Dag 39 en 40 - Reisverslag uit Guérigny, Frankrijk van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu Dag 39 en 40 - Reisverslag uit Guérigny, Frankrijk van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu

Dag 39 en 40

Door: Leo

Blijf op de hoogte en volg Leo

10 April 2014 | Frankrijk, Guérigny

Route ging van Anthien - St.Reverien 31 km en van St. Reverien - Guerigny 38 km.
Totaal 1080 km.
Het weer woensdag zonnig 20 gr en donderdag hetzelfde.
De wandeldag van woensdag begint weer bijzonder na ongeveer 7 km, het is dan half 10 zien we iemand naar ons toe fietsen. Dit is hier heel apart, Fransen zie je hier eigenlijk niet fietsen in dit heuvelachtige terrein, toen ze dichterbij kwam heb ik daar een foto van gemaakt. Wat gebeurt er de vrouw stopt en zegt: als de foto's maar in de "Linda" komen !! Wat blijkt ze is op haar fiets met ondersteuning naar een dorpje verderop geweest voor een boodschap. Ze had ons gisteren al zien lopen in Anthien het dorpje waar we overnacht hebben. Ze heeft samen met haar man een 2e huis hier Anthien en is gewoon Nederlandse.
Om 16.00 komen we aan bij het gemeentehuis (Hotel de Ville) van St. Reverien daar willen en kunnen we overnachten. Onderweg kwamen de vrijwilliger Dhr M.Thionnet die de gemeente herberg beheerd al 2 maal tegen in z'n auto op onze route met de vraag of we in de herberg in St. Reverien gingen overnachten.
In een zijvleugel van het gemeentehuis is de herberg gesitueerd de deur was los en konden ons opfrissen na een heerlijk biertje in de zon. De was hier heerlijk gedaan en voor het eerst buiten kunnen ophangen in de zon op de wind.
Donderdagochtend vroeg op. We wandelen nu in de regio Nievre en komen uit de regio Yonne. Het landschap is weer anders en doet wat Engels aan net als gisteren. Compleet met bounderys en kleinere weilanden. In de weilanden staan net als in de open stallen vlees koeien. Ik heb vandaag 38 km in de benen wat voor mij de langste dagetappe tot nu toe betekent. De broekspijpen worden nu ook weer afgeritst.
We overnachten in het plaatselijke hotelletje. Er was hier verder niets beschikbaar op dit moment.
Morgen een korte etappe naar Nevers.

Gr Leo

• 10 April 2014 - 20:58

Ria De Fretes:

Zo ik merk dat het jullie goed gaat wat een afstand vandaag. En wat hebben jullie toch mooi weer. Ik wens jullie een goed tocht morgen naar Nevers
    Groetjes Ria de vrouw van Nico.

• 10 April 2014 - 21:44

Harry:

Hoi Leo, je gaat lekker. Ik heb misschien iets gemist, in het begin hield je bij wat de kosten waren dat zie ik nu niet meer. Loopt het zo uit de hand of is het niet meer bij te houden?
    Veel loopplezier en buen camino

• 10 April 2014 - 22:36

Barry & Carlyn:

Wat heerlijk het zonnetje er bij. We krijgen een goede indruk met je fotos, erg leuk!! Genietse

• 10 April 2014 - 23:18

Anneke:

Leo,

Zoooo, jij hebt wel heel veel gelopen vandaag, jeetje man, super hoor.
    Fijn dat je zulk mooi weer hebt, lekker hoor.
    Het ziet er mooi uit zo op de foto's te zien.
    Tot horens en succes weer.
    Weletrusten.

• 10 April 2014 - 23:46

Kevin:

Goed bezig pap! Je schiet al lekker op! En idd heerlijk weer zeg, genieten hoor.
    Veel succes weer en as zondag een vrije dag inplannen voor het kampioenschap van ons aller Ajax!

• 11 April 2014 - 19:18

Betty:

Geweldig Leo, ik heb je ook even op gezocht.
    je broer Piet gesproken die mij dit adres gaf. Al 40 dagen onderweg en zoveel mensen ontmoet en gesproken.
    Daar doe je dit allemaal voor toch?
    Succes verder, Gerard en Betty

• 11 April 2014 - 19:36

Kira:

Je foto's zijn echt prachtig! Mooi om daar een boek van te maken pap! :) XX

• 11 April 2014 - 21:14

Marijke:

hoi leo,

ik moest even van een paar dagen teruglezen , je loopt gestaag door
    en langere afstanden dan je dacht , 25 km per dag ,was je van plan ,
    hoe kan het dat je regelmatig afstanden van boven de 30 km maakt!
    wel leuk dat je ook samen loopt.
    en lekker om je nood rantsoen eens te verversen .
    succes broeder groet van hans en mij