Dag 23 en 24. - Reisverslag uit Bazancourt, Frankrijk van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu Dag 23 en 24. - Reisverslag uit Bazancourt, Frankrijk van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu

Dag 23 en 24.

Door: Leo

Blijf op de hoogte en volg Leo

25 Maart 2014 | Frankrijk, Bazancourt

Route ging van Aubigny-les-Pothees - Justine-Herbigny 31 km en van Justine-Herbigny - Bazancourt 35 km.
Totaal 652 km. Kosten € 703
Het weer maandag is af en toe zon 9 gr. dinsdag zonnig 9 gr.
Het gaat sinds ik in Frankrijk ben door de regio Champagne - Ardenne. Maandag merkte ik dat aardig, er zat aardig wat klim werk in de etappe. Ik vond het een mooi landschap door die heuvels. Weilanden, akkerbouw en bosbouw is wat je hier zoal ziet. Een mooie omgeving om foto's te maken wat ik graag en veel doe.
De dorpjes zijn klein en er is vaak geen winkel of café. Voor mijn natje en droogje ben ik dan aangewezen op mijn planning van wat ik zo ongeveer mag verwachten tegen te komen. En als er dan op de route niets te kopen is zorg ik dat ik het bij mij heb.
Dinsdag morgen ontbeten in de Pelgrimsherberg in Justine-Herbigny. Wat heeft deze herbergier er een mooie herberg van gemaakt. Het ademt van alle kanten de Camino naar Santiago de Compostela uit zelfs het brood is in schelpvorm!!!
Ik heb de hele dag langs graan velden gewandeld. Het is wat minder grillig landschap. Je ziet de wintergraan al aardig groeien. De zomergraan wordt nu gezaaid. Met groot materiaal is men de akkers aan het bewerken. Rond 12.30 eet ik mijn lunch bij de kerk van Avancon met uitzicht op het gemeentehuis en het schooltje. De lunch bestaat uit yoghurt, brood, fruit en vruchtensap.
In het volgende plaatsje St-Loup-Champagne wordt mijn aandacht getrokken door een vrouw aan de overkant van de weg. Wat blijkt ze bied mij koffie aan wat ik graag aanneem. Ze haalt mij binnen of ik St Jacob zelf ben wat een enthousiasme!!
Ik krijg koffie met wat erbij, en ze informeert waar ik vandaan kom en waar ik straks naar toe loop. Ik zeg dat ik naar Bazancourt loop en daar hoop onderdak te vinden. Ik heb de vorige dag al gebeld voor onderdak maar kreeg geen plek het was niet mogelijk. Deze dame (Sophia Doyen) bied aan het ook even te proberen, ze spreekt tenminste de taal. Zij moest wel 4 telefoontjes plegen. Maar uiteindelijk lukte het haar, geweldig toch die hulpvaardigheid. Later hebben we het nog over eten en komt ze met yoghurt, kaas, fruit en water aanzetten. Afijn ik sta dus 3 kwartier later buiten met een slaapplaats en 1,5 kg eten. Enthousiast zwaait ze deze pelgrim op doorreis naar Santiago de Compostela uit.
Het overnachtings adres is uitstekend en heb net met de familie meegegeten. Het zijn akkerbouwers dus dit sluit mooi aan bij wat ik vandaag gezien heb.
Inmiddels heb ik geen problemen meer met mijn voeten ze zijn nu "ingelopen". Zo voelen ze nu. Dat maakt je sterk !!

Gr Leo.

  • 25 Maart 2014 - 21:30

    Plonie:

    Hoi Leo

    Wat een mooie en leuke belevenissen weer. Super om te lezen.
    Fijn dat het zo goed gaat. Loop ze!
    groeten,
    Kest en Plonie

  • 25 Maart 2014 - 21:40

    Kira:

    Bijzonder weer z cho'n ontmoeting. Fijn dat er zulke gastvrije en behulpzame mensehorenn zijn in Frankrijk. Goed te horen dat de voetjes ingelopen zijn :-) xx

  • 26 Maart 2014 - 07:58

    Barry, Carlyn:

    Gaat goed zo! Nog een klein stukje voordat je het weet ben je in Spanje.

  • 26 Maart 2014 - 13:31

    Wim:

    Dag Leo,

    Leuk te lezen dat je zo geniet van je avontuur. Ik kan mij goed voorstellen dat de spontane contacten een extra stimulans zijn. Mochten die het laten afweten dan zijn het zeker wel de verrassende paden en verstilde, meanderende landwegen. Een mooie verlatenheid waarin jij je als pelgrim naar voren schuift.

    Groet Wim

  • 26 Maart 2014 - 19:37

    Wim De Boer:

    Hoi Leo.

    Eindelijk een berichtje van mij. Ik hoorde van onze collega Piet dat je zo aan het schrijven was.
    En ik vergat met alle drukte van werk enz bijna dat jij al aan het lopen was. En tjemig wat heb je er al een eind op zitten. Respect man. Ik heb de inhaalslag gemaakt en alles gelezen. Ik wist ook niet dat de Fransen zo aardig konden zijn :) maar zo zie je maar. Hopelijk blijft het zo goed gaan als nu en vanaf nu hou ik je wat meer in de gaten. Geniet van al het moois wat je op je pad tegen komt.

    Groeten Wim en Roel de Boer.

  • 26 Maart 2014 - 20:29

    Piet Rosenhart:

    Dag Leo,
    Ik volg met veel genoegen jouw weg naar Santiago. Ik heb twee jaar geleden dezelfde route gelopen en ben ook door mevr. Doyen op de koffie genodigd. Helaas kreeg ik na Reims een spierblessure en moest terug naar huis. Maar vorig jaar heb ik de tocht hervat en kon ik zonder problemen naar Santiago lopen.
    Een goed overnachtingsadres is bij de Marianisten in Mery sur Seine. Ik wens je nog een buen camino.
    Piet Rosenhart (Heemstede)

  • 27 Maart 2014 - 21:07

    Barry Schaefers:

    Hoi leo,wij lezen iedere keer met plezier je stukjes.Je schrijft het heel leuk en wat gaat het lekker.ik vraag me af of je zelf ook frans spreekt?Of lukt het in het engels ook?
    Heel veel wandelplezier verder en we blijven je volgen.

    groetjes piet en barry

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leo

Actief sinds 19 Feb. 2014
Verslag gelezen: 524
Totaal aantal bezoekers 56060

Voorgaande reizen:

16 April 2022 - 27 Mei 2022

Via Francigena del Sud

19 Augustus 2019 - 24 Oktober 2019

Via Francigena

18 Juni 2019 - 28 Juni 2019

De muur van Hadrianus

02 Maart 2014 - 02 Juli 2014

Camino Santiago de Compostella

Landen bezocht: