezige pelgrims naar voren komen om de zegen in ontvangst te nemen.
Zondag morgen wordt ik gewekt door een groepje muzikanten onder mijn kamer raam. Het is net 6 uur geweest, daarna kruip ik uit mijn slaapzak. Het wordt warm is voorspelt dus ga ik met de meute mee vroeg op pad. Heb vandaag minder last van de snelweg en het oude pad gaat nu tussen korenvelden door. Maak de nodige leuke contacten en wandel lekker mijn eigen ritme. Kom voor het eerst veel fietsers tegen op mijn pad. Ik wandel nu steeds meer met mijn neus richting Santiago de Compostella. Ik zie op het pad een muis en een salamander, maar de muis wint de strijd en probeert de salamander te verorberen. Als de muis door heeft dat ik toe kijk holt hij weg en laat de salamander achter.
Net na 13.00 kom ik Los Arcos binnen wandelen en loop even door naar een door mij uitgezochte herberg beheerd door een Belgisch stel als Hospitaleros.
Ik heb wat tijd over en doe de was inclusief mijn binnenslaapzak. Dat is wel een keer nodig vindt ik. Mijn wandelschoenen maak ik schoon en gaan in de wax voor het nodige onderhoud. Ook ga ik opzoek naar een naald en garen want in mijn wandelbroek beginnen wat draadjes het te begeven. Voordat hij uit elkaar valt moet hij even genaaid worden.
Los Arcos heeft zoals veel Spaanse stadjes een hoofdstraat die veelal Calle Mayor heet en smal is om de zon er uit te houden. Mooi plein voor de kerk van Santa Maria. Waar ik met Paulien, Theo, Marieke en Ewald het avondeten eet. Het wordt een afscheid van hun voor mjj want ik loop morgen door naar Logrono. Zij maken morgen een kortere etappe.

Gr Leo

  • 18 Mei 2014 - 22:22

    Ma:

    Hoi Leo
    even iets van ons Pa vind het een leuke foto van jouw aan de wijn kraan
    smaakt het of is het nep /////
    wat n mooien foto s en alle belevenissen die je memaak
    dat is leuk nu het gaat goed zo te lezen

    nog een laatste warm stukje ///// sucses
    groetjes Liefs Pa Ma

  • 20 Mei 2014 - 13:58

    Anneke:

    Leo,

    Met jou kan het niet meer verkeerd gaan nu je de zegen gekregen heb.
    Het loopt vast veel beter nu.
    Hele mooie foto's weer, erg leuk om naar te kijken.
    Rustig aan maar weer en veel loopplezier nog.


  • 29 Mei 2014 - 21:10

    Theo En Paulien:

    Hoi Leo,

    Wij zijn weer thuis, helaas. We zijn jaloers op iedereen die door mag lopen. Maar volgend jaar gaan we weer verder. Ik heb een leuke foto van het avondeten. Ik zal hem sturen naar je.
    We lezen nu nog even verder, zijn benieuwd naar de volgende verslagen.

    Wandel en geniet ervan.

    Groet van Theo en Paulien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leo

Actief sinds 19 Feb. 2014
Verslag gelezen: 621
Totaal aantal bezoekers 56069

Voorgaande reizen:

16 April 2022 - 27 Mei 2022

Via Francigena del Sud

19 Augustus 2019 - 24 Oktober 2019

Via Francigena

18 Juni 2019 - 28 Juni 2019

De muur van Hadrianus

02 Maart 2014 - 02 Juli 2014

Camino Santiago de Compostella

Landen bezocht: