Dag 61 en 62 - Reisverslag uit La Réole, Frankrijk van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu Dag 61 en 62 - Reisverslag uit La Réole, Frankrijk van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu

Dag 61 en 62

Door: Leo

Blijf op de hoogte en volg Leo

02 Mei 2014 | Frankrijk, La Réole

De route ging van Saint-Foy-la-Grande - St-Ferme 30 km en van St-Ferme - La Reole 22 km
Totaal 1688 km
Het weer donderdag bewolkt 14 gr. vrijdag half bewolkt 16 gr
Donderdag 1 mei is in Frankrijk een vrije dag. De dag van de arbeid en dan is alles dicht. Ben nu in Pellegrue en kijk naar de overdekte markthal in het centrum van deze plaats. Het is een open markthal waar de Fransen oa een maaltijd nuttigen speciaal voor deze dag. Dat is een omelet met bosui. Heb net zelf even gekeken maar de zon schijnt niet en er staat een pittig fris windje, de mensen zullen het naar verloop van tijd wel koud krijgen. Ik zit nu achter het raam in een café das minder koud. Er zijn ook wat kraampjes met oa planten, kaasjes, wijnen enz. In mijn ogen is het rustig maar ik ben dan ook de randstad gewend.
Ik wandel nu door het departement Gironde. Het landschap is hier wat minder grilliger als 2 dagen geleden.
Ik ben op zo rond de 100 meter hoogte het gaat de hele dag door de wijngaarden van de Bordeaux wijnstreek.
Kom nu af en toe pelgrims tegen waar ik graag even een praatje mee maak. Slaap in de refugio van St-Ferme waar ik de enigste pelgrim ben voor vannacht. En wordt door gastenechtpaar Alain en Josette tot in de puntjes verzorgd en bijgestaan.
Voor vrijdag staat er een relatief korte etappe op het wandel programma. Ik doe alles op mijn gemak. Om mij heen zie ik de wijngaarden met wat veeteelt er tussendoor. Ik heb behoorlijk werk de route te volgen want de bewegwijzering is groot deels niet aanwezig. Ik wordt steeds door de natuur afgeleid. Dan zijn het de vogels die fluiten omdat het de bewolking breekt. Of een poes die mij ziet aan komen en 2 tot 3 keer kijkt om in te schatten of ik dichterbij kom en / of dat ik een bedreiging ben. En dan besluit eerst weg te kruipen en daarna het op een rennen zet. De koeien die dan schrikken of suf opkijken. Het Chevreuils hert in de verte dat weg schiet. De ezels die proberen hun oren omhoog te doen. En de honden die mij toe/af blaffen
Ook het gele autootje van de La Poste die ik bijna elke dag tegen kom met de post is een vaste verschijning.
Ik ben lekker op tijd op mijn eind bestemming La Reole.
Via de toerist info ga ik naar de Abdijkerk Saint-Pierre uit de 12e eeuw. Daar naast staat het des Quat'Sos Chateau. Mijn overnachtings adres is deze keer bij particulieren in huis, bij mevr Moreau. Ze woont in het centrum van La Reole in een behoorlijk gedateerde woning. Ook weer een apart adres na een rustige wandeldag.

Gr Leo

  • 02 Mei 2014 - 19:02

    Kira:

    Toppertje, al bijna 1700 kilometer!! XXX

  • 02 Mei 2014 - 19:11

    Diny En William:

    Hoi Leo,
    Leuk om je blog te vinden in het gastenboek van St Ferme.
    Meteen even gelezen hoe het jou onderweg vergaat. Dank je voor de tip aan onze gastheer en gastvrouw hier: we eten vanavond gebakken aardappelen! William helemaal blij.
    Bon camino! Groetjes, Diny en William

  • 02 Mei 2014 - 22:02

    Leo En Lea:

    Hallo Leo,

    Ik lees nog altijd je reisverhalen, de weg die je nu volgt heb ik niet gedaan, maar in St Jean Pied de Port kan ik weer terug volgen op mijn eigen dokumentatie. De kriebels om zelf nog eens te vertrekken zijn er nog altijd en ik denk soms al na over een vertrekdatum!!

    Nog heel veel wandelgenot op Uw Camino!!!!!

    Leo en Lea

  • 02 Mei 2014 - 23:07

    Marijke:

    hoi leo,

    al schrijf ik niet elke keer, ik ben in gedachte bij je,
    ik loop zelf nog wel eens een stukje ( 10 km/ 15 km ) en dan loop ik even met je mee
    ik heb bewondering voor je hoe je het doet.

    de bollen velden zijn weer kaal
    morgen is de corso, met ik weet niet wat voor bloemen, maar er zullen weinig hyachinten zijn denk ik.

    succes op je tocht en groeten van ons




  • 02 Mei 2014 - 23:21

    Anneke:

    Leo,

    Hier is het koud hoor, brrr
    Aan beesten geen gebrek zoals ik lees, gezellig hoor.
    Het is te hopen dat je weer een beetje kunt wennen aan het gewone leven als je terug komt, het is daar bij jou toch vrij rustig, maar ach, zover is het nog lang niet, nou ja, je schiet al aardig op met je kilometers.
    Blijven lopen en genieten van de natuur.

    gr, Anneke

  • 03 Mei 2014 - 16:49

    Rob Tjalkens:

    Beste Leo,
    Antje en ik hebben met belangstelling het verslag gelezen, wat Huub ons zojuist heeft doorgestuurd. Onnodig te zeggen dat we het een kranige prestatie van je vinden. Ik snap best wel dat je het volhoudt, want het duurt niet zo heel lang meer en dan kan je aan de Spaanse wijn. Nadat je je door de Bordeaux geworsteld hebt wacht je nu het zoet van de Rioja. Daar schijn je erg soepel op te wandelen, dus laat die kans niet lopen. We wensen jou veel plezier en het thuisfront sterkte.
    Groetjes,
    Antje en Rob

  • 04 Mei 2014 - 17:35

    Guus Jongbloed:

    Hoi Leo.
    ik kreeg je adres van Jan. Wat ontzettend mooi en knap dat je dit onderneemt, petje af en diep respect.
    Je zal ongetwijfeld veel mee maken en veel mooie dingen zien.
    je zal de kcs niet echt missen net als ik.
    Ik ben 2 febr gestopt en nu in de vut. Heerlijk , doe nog wel af en toe een ritje net als Jan maar de druk is eraf.
    Ik denk ook dat jij helemaal tot rust komt , behalve je benen haha.
    Leo wens je verder een fantastische en goede tocht.
    Groetjes Guus.

  • 04 Mei 2014 - 22:32

    Piet Rosenhart:

    Dag Leo,
    De prachtige bordjes die je in deze streek tegen komt zijn geschilderd door Jean-Claude Bezies uit Port St. Foye. Ik kwam hem in 2007 tegen op de weg van Vezelay naar Santigao. We zijn samen opgelopen naar Santiago en sinds die tijd hebben we contact met elkaar gehouden. Vorig jaar heb ik hem weer ontmoet toen ik voor de 2e keer naar Santiago ben gelopen.Voor jou als Lissenaar wellicht interessant : ik gaf 33 jaar aardrijkskunde op het Fioretticollege.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leo

Actief sinds 19 Feb. 2014
Verslag gelezen: 463
Totaal aantal bezoekers 56059

Voorgaande reizen:

16 April 2022 - 27 Mei 2022

Via Francigena del Sud

19 Augustus 2019 - 24 Oktober 2019

Via Francigena

18 Juni 2019 - 28 Juni 2019

De muur van Hadrianus

02 Maart 2014 - 02 Juli 2014

Camino Santiago de Compostella

Landen bezocht: