Dag 57 en 58 - Reisverslag uit Saint-Astier, Frankrijk van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu Dag 57 en 58 - Reisverslag uit Saint-Astier, Frankrijk van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu

Dag 57 en 58

Door: Leo

Blijf op de hoogte en volg Leo

28 April 2014 | Frankrijk, Saint-Astier

Route ging van Negrondes - Perigueux 31 km en van Perigueux - Saint-Astier 31 km
Totaal 1571 km
Het weer zondag af en toe een regenbui. 14 gr
Maandag half bewolkt met wat regen.
Ik wandel om 9 uur zondagmorgen Sorges binnen en doe mijn boodschappen. Er is onderweg naar Perigueux niet de mogelijkheid om wat te eten. In Sorges ontmoet ik een andere pelgrim uit Parijs. Mark is zijn Camino begonnen in Vezelay. Hij heeft al meerdere Camino's gewandeld.
De hele dag is het regenbroek en poncho aan en uit. Op een goed moment kom ik Mark tegen en wandelen we samen op.
De route is aangepast en volgt nu een wat logischer lijn naar Perigueux. Ik volg de gele route pijlen. De dames uit Schijndel zeiden al tegen mij enkele weken geleden dat het uitstekend was aangegeven de Via Lemovicensis. (Leuk jullie reacties)
Uiteindelijk kom ik Perigueux binnen en eindig bij de kathedraal van St. Front. Ook het centrum van de stad is mooi met allerlei leuke smalle straatjes.
Aan het eind van de dag meld ik me bij de Refugio van Perigueux. Deze is nog maar 10 dagen geleden in gebruik genomen. De gastvrouw laat alles zien en doet dat met zoveel informatie dat ik er een beetje dol van wordt. Na een half uur wordt ze wat rustiger gelukkig. Ze zorgt voor eten dat we zelf gaan klaarmaken. Ja ik zeg "we" want er is nog een pelgrim in de Refugio. Sandra uit Duitsland vandaan onderweg naar Santiago de Compostella. Maandag ochtend zit Sandra te peinzen hoe ze verder gaat na een slapeloze nacht. Ik denk die is er nog niet.
Maandag voordat ik aan mijn etappe van vandaag begin maak ik een rondje door Perigueux
Het straalt Romeinse invloeden uit met een oud stadsdeel Vesone uit de 2e eeuw. En de Arena waar een park van gemaakt is. Het Amphitheatre. Langs de rivier I'Isle wandel ik Perigueux uit. Het word wat grilliger met koppige heuvels en ook met mooie vergezichten.
Na een langer etappe dan waar ik op had gerekend kom ik om 17.00 uur aan op mijn overnachtings adres. De route is aangepast en daardoor wat langer dan de oorspronkelijke route en er is ook wat meer hoogte verschil. Het is een bijzonder adres, Chateau de Puy-Ferrat. De eigenaar bood aan mij even naar de supermarkt te rijden om wat inkopen te doen voor het avondeten. Terug in op het Chateau de Puy-Ferrat maak ik een maaltijd in de keuken. Ik voel me net een kasteelheer want ik ben de enigste die hier in het Chateau de Puy-Ferrat slaapt.
Welterusten !!!!

Gr Leo

  • 28 April 2014 - 22:21

    Ton:

    Hallo Leo,

    het is al weer een tijdje geleden dat ik een reactie schreef maar ik volg je verhalen/reisverslagen nog steeds
    je zou er wel een boek van kunnen maken als je reis voorbij is.
    de regio waar je nu loopt is voor mij wel bekent gebied veel met de vrachtwagen geweest om bloemen uit te leveren in Bordeaux en dan via Perigueux / Thenon terug naar huis.
    Is jou route nu richting bordeaux of ga je via bergerac naar beneden?
    zeg leo ik zou zeggen hou je goed en laat ons mee genieten van je reisverslagen die je toch maar elke 2 dagen maakt, geweldig!!

    bonsoir, Ton.

  • 28 April 2014 - 22:22

    Marijke:

    Hoi leo

    Laat ik nou eens de eerste zijn die reageert
    Ik zit met Hans aan een bakkie thee en toen kwam jouw verslag voorbij
    Ze worden mooi lang en zijn duidelijk
    Het gaat je prima af ben benieuwd of je de Duitse Sandra nog tegen komt ergens
    Jij Slaapt in je eentje geen gesnurk van een ander

    Goede wandelingen weer. Ik spreek je wel weer

    Groetjes Hans en marijke

  • 28 April 2014 - 22:33

    Plonie:

    Hoi Leo,

    Zoals gewoonlijk weer een mooi verhaal met mooie foto's.
    Ik lees je verslagen met veel plezier.
    Geniet van de ontmoetingen die je hebt en van alles wat er op je pad komt.
    Groeten,

    Kest en Plonie


    Jammer, Marijke, toch niet de eerste!


  • 29 April 2014 - 14:52

    Anneke:

    Hoi Leo,

    Super toch om voor kasteelheer te spelen, als er verder niemand is kun je ook geen ruzie krijgen.
    We hopen dat je nog veel mooie dingen gaat zien en dat het allemaal zo goed blijft gaan.

    gr, Anneke

  • 29 April 2014 - 19:35

    Kira:

    Mooie foto's weer pap, Ik zit ook even op de kaart te kijken maar je gaat al aardig richting de grens! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leo

Actief sinds 19 Feb. 2014
Verslag gelezen: 435
Totaal aantal bezoekers 55939

Voorgaande reizen:

16 April 2022 - 27 Mei 2022

Via Francigena del Sud

19 Augustus 2019 - 24 Oktober 2019

Via Francigena

18 Juni 2019 - 28 Juni 2019

De muur van Hadrianus

02 Maart 2014 - 02 Juli 2014

Camino Santiago de Compostella

Landen bezocht: