Dag 7 en 8 - Reisverslag uit Bowness-on-Solway, Verenigd Koninkrijk van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu Dag 7 en 8 - Reisverslag uit Bowness-on-Solway, Verenigd Koninkrijk van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu

Dag 7 en 8

Door: Leo

Blijf op de hoogte en volg Leo

27 Juni 2019 | Verenigd Koninkrijk, Bowness-on-Solway

Woensdag ging de wandeltocht van Lanercost Priory naar Carlisle 22 km en vandaag van Carlisle naar Bowness on Solway 27 km. Totaal 153 km. Geen regen gehad !!
Na een prima ontbijtje waar we het traditionele engels ontbijt aan ons voorbij laten gaan, kiezen we wel voor wat toast met een gepocheerd eitje en gebakken tomaat.
Daar komen we een heel eind mee dacht ik zo.
Inmiddels zijn we uit district Northumberland in Cumbria aangekomen.
Het terrein loopt wat af naar Solway Firth de bay in de Ierse zee.
Een zonnige dag en het lopen gaat prima voel geen pijntjes.
Op wel 4 punten kan ik gebruikt maken van een tuinhuisje met de nodige versnaperingen tegen betaling uiteraard.
Om 16.00 aangekomen in de B&B voor vanavond, welke uitstekend verzorgd is.
Na een heerlijke douche op naar het centrum van Carlisle voor een drankje en een pizza.
Net als de andere avonden nu ook op tijd te bed en op naar de laatste wandeldag morgen.

Vandaag donderdag gestart met korte wandelbroek want het is nu al warm en de verwachting is dat het over de 25 gr wordt.
Na een na laatste stempel in een sportcentrum in Carlisle veder langs de rivier Eden aan de rechterkant richting Bowness on Solway. Onderweg valt op dat de boundaries nu niet meer van losse stenen zijn maar struiken.
De schapen zie ik veel minder nu bíjna allemaal koeien.
Halverwege gaat Matty met mij mee lopen wat goed voelt en ook lukt tot de finish in Bowness on Solway.
Rechts zien we de delta van de rivier Eden in de Solway Firth uitkomen met eb bijna allemaal zand en in de avond is het vloed en is het vol met zeewater.
Bij Port Carlisle om 15.00 komen we de eerste pub tegen, waar we aan een verfrissing en koud water toe waren.
Om 16.15 komen we aan in Bowness on Solway het eindpunt van onze Hadrians Wall Path.
Voldaan frissen we ons op in weer een mooie B&B en gaan naar de Kingston Arms pub voor een biertje en de laatste stempel en het Hadrians Wall Path certificaat. We doen daar gelijk een warme hap en zien en spreken diverse andere wandelaars die ik ook op het pad tegen kwam en nu ook gefinisht zijn.
Best gezellig zo om het gehaald te hebben met gelijkgestemden.
Ik ben blij dat het goed ging en kan nu verder met voorbereiden van de pelgrims tocht in Italië die 20 augustus van dit jaar begint en 10 weken gaat duren en eindigt in Leuca.
Tot schrijfs, groetjes van wandelaar Leo.

• 27 Juni 2019 - 19:35

Liana:

Genoten van je verslagen

• 28 Juni 2019 - 02:30

Jan:

Goed gedaanLeo, maar ook Matty.

• 01 Juli 2019 - 17:45

Carlyn: