Dag 47 en 48 - Reisverslag uit Crozant, Frankrijk van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu Dag 47 en 48 - Reisverslag uit Crozant, Frankrijk van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu

Dag 47 en 48

Door: Leo

Blijf op de hoogte en volg Leo

18 April 2014 | Frankrijk, Crozant

Route ging van La-Chartre - Cluis 29 km en van Cluis - Crozant 37 km Totaal 1292 km. Het weer donderdag zonnig 20 gr en vrijdag bewolkt. 14 gr.
Het is donderdag voor Pasen en voel best wel wat eenzaamheid, de dag indeling wordt een beetje van hetzelfde het contact met de Fransen is prima maar kort en oppervlakkig. Ik spreek een klein beetje Frans maar dan gaat het met algemene woorden en werkwoorden en begroetingen en dan houd het op !
Het is weer een mooie wandeldag geworden met onderweg de Abdij van Varennes die indertijd op die plaats is gebouwd als oa opvang van pelgrims op weg naar Santiago de Compostela. En dan hebben we het weer over rond 1150.
In Cluis kom ik aan om 16.00 en er wordt al op mij gewacht door een van de 3 dames die in Cluis alle promotie en kerkelijke activiteiten voor hun rekening nemen. Het ziet er heel proper uit dus ik ga voor de eerste keer dat ik onderweg ben zelf mijn potje koken groenten uit de supermarkt en macaroni en aardbeien met slagroom toe.
Nadat ik heb gegeten doe ik nog even een rondje in Cluis en bezichtig de oude vestiging die nu ruïne is. Ook is hier nog een mooie oude brug maar daar ga ik morgen over richting Gargilesse.
De overnachting voor vrijdag is best wel lastig, nog niet alles is open en het is paasvakantie. We hebben een half uur nodig om het te regelen. Gevolg is wel dat ik morgen 35 km voor de kiezen krijg.
Ik doe nog even wat inkopen voor morgen oa yoghurt. Maar zoals gewoonlijk kijk ik op de datum voor de uiterste verkoop datum. Wat denk je de plaatselijke supermarkt kan op een na de hele voorraad uit winkel weggooien. Als ik bij de buren een café/bar buiten op het terras een koffie neem kijk ik nogmaals naar die datum en zie dat het wel tot de 21e houdbaar is maar van maand 3 van maart dus. Ik krijg een ander paar yoghurt bakjes uit de voorraad.
Goede vrijdag kijken hoe die van mij wordt. Ontbijtje met vers brood en een eitje erbij das weer eens wat anders. De afgelopen 2 weken begin ik met wat nachtvorst aan de grond op windstille plekken. En in de middag werd het toch weer zo rond de 20 graden. Dat komt in Nederland zelden voor.
De brug is een oude spoorbrug die nu gebruikt wordt voor bungeejumpen.
Het is een mooie gevarieerde wandeldag geworden met op het laatste stuk wel wat grilliger landschap.
Onderweg bij Cuzion wordt ik aangevallen door een loslopende hond. Deze blijkt van een Fransman te zijn die de hond niet aan kan. Hij had ook al een paar wijntjes op rook ik. Hij beet in mijn broek en nam ook een stukje vel mee. Na overleg met thuis heb ik de verwonding schoon gemaakt en met Sterilon behandeld en een pleister erop. Ik houdt de wond scherp in de gaten. Nu is er nog iets over de honden hier ze staan vast aan een ketting of ze krijgen in de tuin ruimte tussen de heg en de afrastering om mij af te blaffen !!!! Dat gebeurt nu al honderden keren en vindt het helemaal niks. Ik weet ook wel dat niet de hond de schuldige is maar de baasjes.
Door de lange etappe en het grilliger terrein heb ik een stok uit het bos opgezocht en die gebruik ik nu.
Lijk nu steeds meer op St. Jacobus.

Gr Leo

  • 18 April 2014 - 22:14

    Plonie:

    Hoi Leo,

    Die honden zijn echt balen. Hopelijk geneest het snel en heb je er geen last meer van.
    Met Pasen ben jij 50 dagen onderweg en Pinksteren heeft alles te maken met 50 dagen. Wordt ook wel het 50 dagenfeest genoemd. (50 dagen na Pasen nl)
    Dus voor jou vallen Pasen en Pinksteren op 1 dag! Wie maakt dat mee. Ha,ha.
    Succes verder en zorg goed voor jezelf. Je maakt erg leuke verslagen. Mooi om te lezen.
    Groeten van ons.
    Kest en Plonie

  • 19 April 2014 - 10:16

    Dirk Van Duijn:

    He Leo,

    Ik volg je reis nog steeds hoor, erg leuk!
    Sterkte met die hondenbeet en fijne paasdagen gewenst.

    Groetjes Dirk

  • 19 April 2014 - 19:47

    Gert-Jan Muller:

    Bonsoir monsieur Leo Jacobus,

    Ik wens je vrolijk Pasen toe zo vele kilometers verwijdert van ons SPL/KCS maar zo te lezen mis je ons geen moment ... alhoewel je toch effe omhoog kijkt als er een gemotoriseerde metalen vogel hoog in de lucht zijn strepen trekt en je wellicht weleens aan de "doorlooptijden" doet denken haha en doorlopen doet deze collega !!! Petje voor je af Leo en erg leuk om deze Camino online te volgen zowel in schrift en op de gevoelige (digitale )plaat.

    Prettige Camino mon ami !!!

    Et au revoir,
    Gert-Jan Muller

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leo

Actief sinds 19 Feb. 2014
Verslag gelezen: 471
Totaal aantal bezoekers 56076

Voorgaande reizen:

16 April 2022 - 27 Mei 2022

Via Francigena del Sud

19 Augustus 2019 - 24 Oktober 2019

Via Francigena

18 Juni 2019 - 28 Juni 2019

De muur van Hadrianus

02 Maart 2014 - 02 Juli 2014

Camino Santiago de Compostella

Landen bezocht: