Dag 29 en 30 - Reisverslag uit Bolsenameer, Italië van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu Dag 29 en 30 - Reisverslag uit Bolsenameer, Italië van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu

Dag 29 en 30

Blijf op de hoogte en volg Leo

17 September 2019 | Italië, Bolsenameer

Maandag van Radicofani naar Acquapendente 26 km.

Dinsdag van Acquapendente naar Bolsena 25 km totaal 868 km.

Maandag Radicofani met de toren van La Fortezza. Deze toren staat op een berg punt van 896 meter hoog en is in de boeken terug te vinden in het jaar 978 als onderdeel van een Karolingisch kasteel. De heuveltop staat strategisch tussen de rivieren Paglia en de Rigo. Die laatste loop ik grootdeels langs vandaag. Ook verlaat ik Toscane en ga de regio Lazio in. Zie hier geregeld een kudde schapen los lopen. Ik heb 3 foto's gemaakt, dat zegt genoeg over het geen ik om mij heen zie. Ik heb inmiddels natuurlijk al mooie landschappen enzo gezien op mijn tocht, maar toch is het wel mooi. Deze wandeling gaat het 2e deel langs de rand van een weg met aardig wat verkeer. Voor de wandelaar toch dagelijkse nu schat ik in 15 tot 30 inclusief fietsers is geen ruimte gecreëerd.

Dinsdag halverwege kom ik aan in San Lorenzo Nuovo waar de meeste mede pelgrims al aan de Italiaanse koffie zitten, espresso met een zoet (dolce) broodje zitten. Dat is typisch Italiaans maar als ze thuis ontbijten is het toch ook vaak met yoghurt en gewoon brood, maar er wordt dus veel buiten de deur op deze manier ontbeten. Ik neem een heerlijke cappuccino die smaakt prima na in dit geval 11 km. Als ik het plaatsje doorloop zie ik ineens het Lago di Bolsena liggen. Da's wel wat anders dan de laatste weken. Nu zit ik aan het meer het verslag te schrijven. Bolsena is een plaats met 3 leeftijd niveau's boven het kasteel met daarbuiten de dito woningen uit 1300 a 1400. Even lager de smalle slingerde staatjes het hoge huizen om de zon uit de straat te houden van 1 a 2 eeuwen later. En natuurlijk weer lager de bouw van de overige eeuw. 


  • 17 September 2019 - 20:01

    Evert & Kira:

    Ook wel af en toe jezelf verwennen met een Dolce!! Mag best.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leo

Actief sinds 19 Feb. 2014
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 55955

Voorgaande reizen:

16 April 2022 - 27 Mei 2022

Via Francigena del Sud

19 Augustus 2019 - 24 Oktober 2019

Via Francigena

18 Juni 2019 - 28 Juni 2019

De muur van Hadrianus

02 Maart 2014 - 02 Juli 2014

Camino Santiago de Compostella

Landen bezocht: