Dag 63 en 64 - Reisverslag uit Captieux, Frankrijk van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu Dag 63 en 64 - Reisverslag uit Captieux, Frankrijk van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu

Dag 63 en 64

Door: Leo

Blijf op de hoogte en volg Leo

04 Mei 2014 | Frankrijk, Captieux

De route ging van La Reole - Bazas 28 km en van Bazas - Captieux 24 km
Totaal 1740 km
Het weer zaterdag half bewolkt 18 gr. zondag zon 20 gr
Zaterdagochtend wil ik afscheid nemen van gastvrouw mevr. Moreau maar dat lukt nog niet erg. Ze loopt met me op voor meer dan 1 kilometer. Over de brug van de rivier Garonne en daar moet ik van haar een andere weg nemen dan op mijn route boek aangeeft. Ik bekijk die mogelijkheid en waarom zij deze aangeeft. Haar route is korter en geeft meer uitzicht punten en zij woont hier tenslotte dus ik volg haar weg. Achteraf heb ik er geen spijt van. Dat lukt mij want ik heb uitstekende kaarten bij me. Op de akkers om mij heen zie ik nu de maïs op de regels staan en de zonnebloemen net opkomen.
Als ik in Bazas op mijn eindbestemming voor vandaag aankom wordt ik verrast door de entree via de Porte du Gisquet uit de 13e eeuw en het gezellige centrum. Met een leuk plein en een dito Saint-Jean-Baptiste Cathedral.
Wat me opvalt is het aantal toeristen wat in dit soort plaatsen komt. Toen ik aan mijn Camino begon zag ik ze niet en nu is het er ook wat meer de tijd voor.
Na een heerlijk maaltijd bij Caro & Co aan het Place de la Cathedrale hier in Bazas zeg ik om 21.30 hoogste tijd voor de slaapzak.
Het is met recht zondag vandaag want de dag begint met zonneschijn na een lange tijd zonder z'n zon rijke start.
Ik kom een viaduct over van een snelweg en ga een natuurgebied in. Daar wordt mijn aandacht getrokken door een luide vrouwenstem. Ik vermoed uit de richting van een bungalow iets verderop waar mijn route langs gaat. Ik hoor af en toe ici en kijk over de half hoge heg. Ik zie een ouder stel bij een hoek van de afrastering volop bezig een kluwen van gaas aan elkaar te maken. Ze staan voorover gebogen met 4 handen dichtbij elkander, de man heeft een knijptang vast. De man hoor ik niet en de vrouw roept nog steeds af en toe haar tekst met ici. Ze hebben mij niet in de gaten. Als ik verderop nog even omkijk zie ik ze nog steeds gebogen bezig, waarna ik mijn pad vervolg. Ik hoor nog steeds de geroep. Even later denk ik het is al die jaren ook goed gegaan het zal nu ook wel lukken.
In Beaulac zit ik op een terrasje en zie heel wat mensen naar de bakker gaan. Ik ga na het middaguur op pad voor de laatste 10 km over een oude spoordijk een recht stuk. Komt er een Fransman achter mij aan om even te informeren naar mijn reisdoel. Dat praatje gaat mij goed af.
Ik wandel verder en net voor ik de spoordijk op ga komt er een auto al toeterend aan en stopt voor mij op de weg. Het is de zelfde man als net met de vraag of hij mij naar Captieux mag brengen. Dan hoef ik de spoordijk niet af te lopen. Als ik aangeef dat ik me niet laat rijden, wat hij jammer vindt, wenst hij mij bon route en keert zijn auto en rijdt naar huis terug.
En ik kom al wandelend om 15.00 aan op mijn eind bestemming Captieux.

Gr Leo.

  • 04 Mei 2014 - 19:15

    Kira:

    Hihi, leuk dat stukje over dat stel :-) . Gaat goed verder zo te lezen. Fijn! Lief dat die man je wilde brengen.

  • 05 Mei 2014 - 10:56

    Plonie:

    Hoi Leo,

    Je begint al aardig richting Spaanse grens te komen. Onze routes komen daar zo ongeveer bij elkaar.
    Geniet van alles wat je meemaakt en ziet onderweg. Je hebt wel hele leuke en bijzondere ontmoetingen!
    Groeten en succes verder.
    Kest en Plonie

  • 05 Mei 2014 - 11:55

    Anne-Marie:

    I am really enjoying your blogs and pictures. I can see that it is absolutely beautiful countryside that you are hiking through. I am so jealous!
    Greetings from Ontario and keep trekking!!

  • 07 Mei 2014 - 19:26

    Anneke:

    Leo,

    Van de week Matty gesproken bij ons op dorp, het gaat gelukkig ook goed met haar nu jij weg bent.
    Even over jou staan praten, we vinden het allebei een hele prestatie en je bent al zover.
    Ga lekker door met lopen en genieten van je trip.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leo

Actief sinds 19 Feb. 2014
Verslag gelezen: 462
Totaal aantal bezoekers 55942

Voorgaande reizen:

16 April 2022 - 27 Mei 2022

Via Francigena del Sud

19 Augustus 2019 - 24 Oktober 2019

Via Francigena

18 Juni 2019 - 28 Juni 2019

De muur van Hadrianus

02 Maart 2014 - 02 Juli 2014

Camino Santiago de Compostella

Landen bezocht: