Dag 33 en 34 - Reisverslag uit Flogny-la-Chapelle, Frankrijk van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu Dag 33 en 34 - Reisverslag uit Flogny-la-Chapelle, Frankrijk van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu

Dag 33 en 34

Door: Leo

Blijf op de hoogte en volg Leo

04 April 2014 | Frankrijk, Flogny-la-Chapelle

Route ging van Troyes - Foret-Chenu 29 km. en van Foret-Chenu - Flogny-La-Chapelle 30 km
Totaal 898 km.
Het weer donderdag bewolkt lichte regen 16 gr. vrijdag hetzelfde.
Waar ik heb overnacht hebben ook Frans en de 2 dames uit Schijndel geslapen. Maar zij zijn 1 dag later aangekomen. Donderdagochtend vroeg ga ik Frans de hand schudden want hij moet noodgedwongen blijven. Een blessure houdt hem van zijn wandel plannen af. Ook 1 van de 2 dames uit Schijndel is geblesseerd geraakt dus zij moeten ook hun plan herzien.
Al wandelend denk ik dat het best wel een aanslag doet op je lichaam. Ik ben dankbaar dat ik door kan stappen zonder problemen.
Ik vindt het wel lekker om weer in mijn ritme te komen van het wandelen. Bij een rotonde net buiten het centrum van Troyes wordt het nog even lastig. Er staan daar erg veel fruitbomen in de bloesem waar de wandelaars op vlonders door geleid worden
De rotonde heeft 5 a 6 afslagen voor auto's en voor fietsers. Daar heb ik slecht zicht op door de bomen in bloei. Na 1.5 rondje ga ik een garage bedrijf in om te informeren waar mijn afslag ergens is, want als ik hier mis ga, loop ik behoorlijke extra kilometers. De dame achter de receptie geeft aan dat ik niet de enige ben die er hier niet uitkomt. Uit eindelijk ben ik ook wat verrast en afgeleid door de bloesem en ga ik het voor mij juiste pad op. Even later staat er een vrouw met kind op de fiets naast haar fiets. Haar zoon is wat aan het doen aan de zadel van haar fiets. Het is een kleine fiets, ik bied aan even te helpen. Dat vindt ze geweldig, want haar zadel zakt steeds naar beneden. Ik help haar weer op weg.
Het is 16.00 uur als ik in de plaats van mijn overnachting aankom, en er achter kom dat ik hier in Foret-Chenu geen adres van heb. Wel heb ik een telefoonnummer. In Foret-Chenu staan ongeveer 25 huizen. 3 mensen hoor en zie ik een heg maaien ik eropaf. Zij weten niet wie en of waar Mevr Lilian Labasque woont. Bij haar heb ik mijn overnachting. Een van hen wil even bellen naar Mevr Lilian en gevonden ze woont om de hoek, toch vreemd dat die 3 mensen niet wisten dat ze hier om de hoek woont !!
Zo dat voelt uitgerust als ik vrijdagochtend na 12 uur slapen wakker wordt. Nu ik even wat opschrijf geniet ik van een bakkie koffie en een mooi Frans tafereeltje in Ervy-Le-Chatel. Onder een luifel van de plaatselijke bar aan het dorpsplein met uitzicht op de weekmarkt. Fransen aan de wijn en bier, luid converserend. Dan loopt er weer een naar een marktkraam en komt terug met oa groenten en gaat gewoon verder met waar hij gebleven was.
Ik slaap in de gemeentelijke herberg van Flogny-La-Chapelle. Ik heb daar toegang toe omdat ik pelgrim ben, als bewijs laat ik mijn pelgrims paspoort zien en stempelen. De kosten zijn € 0. Ik sla het douche beurtje deze keer over, oorzaak koud water bbbrrr daar heb ik geen zin in.

Gr Leo.

  • 04 April 2014 - 19:43

    Barry & Carlyn:

    Leuk leuk klinkt goed Leo je bent weer lekker op pad en vermaakt jezelf goed. We denken hier aan je!

  • 04 April 2014 - 19:47

    Kira:

    Hihi, je eigen bloesemtocht maar dan a la France!! XX

  • 04 April 2014 - 20:07

    Matty:

    oh een oude Ferguson , zou die het nog doen, gaan we effe het land in , bloemetjes naar voren halen.
    Ach ja toen was het leven nog gewoon geen computers , mobiles enz.
    fijn dat we die tijd ook mochten meemaken.
    Mooi foto's maak je, daar ben je goed in, ga zo door xx Matty

  • 04 April 2014 - 20:18

    Ma:

    Hoi het gaat lekker he
    geen pijntjes of oponthout zo doorgaan //////
    wat leuk die trekker op de foto
    ga zo door je vermaak je goed met alles wat je meemaakt

    groetjes Pa Ma


  • 04 April 2014 - 21:07

    Plonie:

    Hoi Leo,
    Mooi om te lezen dat het allemaal goed gaat en dat je geniet van alles. Je schrijft leuke stukjes.
    D.m.v. jouw foto's hebben wij ook een beetje een idee door welk landschap jouw pad loopt.
    Onze route liep indertijd ten westen van Parijs langs.
    Het ga je goed op je volgende etappes. Groeten,
    Kest en Plonie

  • 05 April 2014 - 18:27

    Anneke:

    Hoi Leo,

    Het gaat super man, en dan ook nog mooie zien onderweg, het kan niet beter.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leo

Actief sinds 19 Feb. 2014
Verslag gelezen: 585
Totaal aantal bezoekers 55934

Voorgaande reizen:

16 April 2022 - 27 Mei 2022

Via Francigena del Sud

19 Augustus 2019 - 24 Oktober 2019

Via Francigena

18 Juni 2019 - 28 Juni 2019

De muur van Hadrianus

02 Maart 2014 - 02 Juli 2014

Camino Santiago de Compostella

Landen bezocht: