Dag 65 en 66 - Reisverslag uit Mont-de-Marsan, Frankrijk van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu Dag 65 en 66 - Reisverslag uit Mont-de-Marsan, Frankrijk van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu

Dag 65 en 66

Door: Leo

Blijf op de hoogte en volg Leo

06 Mei 2014 | Frankrijk, Mont-de-Marsan

De route ging van Captieux - Roquefort 37 km Roquefort - Mont-de-Marsan 31 km
Totaal 1808 km
Het weer maandag zon 28 gr. Dinsdag bewolkt 20 gr.
Maandag heb ik een lange etappe voor de boeg en het wordt erg warm. Met nog een week te gaan dan sta ik aan de Spaanse grens. Ik ben wel toe aan een andere omgeving. Ik wandel in het Landes de Gascogne Foret.
Het departement wisselt ook van Gironde naar Landes.
Heb nu een etappe met een 15 km lang oude spoorweg traject. Daar ben ik rond 10 uur net op tijd uit. Ik word bijna opgevreten door de muggen na 9.30. Dan is het milieu voor de muggen gunstig om actief te worden. Ik kan daardoor in de problemen komen als ik kort achter elkaar gestoken wordt. Het blijft bij 5 muggen beten.
Daarna kom ik langs enkele eenden fokkerijen. Er wordt in Frankrijk veel eend gegeten.
Ik smeer me goed in tegen de scherpe zonnestralen.
In Roquefort kom ik aan om 16.30 en ga meteen naar het Café om de sleutel op te halen en binnen even een bakkie koffie te nemen. De sleutel is al op gehaalt door een andere pelgrim. Als ik even later naar de refugio ga is de eerste deur open maar de 2e is op slot. De eerdere pelgrim blijkt later naar de winkel te zijn gegaan voor avondeten en boodschappen. Ik trek een schoon shirt aan en ga Roquefort onveilig maken. En neem na mijn rondje door het plaatsje een biertje. Als ik daarna terug ga naar de refugio is de pelgrim terug Barbara uit München en nodigd me meteen uit om mee te eten want ze heeft te veel eten gemaakt. Dat sla ik niet af en na dat ik me opgefrist heb vallen we aan.
Dinsdagmorgen is de weersverwachting bewolkt dus dat is wel lekker na zo'n warme dag. Ik heb trouwens geen naweeën van gisteren. Ik ga samen met Barbara wandelen en zie wel hoe dat gaat. Ze spreekt op Nederlands na alle talen. We overnachten weer in dezelfde refugio in Mont-de-Marsan dus hoe dan ook komen we daar terecht. Maar ze loopt sneller dan mij dus ik laat ze steeds gaan. Het landschap is hetzelfde als gisteren niet zo boeiend. Als we een Café onderweg tegenkomen drinken we gezamenlijk wat. Bij de refugio komen we elkaar weer tegen. Als we op het punt staan om een restaurant op te zoeken komt er een Hongaarse pelgrim met de Hongaarse naam Attila binnen die voor ons een Hongaarse maaltijd soep wil bereiden nou prima geregeld.
Er zijn hier sinds een paar dagen in diverse tuinen takken geplaatst met versiering erin. Die geven aan dat bijvoorbeeld iemand 40 jaar is geworden in het afgelopen jaar of zijn diploma heeft gehaald. Ook zijn er takken met rood wit blauwe versiering dan is er iemand gekozen in bijvoorbeeld de gemeenteraad.

Gr Leo

  • 06 Mei 2014 - 20:50

    Wim:

    Hpi Leo.

    Ik kan me voorstellen dat als je in een land zo groot als Frankrijk wandelt de dagen op elkaar gaan lijken. Maar fijn dan je nu even gezelschap hebt op weg naar Spanje. De Pyreneeën zijn vast een waarborg voor meer inspiratie.
    Grappig zo'n kerkje, dat zich als zodanig nauwelijks onderscheidt van de overige bebouwing.

    Succes, en geniet van de kleine momenten.

    Groet Wim

  • 07 Mei 2014 - 08:48

    Kira:

    Hihi, die vlaggen zijn vast voor Wylon en Ilse ;) Mooi verhaal, leuk dat je nu ook wat vaker een andere pelgrim tegenkomt, Zo merk je toch dat je in de buurt van Spanje komt! xx

  • 07 Mei 2014 - 19:30

    Anneke:

    Fijn dat je nu snel weer in een ander land kunt gaan lopen, Spanje, het klinkt onwijs ver weg, dat is het natuurlijk ook, ik hoop dat het niet te warm voor je gaat worden, maar ach, je bent al wat gewend inmiddels.

    Succes maar weer.

  • 07 Mei 2014 - 22:50

    Piet Schaefers:

    Hoi Leo,het gaat lekker zo te lezen en wat boffen je dat je gezellig mee mag eten.schiet al lekker op naar Spanje,succes verder.

    Groetjes piet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leo

Actief sinds 19 Feb. 2014
Verslag gelezen: 433
Totaal aantal bezoekers 55943

Voorgaande reizen:

16 April 2022 - 27 Mei 2022

Via Francigena del Sud

19 Augustus 2019 - 24 Oktober 2019

Via Francigena

18 Juni 2019 - 28 Juni 2019

De muur van Hadrianus

02 Maart 2014 - 02 Juli 2014

Camino Santiago de Compostella

Landen bezocht: