Dag 29 en 30 - Reisverslag uit Bagneux, Frankrijk van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu Dag 29 en 30 - Reisverslag uit Bagneux, Frankrijk van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu

Dag 29 en 30

Door: Leo

Blijf op de hoogte en volg Leo

31 Maart 2014 | Frankrijk, Bagneux

Route ging van Talus-St-Prix - Sézanne 18 km en Sézanne - Bagneux 31 km. Totaal 799 km. Kosten € 998
Het weer zondag bewolkt 14 gr. maandag zon 22 gr.
Zo vandaag zondag vroeg op, door de zomertijd zelfs voelt het extra vroeg dit om de middag in Sézanne te kunnen doorbrengen. Als ik door de Petit Morin vallei loop ligt er een dood jong hert. Wat de oorzaak is weet ik niet maar het is niet alledaags dat ik dit zie. Ik slaap vannacht in een in een soort bejaardenhuis wat gerund wordt door de zusterschap van François de Sales Aviat.
Zij geven ruimte aan pelgrims om te overnachten. Bij mijn binnenkomst om 13.30 wordt ik meteen uitgenodigd om mee te eten. Ik heb er net 18 km opzitten dus dat sla ik niet af.
Na het opfrissen ga ik Sézanne bekijken. De St. Deniskerk in het centrum is een oud gebouw waar weinig of geen onderhoud aan wordt gepleegd. Hier en daar hangen netten , ook in de kerk voor de vallende stukken.
Als ik mij meld bij de zusterschap van François de Sales Aviat voor het avondeten komt Frans ook aanschuiven dus wij gaan met z'n tweeën aan de pelgrims tafel in de eetzaal eten. Er is voor 4 gedekt ook op de 2 dames uit Schijndel is hier gerekend maar die gingen in Sézanne eten. Komen de zusters aan met een braadslee met stukken konijn en een braadslee met witlof en saus. Ook het Franse stokbrood komt erbij, wij kunnen dat niet op natuurlijk. Als we klaar zijn komt er nog een braadslee met wentelteefjes van stokbrood. Hier na kunnen Frans en ik geen pap meer zeggen !!!.
Frans en ik maken er nog een lange avond van en onderwijl biedt moeder overste nog een donker borreltje aan. Komt er een andere zuster bij, dan zegt ze gauw dat het koude koffie is. Nou het is me er een.
Maandag is de bedoeling dat ik weer wat meer kilometers ga maken. Het landschap is redelijk vlak en er wordt graan, koolzaad en luzerne verbouwd op de akkers. Het lopen gaat deels langs een oude spoorlijn. Daar leef ik me op uit met mijn mobiel om foto's van te maken. Het is 17.00 uur als ik op mijn slaapplaats vriendelijk wordt ontvangen met een koud biertje. Ook krijg ik de groeten van 2 pelgrims die ik bij het ontbijt in Reims heb ontmoet. Ruby en François. De gastvrouw regelt vol enthousiasme ook meteen mijn overnachting voor dinsdag in Troyes.

Gr Leo

  • 31 Maart 2014 - 22:35

    Ton:

    Hoi Leo,
    bijna een maand onderweg nog 3 te gaan, wat een leuke verslagen van jou pelgrimstocht
    geweldig wat een belevenis elke dag maar weer.
    leo zet hem op jij gaat het wel redden naar Santiago de Compostella!!

    Bonsoir, Ton

  • 31 Maart 2014 - 22:39

    Barry & Carlyn:

    Wat goed om te lezen dat je je vermaakt en blijft genieten van de wandeling en alles wat dat op je pad brengt. Jeetje alweer een maand onderweg! Liefs uit Sassem ook van kleine niño die geniet hier van de lente

  • 31 Maart 2014 - 23:45

    Marijke:

    hoi leo,

    jouw komt niets te kort je wordt goed in de watten gelegd door de zusters, met konijn en wentelteefjes wat een combi.
    maar ze sloven zich uit voor je.
    je hebt wel steun aan je reis genoten. jullie gaan gelijk op .
    en dan de nodige drank genaamd koude koffie , een heerlijk liquertje,
    lekker koud biertje heerlijk leo .

    hier is het echt vroeg voorjaar de hyachinten velden komen tot bloem en geuren heerlijk
    vandaag weer 20 gr veel zon,
    mooie bloesem aan de bomen in allerlei kleuren

    succes en tot schrijfs maar weer

    je zussie

  • 01 April 2014 - 09:10

    Lia Van Nobelen:

    Hoi Leo

    Via Anneke lees ik je reisverslagen, wat moet het een belevenis zijn. Geniet van ieder moment en heel veel succes met het vervolg van je prachtige reis,

    groetjes Albert en Lia

  • 02 April 2014 - 10:13

    Kira:

    Vandaag lekker een rustige dagje! Geniet van het weertje :)

  • 02 April 2014 - 16:54

    Anne-Marie:

    Hi Leo. I'm thoroughly enjoying reading all about your pilgrimage. The pictures are great and your little stories make me realize people are very kind and accomodating. It's great how you always somehow find a place to sleep! Here in Ontario we still have lots of snow and now mud too. Enjoy your journey!

    greetings from your cousin Anne-Marie


  • 02 April 2014 - 20:43

    Ma En Pa :

    Hoi Leo het gaat goed he en wat een leuke ontmoetingen en belevenissen
    de reacties zijn ook leuk pa vraagd hoelang je nog moet nog een heel stuk hoor /////////
    hij vind het wel leuk wat ik voorlees
    het is hier vol op zomer alles staat in de bloei

    nu geniet er van en een fijne wandeling groetjes Pa en Ma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leo

Actief sinds 19 Feb. 2014
Verslag gelezen: 518
Totaal aantal bezoekers 55922

Voorgaande reizen:

16 April 2022 - 27 Mei 2022

Via Francigena del Sud

19 Augustus 2019 - 24 Oktober 2019

Via Francigena

18 Juni 2019 - 28 Juni 2019

De muur van Hadrianus

02 Maart 2014 - 02 Juli 2014

Camino Santiago de Compostella

Landen bezocht: