Dag 1 en 2 - Reisverslag uit Harlow Hill, Verenigd Koninkrijk van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu Dag 1 en 2 - Reisverslag uit Harlow Hill, Verenigd Koninkrijk van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu

Dag 1 en 2

Door: Leo

Blijf op de hoogte en volg Leo

21 Juni 2019 | Verenigd Koninkrijk, Harlow Hill

De route ging gisteren van Wallsend naar Newburn 20 km en vandaag van Newburn naar East Wallhouse 14 km.
Gisteren was de start van mijn wandeling langs de Hadrians Wall.
Na een bezoek aan het Romeins museum Segedunum Fort waar ik het Hadrians Wall Path Passport heb aangeschaft inclusief de eerste stempel ben ik gaan lopen langs de Tyne rivier stroom opwaarts.
Van het fort is alleen nog de contouren van de fundamenten te zien.
De eerste 8 km was door industrie die gerelateerd was aan de rivier.
Daarna door Newcastle met ongeveer 8 bruggen op verschillende hoogte en voor diverse soorten vervoer. Dat was wel een mooi stukje ook de leeftijd van de bruggen was verschillend.
Van Nederlanders die de Wall fietsend aflegde hoorde ik dat waar ik op loop eigenlijk een oud spoorlijntje was, dat klopte wel want na Newcastle was het recht op Newburn aan.
Daar was Matty mij wat tegemoet gelopen.
Om 15.15 was ik binnen. Mooi weertje 17 gr en een zonnetje. Lichte wind.

Vandaag 21 juni weer een mooi wandelweertje.
Het eerste deel was nog op de oude spoorlijn naar Wylam. Op een infopaneel lees ik dat hier de oudste spoorlijn ligt welke uit 1763 stamt en de rails was toen van hout. Dit was te danken aan de heren William Hedley en George Stephenson.
Daarne via een golfterrein omhoog naar Heddon on the Wall. Hier krijg ik voor het eerst de overblijfselen van een stukje Hadrians Wall te zien.
Hier kom ik 4 Amerikanen tegen die ook de Hadrians Wall Path lopen.
De Wall bestaat een verdedigingswerk van een muur van 2,5 meter dik en een militaire weg en een greppel.
Ik loop hier de rest van de dag langs.
Het gaat goed maar merk wel dat het lichaam aan dit ritme moet wennen.
Om 14.00 uur binnen en tijd voor een scone met cappuccino.





  • 25 Juni 2019 - 17:45

    Carlyn:

    Leuk om de start van het avontuur zo te lezen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leo

Actief sinds 19 Feb. 2014
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 56018

Voorgaande reizen:

16 April 2022 - 27 Mei 2022

Via Francigena del Sud

19 Augustus 2019 - 24 Oktober 2019

Via Francigena

18 Juni 2019 - 28 Juni 2019

De muur van Hadrianus

02 Maart 2014 - 02 Juli 2014

Camino Santiago de Compostella

Landen bezocht: