Dag 31 en 32 - Reisverslag uit Troyes, Frankrijk van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu Dag 31 en 32 - Reisverslag uit Troyes, Frankrijk van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu

Dag 31 en 32

Door: Leo

Blijf op de hoogte en volg Leo

02 April 2014 | Frankrijk, Troyes

Route ging van Bagneux - Barberey-st-Sulpice. 33 km. en van Barberey-st-Sulpice - Troyes 7 km.
Totaal 839 km.
Het weer dinsdag zonnig 22 gr. en woensdag zon 22 gr.
Vroeg Frans ontbijt, sneetjes stokbrood getoast op het met hout gestookte fornuis. 2 verschillende confituren een van tomaat en de andere met aardbei. Ik proef geen verschil wel is het wat stijf van de suiker dus zoet. Thee of koffie wordt in een soepkom op gegoten. Ik dank de gastvrouw voor de goede zorgen en ga op pad.
Zo, de bedoeling voor vandaag dinsdag is om 38 km te lopen. Dat betekent in een keer door naar Troyes. Het is een etappe waarvan 30 km langs het Heute Seine kanaal. Want een overnachting is in dit geval altijd 2 km van de route enkele reis naar een plaatsje. Als er al een is.
Het is een fietspad, de natuur is wat eentonig ook is het raadplegen van het route boek niet nodig. Aan mijn rechter zijde kronkelt de Seine die ik door de bossages niet zie en de andere kant is het kanaal. Ik zet dan af en toe wat muziek op, waardoor mijn gedachten wat vrijer worden en soms een loopje met me nemen. Onder de klanken van oa Hans Zimmer, Andrea Bocelli en Petra Berger voel ik mij al wandelend uitstekend. Af en toe wordt ik uit mijn gedachten gehaald door een salamander of een regenworm die mijn pad kruisen. En kijk dan op en zie dat mijn benenwagen aardig door macheren, want de kilometers slinken maar het uitzicht is het zelfde.
Als ik op de route kom ter hoogte van Barberey-st-Sulpice besluit ik het laatste stuk morgenochtend te lopen. Mijn lichaam geeft aan dat het wel genoeg is geweest voor vandaag. Ik neem de bus en morgen pik ik de route daar weer op. Ik heb een reservering voor 1 nacht en maak daar gelijk maar 2 nachten van. Ik slaap weer in een oud simenarie nu het Maison Notre-Dame in I'Isle in Troyes.
Ik heb woensdag een makkelijke dag wel anders dan andere. Loop maar 7 km en ga daarna de stad bekijken
Troyes is een bijzondere stad, de vakwerk huizen en gebouwen daterend uit de Middeleeuwen en wordt als zodanig onderhouden. Heel mooi dit zo te zien !! De kerken staan ongeveer op een lijn door de stad, dat is typisch voor deze stad net als de eerder genoemde vakwerk bouw.
De tijd die ik heb vandaag ga ik ook gebruiken om een extra wasje te doen. Ook mijn wandelschoenen krijgen een insmeer beurt.
Ik ben nu 1 maand van huis, dit feit komt wel boven drijven op zo'n soort van rustdag. Ik voel me wel wat eenzaam in de stad. Dat deze momenten gaan voorkomen, weet ik maar toch. Met het lopen gaat het prima. Ben denk iets voor op mijn schema, als ik al een schema heb !! Het weer werkt uitstekend mee dat kan niet beter.

Gr. Leo

  • 02 April 2014 - 20:30

    Kira:

    Toppertje! Zo'n rust dag heb je wel verdiend! xx

  • 02 April 2014 - 21:02

    Piet En Rietje:

    Zo, eindelijk een berichtje van ons! Tjonge, wat maak je een hoop mee, wordt bijna jaloers, hoor.
    Vinden het geweldig, al die ervaringen die je op doet.
    Nog bedankt voor de mooie minifoto!!!!!!!
    We gaan hem kopen. Jij weet vast nog wel waar hij staat.
    Fijn dat je een paar vrouwen zo nu dan bij je hebt, dan raak je niet zo vervreemd!
    Een rust moment heb je zeker verdiend.
    Tot de volgende keer.


  • 02 April 2014 - 21:09

    Ma :

    hoi Leo morgen gewassen met schonen kleren aan en goede moet weer op stap
    ook een reactie van Anne Marie uit Canada leuk hoor
    nu wandel ze en tot schijfs
    Pa Ma liefs

  • 02 April 2014 - 22:51

    Anneke:

    Hej Leo,

    Als je je eenzaam gaat voelen denk dan maar aan mij, er is dan veel om over na te denken, haha erg leuk dat je ook de tijd neemt om mooie dingen te gaan bekijken.
    Zijn je remspoortjes opgelost, alle was weer schoon?Je schoenen vinden het ook vast fijn dat ze weer wat opgeknapt te zijn.
    We genieten van je verhalen en vinden het fijn dat je zo goed loopt, dat alles goed gaat, succes.

  • 04 April 2014 - 14:27

    Bea En Huub:

    Hoi Leo,
    We volgen je reisverhaal met veel belangstelling. Heel leuk hoe je alles wat je ziet en meemaakt beschrijft. Van de dingen in de natuur tot en met de oude abdijen en de mensen die je ontmoet.
    Een hele prestatie deze tocht. En door je verhalen is het net alsof we met je meelopen.
    Hou vol en veel goeds van ons.
    Gr Bea en Huub.

  • 04 April 2014 - 19:40

    Barry En Carlyn:

    Wauw de foto van troyes cappuccino geeft een mooi dorpsbeeld, geweldig!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leo

Actief sinds 19 Feb. 2014
Verslag gelezen: 616
Totaal aantal bezoekers 55957

Voorgaande reizen:

16 April 2022 - 27 Mei 2022

Via Francigena del Sud

19 Augustus 2019 - 24 Oktober 2019

Via Francigena

18 Juni 2019 - 28 Juni 2019

De muur van Hadrianus

02 Maart 2014 - 02 Juli 2014

Camino Santiago de Compostella

Landen bezocht: