Dag 55 en 56 - Reisverslag uit Négrondes, Frankrijk van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu Dag 55 en 56 - Reisverslag uit Négrondes, Frankrijk van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu

Dag 55 en 56

Door: Leo

Blijf op de hoogte en volg Leo

26 April 2014 | Frankrijk, Négrondes

Route ging van Flavignac - La Coquille 31km.
La Coquille - Negrondes 32 km
Totaal 1513 km
Het weer vrijdag half bewolkt en zaterdag bewolkt met wat regen.

Om 7 uur worden we deze vrijdagmorgen gewekt door de klokken luiden van de kerk aan de overkant van de weg. Het leven in de gite komt langzaam op gang. Die gaat naar de wc en een ander gaat zijn slaapzak in pakken. We dekken de tafel zetten thee en kijken wat we zoal voor ontbijt kunnen gebruiken. Een uur later ga ik op pad. Diny en William gaan zich nog even melden bij de Marie zij kwamen gisterenmiddag te laat aan en het Hotel de Ville was toen gesloten. En dan krijgen ze alsnog een stempel in hun pelgrims paspoort.
Ik loop van het departement Haute-Vienne het departement Dordogne. Het wandelen gaat zo het lichaam aangeeft en dat is vanmorgen rustig en relax. Mijn gedachten maken overuren met alle impulsen van wat ik zie en mee maak. En ook van de contacten met het thuis. Want ook voor hen is het wat anders omdat ik er een kleine 4 maanden niet ben. De graanakkers zijn al zo gegroeid dat ze in de aar schieten. We komen tegelijk bij ons volgende overnachtings adres Diny William en ik. Een gemeentelijke Refugio die beheerd word door het St.Jacobs genootschap van de streek hier. Dat betekent dat ik voor het eerst meemaak dat er een gastvrouw is die vrijwillig 2 weken de Refugio bemand. In dit geval Beatrice uit Dijon. Ze is zelf ook in blokken van 3 weken elk jaar een stuk aan het wandelen richting Santiago de Compostela. Zij maakt het eten en zorgt verder voor het onderkomen. Om 19.30 heeft ze voor ons en haar zelf een Hollandse maaltijd gemaakt en daar in William erg blij mee oa gebakken aardappelen. Het is 7 uur als op zaterdagochtend de wekker gaat. Na een heerlijk onbijtje door Beatrice klaargemaakt geef ik Diny en William een hand. Mijn etappe gaat wat verder dan die van hun. Dus weten we nu niet of we elkander nog tegen komen. Ik ga nog even net als alle voorgaande pelgrims op de foto als ik bij de Refugio vertrek. Het landschap ziet er met grotere bossages wat grilliger uit. Het is 17.00 uur als ik mijn privé adres bereik. Waar ik hartelijk wordt ontvangen met heerlijke koffie. Ook voor het avondeten en erna krijg ik van de gastheer een eigen gemaakt drankje. Je begrijpt als ik even later mijn bed zie ben ik verkocht.

Gr Leo.

  • 26 April 2014 - 21:33

    Carlyn & Barry :

    Leo weer een mooi verhaal, succes en het schiet al lekker op.

  • 27 April 2014 - 09:05

    Kira:

    Gezellig dat je ook af en toe wat Nederlands tegenkomt, praat toch weer even makkelijker. Mooi afstand heb je er al op zitten . XX

  • 27 April 2014 - 09:11

    Barry Schaefers:

    Hoi Leo,op de helft nu en je schrijft nog steeds leuke stukjes,prettig om te lezen,we moesten een paar verslagen in halen want zijn zelf vijf dagen naar Rome geweest,was ook heel mooi en veel lopen.succes en groetjes.piet

  • 27 April 2014 - 16:02

    Anneke:

    Leo,

    Het ziet er allemaal weer prachtig uit en met een goed gevulde maag en uitgerust te zijn kun je je weg weer gaan vervolgen.

    groetjes, Anneke

  • 27 April 2014 - 17:13

    Marianne:

    Dag Leo,
    Alweer 3 weken thuis, en nu pas de tijd genomen om al je verslagen te lezen. Heerlijk om al die bekende plekjes weer voorbij te zien komen. Maar nog heerlijker om te lezen dat het je zo goed gaat. Zoals ook al in Noord-Frankrijk ga je als een speer! Maar je geniet er ook duidelijk van, van het 'onderweg-zijn'. Gelukkig maar, want Leo, voordat je het weet, ben je er...
    Voor nu wens ik je de mooiste pelgrimswens toe die ik ken:
    Moge de weg zich openen om jou te ontmoeten
    Moge je de wind meehebben en de zon warm op je gezicht voelen schijnen
    En moge God je vasthouden in zijn beschermende hand
    Buen Camino!!!
    Marianne uit Schijndel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leo

Actief sinds 19 Feb. 2014
Verslag gelezen: 434
Totaal aantal bezoekers 55931

Voorgaande reizen:

16 April 2022 - 27 Mei 2022

Via Francigena del Sud

19 Augustus 2019 - 24 Oktober 2019

Via Francigena

18 Juni 2019 - 28 Juni 2019

De muur van Hadrianus

02 Maart 2014 - 02 Juli 2014

Camino Santiago de Compostella

Landen bezocht: