Dag 35 en 36 - Reisverslag uit Rome, Italië van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu Dag 35 en 36 - Reisverslag uit Rome, Italië van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu

Dag 35 en 36

Blijf op de hoogte en volg Leo

23 September 2019 | Italië, Rome

Zondag van Campagnano di Roma naar La Strorta 25 km.

Maandag van La Strorta naar Rome 24 km. Totaal 1037 km.

Zondag ja hoor ik moet net voor Rome toch volledig in de meegenomen regenkleding. Halverwege kan het even uit, zo kan ik toch mijn meegenomen broodje met tonijn op een grote kei nuttigen. Het is meteen wel een geglij op de paden, maar ik hou me staande. De etappe gaat enkele maal omhoog en omlaag naar kleine waterloopjes. Ik zie veel minder van de omgeving en moet op het gladde pad letten. De overnachtings plaats La Strorta is niet zo indrukwekkend.

Maandag op naar Rome. Mijn eindbestemming voor deze pelgrims tocht. Het plan was als het goed zou gaan om verder te gaan naar Bari of wellicht Brindisi. Dat gaat niet lukken er is te weinig wilskracht in mijn hoofd om verder te gaan. Ook weet ik en dat wordt bevestigd door de Italiaanse pelgrims hier om mij heen dat het zuiden vrij rustig is met pelgrims en dat ze veel minder de Engelse taal niet machtig zijn als het noorden. Om maar wat redenen te noemen. Rome vindt ik een prachtig einddoel. Op de route kom ik door het Green Insugherara Park waar ik zie wat het regenwater van gisteren doet met z'n wandelpad. Ik denk goed dat het nu droog is anders wordt het een moeilijke doorkomst. Over Mount Mario één van de 7 heuvels waar Rome op is gebouwd zie voor het eerst Rome. Behoorlijk vlak toch en enkele bekende gebouwen. Om 11.30 sta ik op het plein voor de Basilica di San Pietro. Heel indrukwekkend om het Vaticaanstad in het echt te zien. Ben ruim op tijd om mij te melden bij de ingang del Petriano op een ander plein in Vaticaanstad. Ik wordt door de Zwitserse Garde verwezen naar de beveiligings checkpoint, daar wordt alles door de röntgen installatie gecheckt. Door naar de politie dan naar de douane dan door naar een gebouwd waar op mij gewacht wordt. Deze meneer gaat met mijn stempelkaart (credenziale) even weg en even later krijg ik netjes de officiële aflaat van Vaticaanstad. Daarna vraag ik of het mogelijk is dat ik de graftombe van Petrus in de catacomben van de kerk mag bekijken. Wat denkje dat wordt goedgekeurd. Dus ik door de wachtende mensen heen onder begeleiding naar de graftombe van Petrus ! Wat een mooie ervaring toch. Daar dit het laatste verslag over mijn pelgrimstocht naar Rome is wil ik mijn vrouw en gezin bedanken voor de ruimte om dit te kunnen doen.

Ook mijn werkgever voor het akkoord gaan met mijn verzoek om langer dan gebruikelijk vakantieverlof te krijgen.

Ik bedankt iedereen díe reacties hebben geschreven, altijd leuk om reacties te krijgen.

Grazie, groet Leo.


  • 23 September 2019 - 22:00

    Huub En Bea:

    Leo gefeliciteerd een mooie prestatie geleverd.
    Nog even genieten van Rome en dan weer naar het vertrouwde Lisse.
    Groetjes Huub en Bea

  • 23 September 2019 - 22:14

    Liana:

    Ik heb genoten van je belevenissen

  • 24 September 2019 - 06:58

    Agatha Van Duijn:

    Leo, gefeliciteerd met het halen van deze mooie prestatie. Rome als einddoel klinkt prima!
    Genoten van je verslagen en nu weer terug naar huis.
    Groetjes van Krijn en Agatha

  • 24 September 2019 - 13:30

    Evert & Kira :

    Hele knappe prestatie. We zijn erg trots op pappie di leo

  • 24 September 2019 - 21:29

    Plonie Jelsma:

    Leo, gefeliciteerd met deze prestatie! Ik heb je verslagen met plezier gelezen en genoten van de foto's.
    En ik vind het een hele eer dat je op mijn verjaardag in Rome bent aangekomen. Super. Ha,ha.
    Goede reis naar huis!

  • 25 September 2019 - 08:50

    Sjaak:

    Rome veilig bereikt, top Leo. thuis lekker nagenieten

  • 25 September 2019 - 20:33

    Ton Van Holland:

    Hoi Leo
    Wat geweldig weer je verslagen en foto's te volgen, en wat een prestatie even naar Rome te lopen.
    Je hebt het maar weer geflikt ,Top
    Een goede thuisreis en tot ziens.
    Groet Ton.

  • 28 September 2019 - 18:45

    Marijke :

    Hoi Leo.

    Ook nog even je laatste verslag gelezen
    Leuk weer.
    Ma moet hem nog horen
    Top gedaan zo’n wandeling in 5 a 6. Weken

    Ik zie je gauw weer

    Groet Marijke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leo

Actief sinds 19 Feb. 2014
Verslag gelezen: 1368
Totaal aantal bezoekers 55929

Voorgaande reizen:

16 April 2022 - 27 Mei 2022

Via Francigena del Sud

19 Augustus 2019 - 24 Oktober 2019

Via Francigena

18 Juni 2019 - 28 Juni 2019

De muur van Hadrianus

02 Maart 2014 - 02 Juli 2014

Camino Santiago de Compostella

Landen bezocht: