Dag 15 en 16 - Reisverslag uit Éghezée, België van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu Dag 15 en 16 - Reisverslag uit Éghezée, België van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu

Dag 15 en 16

Door: Leo

Blijf op de hoogte en volg Leo

17 Maart 2014 | België, Éghezée

Route van Vroente -Tienen 23 km en Tienen - Eghezee 31 km.
Totaal 430 km. Totaal € 401
Weer Zondag zonnig en Maandag bewolkt 12 gr
s' Morgens ontbeten met Jos en Nicole. Er waren geen andere gasten.
Ik had gisteravond al door dat Jos behoorlijk langdradig kon praten, maar vanochtend kon hij er ook wat van. Het gesprek ging over de Walloniers het geloof, de schepping. Hij en zijn vrouw moesten nog een traantje weg pinken bij het gesprek over oud zeer bij gerechtelijke zaak. Afijn dan ga je wat later op pad. Jos bracht mij naar het einde punt van gisteren op mijn route.
Zondag was de route door fruitboomgaarden. Het leek wel de Bloesemtocht in Geldermalsen. Deze loop ik bijna altijd in April, maar dit jaar sla ik dus over. Later op de route liep ik op een oude spoordijk van de in 1957 opgeheven treindienst Diest -Tienen. Nou de muziek ging op en kijk om me heen. Heerlijk. Zonnebril op !!!
Behoorlijk veel fietser op het pad maar ik kom ze eigenlijk wel elke dag tegen.
Maandag was de route ook over een oude spoordijk maar nu van het treintraject Tienen - Namen wat in 1969 is stilgelegd. Het is wel wat eentonig maar ik heb mij prima vermaakt. In hoef het route boek weinig te raadplegen het gaat van plaats naar pl

  • 17 Maart 2014 - 22:17

    Plonie:

    Hoi Leo,
    Gaat goed hè? Leuk om al je verhalen te lezen. Het pelgrimgevoel komt weer helemaal terug.
    Goede reis verder! Groetjes,
    Kest en Plonie

  • 17 Maart 2014 - 22:19

    Barry En Carlyn:

    Leo wat een gepuzzel met het overnachten soms! Gelukkig vind jij hierin elke keer weer een weg. Goed om te lezen dat je al halverwege belgie bent! Liefs van ons

  • 17 Maart 2014 - 22:35

    Geert:

    Hoi Leo,
    Je gaat lekker zo begrijp ik.
    Tijdens mijn tocht in 2012 had ik mijn tentje bij me voor noodgevallen.Heb zelfs in belgie een keer op een golfbaan geslapen....
    Uiteindelijk komt het altijd goed en slapen kun je overal.
    Succes verder
    Geert

  • 18 Maart 2014 - 10:47

    Matty En Suus:


    Geluk en succes
    Voor nu en voor straks
    Dat jij van deze mooi reis
    Volop genieten mag!


  • 18 Maart 2014 - 12:16

    Kira:

    Van mij mag je op het Vrouwenpad hoor ;) Je maakt al een hoop mooie dingen mee, ik ben benieuwd wat er in het verschiet ligt. xx

  • 18 Maart 2014 - 13:23

    Joeri (postkantoor Meerhout):

    Dag Leo

    als je nog op zoek bent naar een slaapplaats in de buurt van Hastière (ten zuiden van Dinant) laat het dan weten. In het deel Hastière-par-dela weet ik een goeie B&B ( niet goedkoop sorry ) maar op nog geen 200m van de route langs de boorden van de Maas. Het heet Point-rose adres: Rue des Gaux 72, 5541 Hastière-par-dela
    0472 54 67 43

    buon Camino
    geniet van je reis
    en tot later

  • 18 Maart 2014 - 15:23

    Leo Van Eeden:

    Bedankt voor de mooie reacties van jullie allemaal en in het bijzonder mijn gezin xxxxx !!!!
    Ik ga over enkele dagen van Dinant naar Givet in een etappe, dus Joeri ik maak geen gebruik van je aanbod maar bedankt voor het meedenken.
    Gr pelgrim Leo

  • 18 Maart 2014 - 16:11

    Frank:

    Als je op zoek bent naar een slaapplaats, kijk ook eens bij vrienden op de fiets. Goedkoop, alleen ze hebben in Belgie niet zo veel plekken, maar je weet je nooit of je er in de buurt komt.

  • 18 Maart 2014 - 20:30

    Agnes Vanderwerf:

    Ik heb je gevonden hoor en heb de berichten gelezen die je hebt gekregen van je family.Ik leef echt met je mee, je kan de hele dag zorgeloos lopen, maar s'middags moet je toch elke dag weer een plaatsje vinden om te slapen, dat zal niet altijd meevallen, maar als je dichter bij je doel komt, zijn er meer mensen die de zelfde kant opgaan, en kan je met gezelschap lopen en misschien meer info hebben voor onderdak.
    Ik wens je het allerbeste en ik blijf je volgen ! Agnes

  • 19 Maart 2014 - 11:41

    Ma Van Eeden:


    wat leuk al die reactis zelfs van uit canada
    het lopen gaat goed he en wat n leuke belevenissen
    het weer is ook met je
    ik zou wel een stuk mee willen lopen heerlijk

    maar wij genieten al van jou verslag en de fotos
    lees hem het voor en ziet de fotos
    nu geniet van wat je ziet ne beleef
    succes groetjes Pa Ma v Eeden

  • 19 Maart 2014 - 12:22

    John:

    Hoi Leo,

    Ik vroeg me van de week op werk af waar je was omdat ik je al ff niet gezien had. Piet vertelde me bij de koffie-automaat (waar anders) dat je met je pelgrimstocht naar Santiago de Compostela bezig was. Nou wist ik wel dat je daar voor in training was, maar niet wanneer de tocht zou aanvangen. Ik heb me meteen aangemeld bij waarbenjij.nu omdat ik toch wel niewsgierig ben naar je vorderingen.

    Ik vind het leuk om de verslagen te lezen en de foto's te bekijken en wil jou veel sterkte en geluk wensen naar je einddoel.

    Groetjes, John Heemskerk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leo

Actief sinds 19 Feb. 2014
Verslag gelezen: 639
Totaal aantal bezoekers 55970

Voorgaande reizen:

16 April 2022 - 27 Mei 2022

Via Francigena del Sud

19 Augustus 2019 - 24 Oktober 2019

Via Francigena

18 Juni 2019 - 28 Juni 2019

De muur van Hadrianus

02 Maart 2014 - 02 Juli 2014

Camino Santiago de Compostella

Landen bezocht: