Dag 35 en 36 - Reisverslag uit Bessy-sur-Cure, Frankrijk van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu Dag 35 en 36 - Reisverslag uit Bessy-sur-Cure, Frankrijk van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu

Dag 35 en 36

Door: Leo

Blijf op de hoogte en volg Leo

06 April 2014 | Frankrijk, Bessy-sur-Cure

Route ging van Flogny-La-Chapelle - Chablis 28 km en van Chablis - Bessy-sur-Cure 34 km.
Totaal 960 km.
Het weer zaterdag licht bewolkt 20 gr. en zondag bewolkt 15 gr.
Op naar Chablis dat is het plan zaterdag. Al wandelend denk ik 'hoe kan het dat mijn shirt en broek ruimer komen te zitten?' Ik eet prima oa chocolade croissants, pudding broodjes en volle yoghurt dus dat ik afval geloof ik niet. Het is de manier van wassen heb ik het vermoeden. Ik was bijna iedere dag mijn wandelkleding en wring het op de hand uit zodat het meeste water eruit is.
Toch vreemd dat als je goed eet mogelijk toch afvalt door de loopinspanning.
Ik heb hier geen weegschaal tot mijn beschikking om het te checken.
Ik zie wel hoe het verder gaat anders koop ik een nieuw stel wandelkleding. Het landschap doet mijn denken aan Pasen met al dat geel van de koolzaadvelden, ik zie duidelijk meer bloei. Dat komt door dat ik lager in Frankrijk kom en elke dag later in de tijd telt ook mee. Nu ik dit deel opschrijf in Chablis op het terras geniet ik van mijn bakkie koffie en het uitzicht op de wijnboomgaarden maar ook van het leven van de Fransen om me heen. Hun begroetingen en hun levensstijl.
Had hier wel wat meer rijkdom verwacht in zo'n wijnstreek met een eigen wijnnaam "Chablis". Maar het zijn enkele wijnhuizen en het plaatsje heeft niet iets bijzonders vanwege de wijn.
Vanuit de Champagne en Ardenne streek loop ik nu in de Bourgondië streek. Zondag wandel ik een lange etappe om oa beter aan te sluiten op overnachtings mogelijkheden en Vezelay.
Het is een hele mooie wandel etappe met alles wat ik in Frankrijk tot nu toe gezien heb erin. Ik loop door 6 Franse dorpjes en in geen van de dorpjes was er een bakker of een bar. En als die er al was dan was die gesloten. Waar ik vanmorgen om 7 uur ben begonnen in Chablis was wel alles inclusief de markt is bezig met het openstellen van hun zaakjes.
Het is 16.00 uur en ben net in de gite van Bessy-sur-Cure. Hier is alles aanwezig om zelf een maaltijd klaar te maken. Maar er is hier in de omgeving niks te kopen, er is geen winkel in de buurt. Soms staan er wat groenten in blik in de gite en mag je dat gebruiken maar hier staat niets. Ik kan niet op voorhand de situatie hier inschatten en dan met een zak pasta en groenten e.d. extra in mijn rugzak gaan lopen. Dan komt in dit geval het extra eten wat ik voor nood op deze reis bij mij heb goed van pas. Ik eet vanavond brood, 1 kiwi en 1 toetje met daarbij de keuze uit thee en/ of chocolademelk en bij de tv straks nog mijn zoute pinda's met en kop thee. Bij de assistente van de burgemeester die de gemeentelijke gite ook op zondag open houdt, heb ik geïnformeerd hoe ik morgenochtend aan eten kom. Ze gaf aan dat in het volgende plaatsje waar ik morgen als eerste door kom, terecht kan. Nou dan vul ik mooi daar mijn noodrantsoen weer aan. Alle reden om zo op tijd mijn bed op te zoeken.



Gr Leo.

  • 06 April 2014 - 21:37

    Michiel Van Duuren:

    Dag Leo,

    Ik ben inmiddels een trouwe lezer van je berichtjes geworden. Zo te horen ben je flink wat spieren aan het ontwikkelen. Het landschap begint ook steeds meer te glooien. Hoe loopt dat op die oude wegen, geen last van je rug? Proef je ook elke avond wat verschillende wijntjes? Van de lekkerste mag je wel een doosje voor me meenemen.
    Ik heb op m'n werk al vaak over mijn oom verteld die 3000 km gaat lopen. Iedereen heeft echt veel respect voor je.
    Lees ook dat je s avonds tv. kijkt onder genot van je nood rantsoen. Wat kijk je dan BVN of kijk je al mee met de Fransen. Ook Angelien (Nienke's moeder) heeft groot respect voor je hele avontuur en wenst je het beste toe.

    Groet Michiel, Nienke en ook van Thijm en Julie

  • 06 April 2014 - 23:17

    Anneke:

    Het is vaste prik voor mij om steeds op de computer te kijken naar je verslag, ik vind het reuze interessant om het te lezen.
    Heel goed blijven eten hoor anders herkennen we je niet meer als je thuis komt.
    Was ik nou maar met je mee gaan lopen, ik heb nog wel een paar kilo's die ik er af wil hebben.
    Vorige keer waren al de namen weg op Facebook, om jou te volgen, ik raakte bijna in paniek, het zou toch wat zijn als ik je niet meer zou kunnen volgen. pfff, was zo blij dat het weer hersteld is, haha
    Trust en tot over 2 dagen, dan lees ik weer je verslag en kijk ik de foto's met veel plezier.


    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 07 April 2014 - 11:42

    Ma V Eeden:

    Hoi Leo
    je hebt er al een mooi stuk op zitten
    en alles doet het nog ? fijn het zo goed gaat
    pa is steeds benieuwd naar jou kijkt en luisterd mee kijkt ook op de kaart mee
    vind je nog n heel eind moet
    als het goed blijfd gaan is dat geen bezwaar je geniet van wat je meemaakt en ziet

    fijn wij kijken met spannig naar het volgende verslag
    cusses en goede wandeling
    groetjes Pa Ma Liefs

  • 07 April 2014 - 21:19

    Marion Chen:

    Ha Leo,

    Bij het 20.00 uur journaal letten we altijd op het weer in Frankrijk, afgelopen week vaak gedacht "arme Leo, weer bewolkt en misschien zelfs regen". Maar als ik je verslagen lees heb je eigenlijk prima wandelweer, niet te warm én droog. Ik heb je Franse juf nog gesproken in de Keukenhof (volop in bloei!), ze wenst je bon voyage en ik ook!

  • 08 April 2014 - 09:09

    Patrick:

    Hey L,

    Ik ben zelf onderweg momenteel. Zit nog ten noorden van Parijs nu. Mijn route is via Orleans enTours. Moest lachen met je situatie van winkeltjes ...is hier ook zo, dorp na dorp is er niks of is alles dicht.
    Veel succes nog moatje en misschien zien we elkaar in Santiago

  • 08 April 2014 - 10:44

    Barry Schaefers:

    Hoi Leo,het gaat echt lekker zo te lezen en je boft ook met het weer,de omgeving is ook heel mooi,soms zie ik een bekende foto dat komt omdat mijn schoonzusje en zwager ook naar santiago gelopen hebben,alweer een paar jaar geleden.bijna 1/3 heb je er nu opzitten,ik hoop dat het zo lekker blijft gaan.groetjes piet en barry

  • 08 April 2014 - 10:59

    Anne-Marie:

    Hey Leo. If you can't find a store you could always go back and milk one of those fine holstein cows!
    I am jealous of your adventure and I look forward to all your updates.
    Greetings, Anne-Marie

  • 16 April 2014 - 18:33

    Tom Kauffman:

    Dag Leo,

    Ik ken jou verder niet, maar kreeg dit web-adres door van mijn zwager (jouw collega) Piet S.
    Deze route volgden wij in 2009 en ik herken er veel van, zoals Barry hierboven ook al schrijft. Behalve wandelen in en naar Spanje hebben wij nog een hobby: wasplaatsen....
    Mooie foto van een wasplaats heb jij geplaatst. Weet je nog in welke plaats dat was?
    Buen Camino.

  • 20 Februari 2017 - 23:33

    Jitty Kroes:

    Hallo Leo en Matty,

    Vorig jaar op woensdag 7 september troffen we jullie in Sezanne.
    Daar gezellig met jullie op het terras zitten babbelen over de camino belevenissen.
    Was bezig je verslag te lezen. Zo kwam ik Chablis tegen.
    Dat is de plaats waar wij in 2016 zijn geeindigd.
    Hopend in 2017 onze tocht weer voort te zetten.

    Groetend Margreet en Jitty

  • 21 Februari 2017 - 20:23

    Leo:

    He ! ja was leuk he dat we elkaar in Sezanne onder de oude kerk tegen kwamen.
    Mooi dat jullie al zo ver zijn gekomen, ik hoop dat het dit jaar voor jullie een goed gevolg krijgt dit jaar.
    Zelf gaan wij in juni de Hardrian Wall in Engeland Schotland wandelen.

    Succes Matty Leo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leo

Actief sinds 19 Feb. 2014
Verslag gelezen: 604
Totaal aantal bezoekers 56058

Voorgaande reizen:

16 April 2022 - 27 Mei 2022

Via Francigena del Sud

19 Augustus 2019 - 24 Oktober 2019

Via Francigena

18 Juni 2019 - 28 Juni 2019

De muur van Hadrianus

02 Maart 2014 - 02 Juli 2014

Camino Santiago de Compostella

Landen bezocht: